Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Bio-omzet groeide in 2023 met meer dan 100%

Lidl Zwitserland verlaagt de prijzen van meer dan 100 biologische producten

Lidl Zwitserland heeft de prijzen verlaagd van meer dan 100 biologische producten, waaronder alledaagse basisproducten zoals melk, brood, vlees, fruit en groenten. Dit is ongeveer een derde van de 350 biologische artikelen uit het vaste assortiment, aldus de discounter.

De prijsverlaging, de grootste voor biologische artikelen door Lidl Zwitserland, komt nadat de retailer een recordomzet behaalde in 2023, dankzij zijn biologische assortiment. Vorig jaar kondigde de Duitse discounter aan dat het de prijs van meer dan 600 conventionele producten zou verlagen.

Lidl Zwitserland verkoopt zijn biologisch gecertificeerde huismerkproducten onder het label 'Bio Organic'. Producten met het Zwitserse kruis zijn afkomstig van Zwitserse productie en worden gemaakt volgens de richtlijnen van Bio Suisse.

'Meest betaalbare' biologische levensmiddelen
Hoewel Lidl Zwitserland volgens de prijsvergelijking van de consumentenmagazines K-Tipp en Beobachter al het meest betaalbare biologische voedsel aanbood, wil de discounter de prijzen verder verlagen. Concreet biedt de winkelier biologische volle melk, biologische haverdrank, biologisch donker houtovenbrood, biologische runderreepjes, biologische wortelen en 95 andere producten met een gemiddelde permanente prijsverlaging van 9%.

De vraag van klanten naar biologische producten is de afgelopen jaren gestaag toegenomen. Deze trend wordt ook weerspiegeld in de omzet van Lidl Zwitserland: vergeleken met 2019, het jaar vóór de pandemie, groeide de omzet van biologische producten in 2023 met meer dan 100%.

Nicholas Pennanen, CEO van Lidl Zwitserland, verklaart: "Dankzij de uitstekende bedrijfsprestaties willen we een deel van ons succes teruggeven aan onze klanten. Daarom voeren we de grootste prijsverlaging voor biologische producten door die we ooit in de geschiedenis van Lidl Zwitserland hebben doorgevoerd. Ons doel is om biologisch voedsel betaalbaar te maken voor iedereen."

Klik hier voor meer informatie.

Bron: ESM

Publicatiedatum: