Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek Questionmark

Wat kunnen supermarkten doen om biologische landbouw te stimuleren?

Wat kunnen supermarkten doen om biologische landbouw te stimuleren? In 2030 wil men dat in Nederland op minstens 15 procent van het landbouwareaal #biologisch wordt geboerd. Op dit moment is dat nog maar 4 procent. Hoe kunnen supermarkten helpen om boeren én consumenten te laten zien hoe aantrekkelijk de overstap naar bio is?

Questionmark gaat de komende maanden die vraag onderzoeken, zo bericht Gustaaf Haan van de organisatie op LinkedIn. Samen met supermarkten zelf, met boeren, economen en andere experts uit binnen- en buitenland. Als aftrap van het onderzoek publiceerden ze tijdens de Biokennisweek een eerste verkenning. "Belangrijkste conclusies: het is niet zo eenvoudig als het lijkt."

"Op de Biobeurs hoorde ik ook weer vaak: supermarkten moeten de woekermarge van biologische producten af halen. Maar is die marge wel zo hoog? En: stappen mensen vanzelf over als biologisch goedkoper is? Zie onze verkenning voor de voorlopige antwoorden. Bovendien hoorde ik dat het aanbod van biologisch vergroten meer effect heeft dan consumenten informeren over de voordelen. Interessant. En: de biologische consument is een consument die je graag in je winkel hebt. Ook interessant."

Voor hulp of meer informatie:
www.thequestionmark.org

Publicatiedatum: