Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
'Bio logisch?' als kwestie op EO-platform DIT

Goede ontwikkeling dat steeds meer producten in de supermarkt alleen biologisch verkrijgbaar zijn?

Maandag 22 januari focuste DIT (EO) op de vraag 'Moeten meer producten in de markt alleen biologisch verkrijgbaar zijn?'. Bij steeds meer versproducten kun je niet meer kiezen voor de niet-biologische optie. Is dit een goede ontwikkeling? Op het journalistieke EO-platform DIT worden actuele (nieuws)verhalen van meerdere kanten belicht, inclusief persoonlijke ervaringen.

Mariska van der Veen ging in gesprek met Michaël Wilde (directeur Bionext) en wetenschapsjournalist Joost van Kasteren. De journalist is van mening dat het voor weerzin bij mensen zorgt als je alleen biologische producten aanbiedt. Michaël voert onder meer het 'verleidingsvraagstuk' aan. Want waarom betalen consumenten wel 5 euro voor een 'Moccachino Cookie Crumble to go' bij de Starbucks, maar zijn ze niet bereid om 20 cent meer te betalen voor een kilo bio-aardappelen?

Klik hier voor het volledige (nieuws)verhaal.

Bron: DIT (EO)

Publicatiedatum: