Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Retail


Fotoreportage exposanten Bio-beurs 2018
Tholen - Het team van Biojournaal heeft tijdens de Bio-beurs alle standhouders bezocht en maakte een uitgebreide fotoreportage. Klik hier om de fotoreportage met alle exposanten van de Bio-beurs, Pureness en BioMechaTech te bekijken.Koningin Maxima zorgde op de openingsdag (woensdag 17 januari) voor een..... 0 reacties


"Prijs is ode aan hele samenwerking in de keten"
Bananenbrood van Ekoplaza 'Favoriet Bioproduct 2018'
Tholen – Uit een selectie van dertien biologische producten mag het bananenbrood van Udea zich het 'Favoriete Bioproduct 2018' noemen. De winnaar werd op donderdag 18 januari bekendgemaakt op de Bio-beurs. Tijdens de beurs konden bezoekers hun stem uitbrengen. "Deze prijs is een ode aan de hele samenwerking..... 0 reacties


Verkeerde boodschappen verstoren dieet
Biologisch afslankmenu aan huis bezorgd
Volgens onderzoek van DirectResearch, zou 31 procent van de Nederlanders graag willen afslanken. Een groot deel haakt al snel weer af. Voornaamste oorzaak is dat de overstap naar gezond eten te moeilijk is en men de verkeerde boodschappen doet. Voor deze groep heeft Ekomenu het Afslank menu samengesteld, een..... 0 reacties

Lidl haalt levensmiddelen uit de webshop
Lidl heeft bijna alle levensmiddelen uit haar online-assortiment verwijderd. Op aanvraag van bio-markt.info deelt het concern mee: "Lidl herziet haar online portfolio. De webshop wordt nieuw ingericht en concentreert zich op aanbiedingen die concurrerend op de markt gezet kunnen worden en zo aan het verdere..... 0 reacties


"Milieubewuste manier van landgebruik"
Hoe natuurrubber klimaatverandering tegengaat
HEVEA is een Deens merk dat zich specialiseert in het ontwerpen, ontwikkelen, produceren en verkopen van veilige, niet-giftige producten van natuurlijk rubber. Hevea Brasiliensis, beter bekend als de rubberboom, staat aan de basis van Hevea producten. Eco-groothandel strijdt actief tegen klimaatverandering..... 0 reacties

Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief


Een elastische oplossing voor voedselverspilling
Jaarlijks gaat er in Nederland door voedselverspilling ruim twee miljard kilo voedsel verloren. Door een nieuwe samenwerking in de biologische keten tussen winkelketen Ekoplaza, groothandel Eosta en telers wordt er voorkomen dat diverse groenten en fruit als afval weggegooid worden. Deze producten worden in..... 2 reacties


rPET dekbed en kussen
Hema komt met hoezen van biologisch katoen
Hema heeft iets nieuws ontwikkeld: het Rpet dekbed en kussen. Dit beddengoed is gevuld met vezels van gerecycled PET materiaal en is hierdoor een duurzaam alternatief voor traditionele vullingen. Biologisch katoenDe hoezen van het rPET dekbed en kussen zijn gemaakt van 100% gecertificeerd biologisch..... 0 reacties


Bijna 1,1 miljard euro online omzet in 2017
Omzetgroei van 3,2% voor supermarkten in 2017
De supermarktomzet is in 2017 gestegen met 3,2% naar 35,58 miljard euro (34,49 miljard in 2016). Mede door het toenemende belang voor online winkelen werd er in 2017 per kassabon 6,3% meer afgerekend (22,53 euro in 2016 en 23,91 euro in 2017). Het aantal uitgegeven kassabonnen 2017 daalde met 2,9%. De online..... 0 reacties


Groeneboekenshop.nl: 1200 groene boeken goed in het zicht
Voor bewust levend Nederland is er sinds kort een gespecialiseerde boekenwinkel: www.groeneboekenshop.nl. Deze online shop maakt boeken over duurzame en ecologische onderwerpen duidelijk zichtbaar en makkelijk te bestellen en wil zo bijdragen aan een groen en duurzaam bewustzijn. Momenteel bevat de shop ruim..... 0 reacties


Omzet Bio-Planet kwart gestegen naar 122 miljoen euro
In 2001 opende de eerste Bio-Planet in België. 16 jaar later (maart 2017), en met een kort uitstapje naar Nederland (in Eindhoven, om precies te zijn), zijn er in totaal 24 vestigen van de Colruyt-dochter. De omzet van deze winkels steeg flink: maar liefst 25 procent, naar 122 miljoen euro.De bio-supermarkt..... 0 reacties

Zout- en verzadigd vetgehalte in levensmiddelen daalt langzaam
In de afgelopen zes jaar is het zoutgehalte van levensmiddelen die de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) onderzocht met elf procent afgenomen. Dat geldt overigens niet voor sauzen; daar nam het zoutgehalte juist toe. Het percentage verzadigd vet in de onderzochte levensmiddelen daalt in 2017..... 0 reacties


de Smaakspecialist trots op Organic Food Helmond
"Arbeidsparticipatie zorgt dat mensen zich waardevol voelen"
Tholen - "Arbeidsparticipatie is enorm belangrijk voor mensen om zichzelf waardevol te voelen", vertelt Pieter Dirven. Reden genoeg voor de oprichter van de Smaakspecialist om met trots te kunnen vertellen over de intensieve samenwerking met Senzer, het sociaal werkbedrijf van Atlant Groep in Helmond. Vorig..... 0 reacties


Allard ten Dam: "Hopen op stijgende omzetlijn in 2018"
Frisse wind binnen De Nieuwe Band
Tholen - Coöperatieve groothandel De Nieuwe Band kan terugkijken op een bewogen jaar. In de zomer van 2016 is een nieuw coöperatiebestuur aangesteld en Arie Bast kwam begin dit jaar als algemeen directeur in dienst. Allard ten Dam (mede-oprichter in 1983 en ex-directeur) vertelt in dit artikel over de..... 0 reacties




Proeverij zorgt voor meer beleving op de winkelvloer
Bioco koffie: biologisch, 100% Arabica, artisanaal gebrand en duurzaam
UniPharma heeft begin september het biologische koffiemerk Bioco aan haar assortiment toegevoegd. Om de introductie te ondersteunen is het onder andere mogelijk om in de winkel een proeverij met Bioco koffie te houden. Met de proeverij van Bioco koffie creëer je meer beleving op de winkelvloer. Dit is een..... 0 reacties


"Proeverij met al onze honingsoorten is natuurlijk wel uniek"
Feestdag voor 40 jaar de Traay: informatief en smaakvol
Tholen - Bij de Traay kijken ze terug op een geslaagde relatiedag. Ter ere van het 40-jarig bestaan verwelkomden ze afgelopen zaterdag 30 september eerst een groep klanten (winkeliers en medewerkers van de groothandels) en 's middags een groep consumenten om uitgebreider kennis te maken met de Traay. "Het..... 0 reacties


In Parijs
Franprix lanceert biologisch winkelconcept Noé
De Franse retailer Franprix, onderdeel van Groupe Casino, heeft een nieuw winkelconcept gelanceerd, Franprix Noé, dat gericht is op exclusieve, biologische en lokale groenten en fruit. De retailer beschrijft de winkel als een plaats voor stedelijke consumenten die op een verantwoorde manier inkopen doen. Er..... 0 reacties

Op de bakfiets door de stad
Albert Heijn gaat met Rappie binnen twee uur bezorgen
Tholen - Albert Heijn laat weten vanaf half november een proef te starten met het bezorgen van boodschappen die binnen twee uur bezorgd moeten zijn. De supermarkt gaat met de nieuwe bezorgdienst Rappie daarvoor samenwerken met de bezorgers van SuperBuddy, laat een woordvoerster van Albert Heijn weten.De..... 0 reacties

Dit keer vooral 'supermarktpubliek' met actie bereikt
"Bio10daagse kan drempel speciaalzaak verlagen"
Tholen - Tijdens de Bio10daagse (14-23 september) werden de spotlights wederom op biologische producten gericht. Er was vooral in de supermarkten veel aandacht voor de actie. Het animo vanuit het natuurvoedingkanaal is de afgelopen jaren afgenomen, erkent Ellen Oomen van initiator Bionext. "Het doel is om..... 0 reacties


"Peter IJzendoorn: “We halen producten uit de anonimiteit"
Biologische webwinkel Hofweb gaat landelijk
Tholen – Hofweb gaat landelijk. Het initiatief waarbij telers hun oogst via een overkoepelend platform rechtstreeks aan de consument verkopen, levert vanaf deze week in heel Nederland aan huis. De biologische webwinkel bestaat al 13 jaar, maar opereerde tot voor kort alleen binnen een selectief aantal..... 0 reacties

Origin’O brengt biologische voeding naar Aalst
Vanaf zondag 8 oktober kan het grote publiek voor hun bio-aankopen terecht in een nieuwe vestiging van Origin'O in Aalst. "De vraag naar bioproducten in Aalst was enorm", vertelt zaakvoerder Geneviève Spruyt.Bio zit al een tijdje in de lift. In Aalst was er nog altijd geen biologische verswinkel, tot vandaag..... 0 reacties


Horeca snelst groeiende markt voor Weerribben Zuivel
"Duidelijk onderscheid tussen vooruitstrevende en stilstaande bio-winkels"
Tholen – De producten van Weerribben Zuivel en Zuiver Zuivel blijven ook in de toekomst exclusief beschikbaar voor de natuurvoedingsmarkt, belooft directeur Klaas de Lange. "Het natuurvoedingskanaal kan zich met dergelijke merken onderscheiden." Na een lastige start van dit jaar ziet hij tot zijn vreugde..... 1 reacties

Medio oktober in de winkels
Coop introduceert bioafbreekbare vleesverpakkingen voor bio-vlees
Coop stapt over op biologisch afbreekbare vleesverpakkingen. Medio oktober is al het biologische vlees van de supermarkt verpakt in een verpakking die in de GFT-bak kan. Wim van den Burg, Categorymanager Vers bij Coop: "Dit betekent dat meer dan één miljoen verpakkingen per jaar niet meer op de plastichoop..... 0 reacties


Mistdeken biedt groenten verkoeling bij Ekoplaza in Eindhoven
Tholen – Wie de Ekoplaza aan de Stratumsedijk in Eindhoven betreedt zal het meteen opvallen: de geavanceerde en pas geïnstalleerde vernevelingsinstallatie bij de groenteafdeling. "Klanten reageren aangenaam verrast", geeft bedrijfsleider Luuk Bogmans aan. Het is de eerste winkel in de regio die met dit..... 0 reacties

"Groot potentieel voor vlees, zuivel en AGF"
Bio-assortiment Aldi afgelopen jaar bijna verdubbeld
Aldi start aanstaande maandag een grootschalige duurzaamheidscampagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid. Door te benadrukken dat 'verantwoord' prima samengaat met 'voordelig', zet de discounter zich in om een duurzame consumptie te stimuleren."Wij zien het als onze..... 0 reacties


Bio+: 100 nieuwe producten
"Uitstraling nu toegankelijker voor een breder publiek"
Tholen - Bio+ heeft het afgelopen jaar zeker niet stilgezeten. Zo zijn er in totaal meer dan 100 nieuwe producten geïntroduceerd, wat de teller op 350 producten zet. "We hebben fors ingezet op de productontwikkeling en dit heeft geresulteerd tot de introductie van nieuwe producten binnen nagenoeg alle..... 1 reacties


Fotoreportage: Bio Standhouders op Gastvrij Rotterdam '17
Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een geslaagde vijfde editie. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Klik..... 0 reacties

Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
In augustus 2017 genereerde Bio Planet een omzet van 2,2 miljoen euro, een toename van 7 procent ten opzichte van augustus 2016 toen de omzet 2 miljoen euro bedroeg. In dezelfde maand nam Bio Planet een extra pakstation in gebruik dat alle allergene grondstoffen aan zal leveren zoals gluten, noten, soja en..... 0 reacties


"Bio-week is een goede graadmeter"
Lidl: bio-assortiment verdubbeld sinds januari 2016
Tholen – Lidl Nederland biedt al 10 jaar biologische producten aan. Voorheen lagen ze onder de merknaam Biotrend in de winkels, nu is dat Bio Organic. "We zijn er op een goed moment ingestapt en biologisch is in de loop van de jaren in de Lidl-formule ingepast. Er is zeker voldoende vraag naar bio-producten...... 1 reacties


Alnatura Super Natur Markt geopend in Offenbach
Op 7 september werd in het Duitse Offenbach de eerste Alnatura Super Natur Markt van deze stad geopend. Op een areaal van circa 400 vierkante meter vinden de klanten een groot, afwisselend en compleet assortiment van meer dan 6.000 biologische producten, waaronder veel producten uit de regio. Ook een..... 0 reacties


Regionale smaak centraal in vleesschap
Accent op biologisch vlees bij AH's in het westen
Albert Heijn gaat het vleesschap nog meer toespitsen op regionale voorkeuren. Winkels in het oosten van Nederland krijgen bijvoorbeeld een groter assortiment varkensvlees en in het westen van het land komt het accent op rundvlees en biologisch vlees te liggen. Vanaf aanstaande maandag wordt niet alleen de..... 0 reacties

Top 3 in test: Alnatura, Ebl Naturkost en Denn's Biomarkt
Aanzienlijke prijsverschillen tussen Duitse bio-supermarkten
Het 'Deutsche Institut für Service-Qualität' (DISQ) heeft in opdracht van nieuwszender n-tv zes biologische supermarkten in Duitsland getest. Hieruit blijkt onder meer dat tussen de afzonderlijke winkels aanzienlijke prijsverschillen bestaan. Wat service betreft scoren alle bedrijven goed of zelfs zeer..... 0 reacties

App als boodschappenhulpje in bio-supermarkt
Op de website iCulture is een artikel verschenen over supermarkt-apps. De iPhone kan als assistent gebruikt worden bij het boodschappen doen. Hierin worden ook de biologische boodschappen niet vergeten. iCulture noemt namelijk ook de Ekoplaza-app in het rijtje met apps voor de dagelijkse boodschappen die de..... 0 reacties


'LKKRDR van eigen merk weken'
Ekoplaza neemt consument mee in bijzondere achtergrondverhalen
Bij Ekoplaza geven ze tijdens de Bio10daagse meer aandacht aan de huismerkproducten. Gedurende twee weken worden, iedere week, diverse productcategorieën uitgelicht. Tijdens de 'LKKRDR van eigen merk weken' maakt de consument kennis met het onderscheidend biologisch aspect van de huismerkproducten. Ekoplaza..... 0 reacties


Blockchain technologie tijdens Organic December
De reis van varken naar spek op je smartphone
Tijdens Organic September, een groot bio-offensief in het Verenigd Koninkrijk, heeft Soil Association de handen ineengeslagen met startup techbedrijf Provenance, om de supply chain van diverse producten van boerderij tot winkelschap, in kaart te brengen. Vanaf 6 september kunnen bezoekers van de zogeheten As..... 0 reacties

Explosieve groei bezoekersaantallen Whole Foods
De prijsverlagingen die bij Whole Foods zijn doorgevoerd, nadat Amazon de retailer had overgenomen, hebben geen windeieren gelegd. Onderzoeksbureau Foursquare mat na de overname een stijging van de bezoekersaantallen van 25 procent. Dat meldt persbureau Bloomberg. In hoeverre deze stijging van structurele..... 0 reacties


Bio-assortiment Dirk en Dekamarkt groeit met 40%
Klanten van Dirk van den Broek en DekaMarkt hebben voortaan meer keuze in biologisch. Beide supermarktketens hebben hun assortiment namelijk flink uitgebreid. Tijdens de Bio10daagse van 14 tot en met 23 september zetten ze deze productgroep in de schijnwerpers.Deze uitbreiding sluit aan bij de visie van..... 0 reacties


Organic focust op Noord-Hollandse winkels
"De ondernemer moet zelf in de winkel staan"
Tholen – Beleving toevoegen. Daar draait het de komende tijd om bij Organic food for you. "We willen weer gaan doen waar we ooit voor begonnen zijn. En dat werkt niet zolang we één van onze winkels niet de aandacht kunnen geven die het verdient. Daarom hebben we besloten om onze winkel in Den Haag te..... 0 reacties

Edeka presenteert nieuwe duurzaamheidscampagne
Het zijn de kleine dingen die de wereld veranderen. Dat is de boodschap van de nieuwe duurzaamheidscampagne van Edeka en het WNF. De start van de campagne werd afgelopen week gemaakt met het nieuwe online-filmpje met heldin Emma: ze handelt in het dagelijks leven bijzonder milieubewust - en transformeert..... 0 reacties


Duurzame boodschappenroute door de winkel
Jumbo doet mee aan Bio10daagse
Deze week geeft Jumbo het startsein voor haar duurzaamheidsweken. Aan de hand van een duurzame boodschappenroute door de winkel maakt Jumbo het haar klanten makkelijk om te kiezen voor een duurzamer alternatief. Dit najaar vinden er verschillende landelijke keurmerkweken plaats zoals de Bewuste Visweek..... 0 reacties

België: ecocheques nu ook bij Biogarantie-winkels geldig
Sinds een decennium kunnen Belgische werknemers zogeheten ecocheques van hun werkgever ontvangen. Met die ecocheques kun je uitsluitend ecologische producten en diensten betalen. Zo stimuleren de cheques je om duurzame producten aan te schaffen. Om het gebruik te vereenvoudigen worden de cheques vanaf nu..... 0 reacties


Aldi start verkoop bio-wortelen met 'schoonheidsfoutjes'
Veel levensmiddelen komen vanwege optische gebreken niet in de schappen van de supermarkten terecht en wordt uitgesorteerd. Om aandacht te vragen voor deze vorm van verspilling biedt Aldi Süd wortelen en appelen van klasse II aan. De 'kromme dingen' zoals ze bij Aldi Süd genoemd worden, kunnen..... 0 reacties


"Medeoorzaak mondiale epidemie van welwaartsziekten"
70% supermarkt bestaat uit ‘ultra processed foods'
De Wereldgezondheidsorganisatie en wetenschappers uit binnen- en buitenland waarschuwen voor het consumeren van 'ultra-processed foods': sterk bewerkt fabrieksvoesel. Eet zoveel mogelijk onbewerkt en vers, is dan ook het devies van steeds meer gezaghebbende instanties. Maar dat is zo makkelijk nog niet: meer..... 0 reacties


Jacco van Liere, UniPharma:
"Drogisterijen en gezondheidswinkels afgeknapt op massaproducten"
Tholen – Bij UniPharma merken ze dat er in de aangesloten winkels steeds meer schapruimte vrijgemaakt wordt voor bio-producten. "Drogisterijen en gezondheidswinkels zijn al lang afgeknapt op massaproducten. Met biologische producten kunnen ze zich onderscheiden. Wel is er voldoende ruimte en een bepaald..... 0 reacties


"Karakteristiek pand en lagere huur"
Ekoplaza Rijswijk gaat verhuizen
Tholen - Ekoplaza in Rijswijk gaat verhuizen. "We hebben de huur van het huidige pand aan het Bogaardplein opgezegd. Het winkelcentrum heeft ons niet gebracht wat we ervan verwacht hadden. Er is veel leegstand en er gaan meer ketens weg. We zien meer kansen in winkelcentrum Oud Rijswijk. In het oude..... 0 reacties


Broers en zus geven 40 jaar oude winkel nieuwe impuls
"Mijn vader heeft de naam in de kroeg bedacht"
Tholen - De Tuin van Broeder Ludovicus krijgt de komende jaren een nieuwe impuls. Drie van de vier kinderen van Marjanne Haars nemen de winkel in het centrum van Middelburg van haar over. "De winkel die op 1 september zijn 40-jarig bestaan viert, was in de beginjaren in een klein pand aan de Noordstraat van..... 0 reacties

Amazon verlaagt prijzen Whole Foods-assortiment
Klanten van de Whole Foods Market zullen vanaf komende maandag minder voor hun boodschappen betalen. Dan worden de prijzen van een groot deel van het assortiment, waaronder bananen, eieren, avocado en boter, namelijk blijvend in prijs verlaagd. Het is nog niet bekend hoeveel deze producten precies in prijs..... 0 reacties


"Stoorde me mateloos aan de kleine verpakkingen"
Verpakkingsvrije biowinkel opent in Vlaanderen
Tholen – Eind deze maand is West-Vlaanderen een heuse verpakkingsvrije biowinkel rijker. Zaakvoerder Johan Moreels is helder over zijn drijfveren: "Ons gezin koopt al enige tijd biologisch, maar mijn partner en ik stoorden ons mateloos aan de kleine verpakkingen. Voor grote gezinnen is dat onbegonnen werk...... 0 reacties

Bio-Planet en Dreambaby creëren synergie met gezamenlijke vestiging
Op woensdag 23 augustus openen Bio-Planet en Dreambaby een nieuwe winkel op een gezamenlijke site in Charleroi. Voor de biosupermarkt van Colruyt Group is het de 26ste vestiging in België en voor de babyspecialist de 25ste. Beide winkelformules zien nog veel potentieel in Wallonië en boren nu een nieuwe..... 0 reacties

Zweden: meer omzet voor bio-assortiment ICA
De Zweedse retailer ICA Gruppen heeft zijn duurzaamheidsverslag voor het tweede kwartaal van dit jaar bekend gemaakt. Uit het verslag blijkt dat ICA vorderingen heeft geboekt met betrekking tot het verminderen van voedselverspilling en gasuitstoot. Het verslag laat ook zien de omzet van producten met een..... 0 reacties


Discounter wil samen met leveranciers groeien
"Uiteindelijk is Lidl geen bio-winkel"
Tholen - "Biologisch hoeft niet duur te zijn", zo luidt de mening van Sanne Bogaarts, manager Corporate Social Responsibility bij Lidl Nederland. "Ons uitgangspunt is om producten van de beste kwaliteit te bieden voor een Lidl-prijs. We hebben 400 filialen en daardoor kunnen we bio-producten tegen een lagere..... 1 reacties


De Supermarkt Bio Check
Greenpeace gaat bio-aanbod supermarkten tellen
Op 24 augustus start Greenpeace met het tellen van het aanbod bio-AGF bij honderden supermarkten in heel Nederland: De Supermarkt Bio Check. De milieu-organisatie roept hierbij haar volgers op om gegevens te verzamelen, op basis waarvan een rapport zal worden opgesteld. Daaruit moet blijken welk..... 0 reacties

"Herstel een-op-eenrelatie boer en consument hard nodig"
Hoe Willem&Drees de voedselketen grondig wil hervormen
Biologisch, lokaal, en eten wat in het seizoen is. Het zijn de eenvoudige principes van een duurzame voedselketen. Toch blijkt het lastig te realiseren. Willem&Drees wil de voedselketen grondig hervormen. En dit kan alleen als er weer een een-op-eenrelatie tussen boer en consument komt.Een bloemkool van..... 0 reacties


Biologische oogst worden in de winkel verkocht
Eerste Canadese supermarktketen met groententeelt op dak
'Groene' daken zijn niet echt nieuw, maar wanneer een supermarktketen besluit om een daktuin op één van zijn winkels te installeren, is dat verfrissend uniek. De IGA in de regio Saint-Laurent in Montréal opende op 19 juli officieel zijn daktuin. Het project heeft twee voltijds medewerkers en één op..... 0 reacties


Bio-boodschappen tussen de graffiti
It's all about the packaging. Nee, het is niet dat Canadese bio-supermarkt Organic Garage nu zo bekendstaat om het gebruik van flitsend verpakkingsmateriaal in haar schappen. Integendeel, het natuurlijke spat van al haar producten af. De winkelinrichting, daarentegen... laten we het erop houden dat ze alle..... 0 reacties

Maatschappelijk jaarverslag 2015/2016
Lidl faciliteert omschakeling met duurzaam landbouwplan
Het nieuwe maatschappelijk jaarverslag van Lidl is gepubliceerd. De omzet van het duurzame assortiment groeit hard. Eigen merk Biotrend heeft daarbij een steeds meer herkenbare plaats binnen het assortiment. Lidls verantwoorde assortiment met keurmerken (Skal, UTZ, Fairtrade, et cetera) kende een..... 0 reacties

Duitse biomarkt groeit verder
Bioproducten zijn erg geliefd bij Duitse consumenten. De omzet die met biologische levensmiddelen behaald wordt, steeg in 2016 volgens de AMI in Bonn vergeleken bij 2015 met 9,9 procent. Carsten Bauck, voorzitter van de biocommissie van 'Landvolk Niedersachsen', betreurt het dat biologische telers helaas..... 0 reacties

Bio-Planet organiseert workshops over biologische voeding
Ontmoeten, ontdekken en ondernemen. Daar draait het om in de workshops en lezingen van Colruyt Group Academy. Ook Bio-Planet laat haar klanten proeven van noviteiten. Daarom organiseert de Belgische bio-supermarkt nu samen met de Academy workshops en lezingen over biologische voeding, welzijn en..... 0 reacties

"Goede afspraken met onze vaste leveranciers"
Meer vraag naar BD-eieren
Tholen - Bij Estafette Odin is als gevolg van het eierenschandaal de vraag naar biologisch-dynamische eieren de afgelopen dagen toegenomen. "Vooralsnog kunnen we aan de algemene vraag voldoen, maar we weten natuurlijk niet hoe dat zich verder zal ontwikkelen. Desondanks verwachten we niet dat we straks..... 0 reacties


"Concurrentie was er altijd al"
Toeristen vloeren Organic-winkel Vijzelstraat
Tholen - Organic food for you gaat de winkel aan de Amsterdamse Vijzelstraat sluiten. De winkel zal op 19 augustus voor het laatst geopend zijn. Eric Verduin geeft aan dat de winkel te klein is om nog in omzet te kunnen groeien. Verwoede pogingen om het naastgelegen pand bij de winkel te trekken zijn helaas..... 0 reacties

Odin slachtoffer van babbel-en-wisseltruc
Waarschuwing: gewiekste dieven maken eurobiljetten afhandig
Coöperatieve supermarkt Odin in Breda is slachtoffer geworden van een klassieke babbel- en wisseltruc. Twee vloeiend Engels sprekende mensen vroegen nadat ze iets kleins hadden afgerekend aan de caissière om biljetten van 20 euro te wisselen. Naar eigen zeggen omdat ze verzamelaar waren van specifieke..... 0 reacties


Spaar een gratis boodschappenpakket voor een ander
De hele zomer kan er gespaard worden voor een gratis boodschappenpakket bij deelnemende Natuurwinkels. Sparen voor een ander kan ook. Dan kan de klant de volle spaarkaart omwisselen voor een speciaal ontworpen ansichtkaart 'een kadoosje voor jou'. Met deze ansichtkaart kan de ontvanger het gespaarde..... 0 reacties

"Veel eigen merken zijn met dubbele cijfers gegroeid"
Omzet Wessanen +14%
Wessanen heeft het eerste half jaar van 2017 afgesloten met een omzet van 325,6 miljoen euro. Dit betekent een stijging van 14% ten opzichte van de eerste helft van vorig jaar. Met de eigen merken realiseerde Wessanen een autonome omzetgroei van 7,8 procent. De omzet in de productie voor huismerken nam af,..... 0 reacties


Klanten Ekoplaza sparen massaal voor Plastic Soup Foundation
Tijdens de LKKRDR campagne konden klanten van Ekoplaza sparen voor korting. Daarnaast waren zij ook in de gelegenheid hun volle spaarkaarten ter waarde van 5 euro te doneren aan de Plastic Soup Foundation. Klanten kozen veelvuldig voor de donatie.Na de acht weken durende campagne, zijn alle spaarkaarten..... 0 reacties


"Het loont om in te zetten op tussendoormoment"
Koelkastje stimuleert impulsaankopen bio-smoothies
Tholen – Tijdens een winkelbezoek een kant-en-klare biologische smoothie als tussendoortje meepakken. Als het aan UniPharma ligt zal dit gemeengoed worden. UniPharma is exclusieve distributeur van Rabenhorst in Nederland. Om de vorig jaar geïntroduceerde kleine flesjes met Rabenhorst smoothies..... 0 reacties


Veel biologische producten
Amerikaanse webshop verkoopt alles voor 3 dollar
Amerikaanse webshop Brandless verkoopt alles voor 3 dollar. De winkel heeft geen fysieke verkoopkanalen en kan daardoor de kosten flink drukken. Ook wordt flink bespaard op verpakkingen en distributie. Het aanbod bestaat uit enkele honderden basisproducten die uitsluitend onder private label worden..... 0 reacties


"Heel krom, kregen alle lof en complimenten"
Qucina's Buurtsuper sluit noodgedwongen de deuren
Tholen - Waar afgelopen zaterdag alles nog normaal leek bij Qucina's Buurtsuper, bleek gisteren dat de winkel in Venlo niet meer open zal gaan. Tom Sprengers en Cyrella Beckers stoppen met alle activiteiten van Qucina. "Aan het besluit om de winkel te sluiten is een lang proces voorafgegaan, waarin we veel..... 0 reacties

Eerste volledige bio-supermarkt in Bulgarije
Op 7 juli opende in de Bulgaarse hoofdstad Sofia de eerste volledig biologische supermarkt haar deuren. De winkel maakt onderdeel uit van MaturaSi, Italië's grootste bioretailketen, laat Marina Bancheva weten, initiatiefneemster van het project.In de Bulgaarse vestiging van NaturaSi zijn ruim 4.000..... 0 reacties


Aldi Nord zet fors in op biologisch
Meer duurzaam gecertificeerde producten in de schappen en winkelpanden met het hoogst haalbare energielabel. Discounter Aldi had duurzaamheid in 2016 hoog in het vaandel staan. Dat blijkt uit de Voortgangsrapportage van Aldi Nord over 2016, waarin het haar stakeholders informeert over de ontwikkelingen..... 0 reacties


PostNL bezorgt online boodschappen Ekoplaza in België
PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt nu ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt. PostNL start in België met het bezorgen van de maaltijdboxen van..... 0 reacties


"Gaan met koe van Boer Bart de straat op"
Natuurinclusieve kaas 'De Tjonger' gepresenteerd
Tholen -De Tjonger, de natuurinclusieve kaas van Bastiaansen, is officieel gepresenteerd in Rotstergaast. Gisteren (12 juli) kon op de bio-boerderij van Bartele Holtrop voor het eerst van deze natuurinclusieve kaas geproefd worden. Alle melk van de ongeveer 100 Jerseykoeien gaat vanaf april 2015 in de kaas...... 0 reacties


"Hiermee voorkomen dat alles vernietigd moest worden"
Grote weggeefactie Ekoplaza Assen na stroomstoring in koeling
Vrijwel de hele zuivelkoeling van Ekoplaza Assen is weer voorzien van nieuwe producten. Door een stroomstoring hield de koeling er gisteren voor een paar uur mee op. De Asser Courant kreeg er lucht van en plaatste een oproep op hun site om te voorkomen dat de producten anders vernietigd zouden moeten worden...... 0 reacties


Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"
Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de..... 0 reacties


Odin-winkel Ede vernieuwd
Afgelopen dagen is er hard gewerkt in de Odin-winkel aan de Maanderweg 42 in Ede. Alle koelingen zijn vervangen door meer duurzame varianten, het assortiment is uitgebreid en de groenteafdeling is vergroot. De winkel kan er voorlopig weer even tegen. Teamleider Marijn de Groot is tevreden: "Het ziet er weer..... 0 reacties


Hoogvliet licht bio op in AGF-afdeling nieuwe stijl
Tholen - Supermarktketen Hoogvliet heeft donderdag 29 juni een nieuwe winkel geopend in het stadshart van Zoetermeer. De winkel heeft een geheel nieuwe stijl AGF-afdeling gekregen. "We gaan deze nieuwe aanpak het komende half jaar testen en besluiten dan of we deze aanpak gaan uitrollen naar onze..... 0 reacties

Vernieuwd winkelconcept The Food Hub
"Afnemer en leverancier staan hier op gelijke voet"
Sinds eind vorig jaar kun je in Leuven voor je biologische aankopen terecht in The Food Hub, vlakbij het station in Kessel-Lo. Maar noem The Food Hub geen gewone bio-winkel: Simon Clissold wil met dit initiatief in de eerste plaats de kleinschalige biologische landbouw ondersteunen. Australiër Simon..... 0 reacties


Biologische honing en jam
De Bijenkorf lanceert Food Stories
De Bijenkorf lanceert Food Stories, een nieuwe eigen lijn met onder andere honing, olie, wijn en bier. "De producten komen van zorgvuldig geselecteerde leveranciers die uitsluitend met de beste ingrediënten werken", schrijft het warenhuis op haar website. Met deze productlijn streeft De Bijenkorf naar..... 0 reacties


"Ongewenst in prijsdiscussie terecht gekomen"
Vraagtekens gezet bij 'Supermarkten-focus’ Ekoplaza tijdens BioBorrel
Tholen - Ekoplaza is ongewenst in een prijsdiscussie terecht gekomen. Dit vertelde Hans van Mierlo, marketingmanager van Ekoplaza/Udea tijdens de BioBorrel op donderdag 22 juni. Tijdens deze informele bijeenkomst hield Hans een presentatie met als onderwerp 'Is er toekomst voor de biologische speciaalzaak?'..... 1 reacties