Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Retail

"Groot potentieel voor vlees, zuivel en AGF"
Bio-assortiment Aldi afgelopen jaar bijna verdubbeld
Aldi start aanstaande maandag een grootschalige duurzaamheidscampagne om klanten bewust te maken van het belang van duurzaamheid. Door te benadrukken dat 'verantwoord' prima samengaat met 'voordelig', zet de discounter zich in om een duurzame consumptie te stimuleren."Wij zien het als onze..... 0 reacties


Bio+: 100 nieuwe producten
"Uitstraling nu toegankelijker voor een breder publiek"
Tholen - Bio+ heeft het afgelopen jaar zeker niet stilgezeten. Zo zijn er in totaal meer dan 100 nieuwe producten geïntroduceerd, wat de teller op 350 producten zet. "We hebben fors ingezet op de productontwikkeling en dit heeft geresulteerd tot de introductie van nieuwe producten binnen nagenoeg alle..... 1 reacties


Fotoreportage: Bio Standhouders op Gastvrij Rotterdam '17
Horecavakbeurs Gastvrij Rotterdam kijkt terug op een geslaagde vijfde editie. Met 400 exposanten en 150 prestigieuze wedstrijden, uitreikingen, proeverijen en demonstraties konden de 12.736 bezoekers zich drie dagen lang in Rotterdam Ahoy oriënteren op de belangrijkste ontwikkelingen op horecagebied. Klik..... 0 reacties

Poolse Bio Planet ziet omzet in augustus met 7% groeien
In augustus 2017 genereerde Bio Planet een omzet van 2,2 miljoen euro, een toename van 7 procent ten opzichte van augustus 2016 toen de omzet 2 miljoen euro bedroeg. In dezelfde maand nam Bio Planet een extra pakstation in gebruik dat alle allergene grondstoffen aan zal leveren zoals gluten, noten, soja en..... 0 reacties


"Bio-week is een goede graadmeter"
Lidl: bio-assortiment verdubbeld sinds januari 2016
Tholen – Lidl Nederland biedt al 10 jaar biologische producten aan. Voorheen lagen ze onder de merknaam Biotrend in de winkels, nu is dat Bio Organic. "We zijn er op een goed moment ingestapt en biologisch is in de loop van de jaren in de Lidl-formule ingepast. Er is zeker voldoende vraag naar bio-producten...... 1 reacties

Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief


Dik Goorhuis, directeur Bio+:
"Omzetgroei bio vooral in supermarkten, speciaalzaken blijven achter"
De omzet van biologisch in Nederlandse supermarkten gaat komend jaar voor het eerst door de grens van 1 miljard euro. Dat verwacht directeur Dik Goorhuis van Bio+. "De omzetgroei van biologische producten vindt vooral in supermarkten plaats, waar speciaalzaken de laatste jaren achterblijven. Wanneer je als..... 0 reacties


Alnatura Super Natur Markt geopend in Offenbach
Op 7 september werd in het Duitse Offenbach de eerste Alnatura Super Natur Markt van deze stad geopend. Op een areaal van circa 400 vierkante meter vinden de klanten een groot, afwisselend en compleet assortiment van meer dan 6.000 biologische producten, waaronder veel producten uit de regio. Ook een..... 0 reacties


Regionale smaak centraal in vleesschap
Accent op biologisch vlees bij AH's in het westen
Albert Heijn gaat het vleesschap nog meer toespitsen op regionale voorkeuren. Winkels in het oosten van Nederland krijgen bijvoorbeeld een groter assortiment varkensvlees en in het westen van het land komt het accent op rundvlees en biologisch vlees te liggen. Vanaf aanstaande maandag wordt niet alleen de..... 0 reacties

Top 3 in test: Alnatura, Ebl Naturkost en Denn's Biomarkt
Aanzienlijke prijsverschillen tussen Duitse bio-supermarkten
Het 'Deutsche Institut für Service-Qualität' (DISQ) heeft in opdracht van nieuwszender n-tv zes biologische supermarkten in Duitsland getest. Hieruit blijkt onder meer dat tussen de afzonderlijke winkels aanzienlijke prijsverschillen bestaan. Wat service betreft scoren alle bedrijven goed of zelfs zeer..... 0 reacties

App als boodschappenhulpje in bio-supermarkt
Op de website iCulture is een artikel verschenen over supermarkt-apps. De iPhone kan als assistent gebruikt worden bij het boodschappen doen. Hierin worden ook de biologische boodschappen niet vergeten. iCulture noemt namelijk ook de Ekoplaza-app in het rijtje met apps voor de dagelijkse boodschappen die de..... 0 reacties


'LKKRDR van eigen merk weken'
Ekoplaza neemt consument mee in bijzondere achtergrondverhalen
Bij Ekoplaza geven ze tijdens de Bio10daagse meer aandacht aan de huismerkproducten. Gedurende twee weken worden, iedere week, diverse productcategorieën uitgelicht. Tijdens de 'LKKRDR van eigen merk weken' maakt de consument kennis met het onderscheidend biologisch aspect van de huismerkproducten. Ekoplaza..... 0 reacties


Blockchain technologie tijdens Organic December
De reis van varken naar spek op je smartphone
Tijdens Organic September, een groot bio-offensief in het Verenigd Koninkrijk, heeft Soil Association de handen ineengeslagen met startup techbedrijf Provenance, om de supply chain van diverse producten van boerderij tot winkelschap, in kaart te brengen. Vanaf 6 september kunnen bezoekers van de zogeheten As..... 0 reacties

Explosieve groei bezoekersaantallen Whole Foods
De prijsverlagingen die bij Whole Foods zijn doorgevoerd, nadat Amazon de retailer had overgenomen, hebben geen windeieren gelegd. Onderzoeksbureau Foursquare mat na de overname een stijging van de bezoekersaantallen van 25 procent. Dat meldt persbureau Bloomberg. In hoeverre deze stijging van structurele..... 0 reacties

Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief


Bio-assortiment Dirk en Dekamarkt groeit met 40%
Klanten van Dirk van den Broek en DekaMarkt hebben voortaan meer keuze in biologisch. Beide supermarktketens hebben hun assortiment namelijk flink uitgebreid. Tijdens de Bio10daagse van 14 tot en met 23 september zetten ze deze productgroep in de schijnwerpers.Deze uitbreiding sluit aan bij de visie van..... 0 reacties




Wederom biologische route
Vakbeurs Foodspecialiteiten 2017 wordt uitgebreid
De Vakbeurs Foodspecialiteiten in Expo Houten (NL), op dinsdag 26 en woensdag 27 september, biedt ook dit jaar een totaaloverzicht van diverse foodspecialiteiten. Ook gaat de vakbeurs verder uitbreiden met extra vierkante meters in hal 3. Op de beurs is een groot internationaal aanbod uit meer dan 20 landen...... 0 reacties


In Natuurwinkel Utrecht
Blije winnaars Ekoland ‘Win een Ekoland-paasbrunch’
Natuurwinkel Utrecht heeft meneer en mevrouw Koot zaterdag 3 juni 2017 verrast met een compleet verzorgde biologische brunch ter waarde van 100 euro bij restaurant GYS in Utrecht. Dit naar aanleiding van hun deelname aan de paascampagne van Ekoland, waarmee klanten Ekoland-brunchproducten konden winnen en..... 0 reacties


Alnatura breidt filialennetwerk in Beieren uit
Op 24 mei werd in Kolbermoor bij Rosenheim (Beieren) een Alnatura Super Natur Markt geopend. Op een oppervlakte van bijna 800 vierkante meter vinden klanten één van de grootste en afwisselingsrijkste bio-assortimenten in de regio met meer dan 6.000 producten.Beieren telt inmiddels 23 Super Natur Markten. In..... 0 reacties


"Duidelijk veel meer dan een merk"
Maak kennis met Meesters van de Halm
Tholen - De Halm wordt Meesters van de Halm. Na 40 jaar gaat de in Heeswijk Dinther gevestigde authentieke biologische graanpletterij verder onder deze naam. Het nieuwe logo trekt de aandacht op de nieuwe composteerbare verpakking. "Met dit vernieuwde concept willen we meer het verhaal achter ons bedrijf..... 0 reacties

Zaterdag 30 september:
'Bee-hind the scenes' voor winkeliers
Imkerij de Traay in Lelystad viert dit jaar het 40-jarig bestaan. Eind september zal ter ere van dut jubileum een zogenaamde 'Bee-hind the scenes' georganiseerd worden. De Traay nodigt winkeliers van harte uit voor een kijkje achter de schermen en samen met hen het jubileum te vieren. Aan te raden is om niet..... 0 reacties


"Overweldigd door succes van crowdfundingsactie"
Het Ekohuis: vernieuwd na gedwongen verhuizing
Tholen - Een gedwongen verhuizing. Daar zit je als natuurvoedingswinkelier natuurlijk niet op te wachten. Het Ekohuis in Eelde heeft de verhuizing echter gebruikt om de winkel naar een hoger plan te tillen. De nieuwe winkel opende afgelopen vrijdag 19 mei. Eigenaar Jan-Erik Stuit: "Ik ben erg trots over wat..... 0 reacties


Dorian van Rijsselberghe verlengt ambassadeurschap Ekoplaza
Ook in het jaar na de Olympische Spelen blijft kampioen Dorian van Rijsselberghe als ambassadeur verbonden aan Ekoplaza. Biologisch eten is voor de tweevoudig olympisch kampioen vanzelfsprekend. Afgelopen weekend tijdens de Delta Lloyd Regatta tekende Dorian en Erik Does, algemeen directeur Ekoplaza, de..... 0 reacties


Skal-certificaat voor eigen Nederlandse honing blijft doel
Wouter Vuijk: "Natuurvoedingswinkels gaan profiteren van bemoeienis supermarkten"
Tholen – Skal-certificering voor de eigen Nederlandse honing van de Traay. Dat is nog altijd het doel van Wouter Vuijk, oprichter van de Traay. De in Lelystad gevestigde imkerij viert dit jaar haar 40-jarig bestaan. Bio-certificering van Nederlandse honing is sinds twee jaar mogelijk. Wouter is nauw..... 3 reacties


Ella Loos over online EDI-systeem van Rozis:
"Door Bizz-E verdwijnt veel handmatig werk"
Tholen - Elektronische berichtuitwisseling, ofwel EDI. Het klinkt ingewikkeld, maar Ella Loos van Rozis vertelt dat het systeem juist een heleboel vereenvoudigt. "Ons online EDI-systeem 'Bizz-E' is ideaal voor digitaal zakendoen met al uw bio-partners in binnen- en buitenland. Bizz-E is een complete online..... 0 reacties

Betekent Auchan Bio het einde van Coeur de Nature?
De Franse retailer Auchan gaat een biologische supermarkt in Lille openen, onder de naam Auchan Bio. Een initiatief dat het einde zou kunnen betekenen van Coeur de Nature, de kleinere gespecialiseerde keten van Auchan.Er zijn momenteel twee Coeur de Nature-winkels. De eerste opende in 212 in..... 0 reacties

"Bewuste consument wantrouwend tegenover supermarkten"
Consumentenonderzoek: Ekoplaza en Bio+ meest duurzaam
Hoe staat dé bewuste consument tegenover supermarkten en fabrikanten? Laten we het erop houden dat er ruimte is voor verbetering. Uit onderzoek van Questionmark blijkt dat zij hen als onbetrouwbare bronnen ziet. Ze lezen etiketten veel kritischer en wantrouwen de gezondheidsclaims die daarop vermeld..... 0 reacties


Fotoreportage Organic Business Lunch
de Smaakspecialist: veel meer dan initiatief van 'supermarktboys'
Tholen - De Smaakspecialist heeft een feestelijk weekend achter de rug. Op het landgoed Anneville in Ulvenhout vierde de Smaakspecialist namelijk haar 12,5 jarig bestaan. Het feestweekend ging vrijdagmiddag van start met de Organic Business Lunch. Hiervoor waren partners uitgenodigd die in de loop van de..... 0 reacties


Nog meer advies voor klanten Natuurwinkel Malden
"Overtuigd van meerwaarde kleine natuurvoedingswinkels"
Tholen - Lotte Schoenmakers en haar man Bulekri runnen samen Natuurwinkel Malden. Daarnaast volgt ze de opleiding voor Natuurvoedingskundige aan de Academie Kraaybeekerhof. Een logische investering in zichzelf, zo geeft ze aan. "Hierdoor hoop ik de klanten van nog meer advies te kunnen gaan voorzien. Op dit..... 0 reacties

Omzet bioproducten in Italië stijgt 28%
De omzet van biologische groente en fruit binnen de Italiaanse supermarktsector kwam in maart van dit jaar neer op €147 miljoen. Jaar op jaar is dat een toename van 28%. In dezelfde periode had de totale omzet van AGF een toename van 9%. Biologisch fruit heeft nu een aandeel van 11% in de totale omzet van..... 0 reacties

Carrefour Bio: van 14 naar 150 winkels in 2021
De Franse retailer Carrefour heeft ambitieuze plannen met de formule Carrefour Bio, dit meldt de Franse website LSA. De retailer wil het aantal Carrefour Bio-winkels vertienvoudigen in 4 jaar tijd. Carrefour streeft naar 150 Carrefour Bio-winkels in 2021, momenteel zijn er slechts 14 verkooppunten. Dit ..... 0 reacties

Carrefour opent bio-supermarkt in Madrid
De Franse retailgigant heeft in Spanje een nieuw concept gelanceerd: Carrefour Bio. Het betreft een supermarkt gewijd aan biologische producten. De vestiging met het nieuwe concept is 140 m2 groot en heeft een assortiment van meer dan 1.800 producten.Hieronder vallen behalve de voornaamste biologische merken..... 0 reacties


Marktwerking maakt plaats voor marqtwerking
Triodos en Social Impact Ventures vergaren minderheidsbelang in Marqt
Duurzame winkelketen Marqt gaat een nieuwe fase in en slaat daarbij de handen ineen met impactinvesteerders. Triodos Organic Growth Fund en Social Impact Ventures verwerven samen een significant minderheidsbelang. Zij verschaffen additioneel kapitaal voor het verder uitbreiden van het unieke..... 0 reacties


Food for thought bij Natuurwinkel
Natuurwinkel-ondernemers volgen de trends op de voet tijdens een inspiratietour in Amsterdam deze week. In deze grote, bruisende proeftuin met nieuwe ontwikkelingen op het gebied van (food) retail en horeca gaf Karin Melissen de Natuurwinkels 'food for thought'. Want: dat wat begint in Amsterdam, zien we..... 0 reacties


"Kwaliteits- en een budgetbiosysteem aan het ontstaan"
Ekoplaza draagt bio-boodschap uit met campagne LKKRDR
Iedereen ziet het gebeuren. Biologische voeding wordt op steeds meer plekken aangeboden. Soms voor een prijs die niet uit kan. Met het groene blaadje op de verpakking is het logisch dat de consument denkt dat hij met één en dezelfde biokwaliteit te maken heeft. Toch ligt het iets genuanceerder.Eigenlijk is..... 0 reacties

Deense retail maakt fouten met bio-label
Deense supermarkten maken veelvuldig fouten in de informatieverstrekking en labels van een aantal biologische producten, schrijft Fodevarewatch.dk. Op circa 100 producten prijken inconsistenties op de controlelabels. Zo komt het voor dat het EU-logo en het Deense biologische label met elkaar omgewisseld..... 0 reacties

Bakkerij Hardeman ontvangt EKO-keurmerk voor winkels
Biologische winkel Hardeman in Wijk en Aalburg is gecertificeerd voor het EKO-keurmerk winkels. Om voor het keurmerk in aanmerking te komen moet een winkel voor minimaal 90% biologisch inkopen en ook op andere terreinen een vooruitstrevend duurzaamheidsbeleid voeren.Bij Hardeman is behalve biologisch brood..... 0 reacties


"Meer te beleven en te ervaren met marktpleintjes"
Ekoplaza Amstelveen is verhuisd, vergroot en vernieuwd
Eind 2016 is een nieuwe locatie gevonden voor Ekoplaza in Amstelveen. De 'oude' winkel aan het Hueseplein was slechts 190 vierkante meter groot en was nog niet omgebouwd tot de nieuwste Ekoplaza-formule. Ondanks dat klanten dat nooit erg hebben gevonden, want, een winkel is natuurlijk meer dan een formule,..... 0 reacties


Biologische horeca, merken en verkoop met elkaar verbinden
Puur! uit eten is al ruim 11 jaar het platform voor iedereen die op zoek is naar waar je biologisch, lokaal, fairtrade, duurzaam en vooral lekker uit eten gaat. Via puuruiteten.nl kan de consument restaurants, cateraars, kookworkshops, overnachtingen, boerenmarkten en nog meer Puur! hotspots vinden. Ook..... 0 reacties


"Extra ruimte in onze winkels voor startups"
Organic Food for You: nu ook droogwaren van Udea
Geen toegevoegde rommel, 100% puur, elke dag vers brood en vooral eigen lekkere, 'bijzondere' producten. Dat is volgens Eric Verduin de formule van de Organic Food for You winkels. Samen met Job Achthoven wilde hij daarmee een 'bourgondische buurjongen' zijn. Vanaf dag 1, nu 13 jaar geleden, was Udea de..... 1 reacties


90% Ierse consumenten koopt wekelijks bio-AGF
Ruim 90% van de Ierse consumenten koopt minstens eenmaal per week biologische AGF. Landbouwminister, Andrew Doyle, vertelt dat dit percentage duidelijk maakt dat het consumentenbewustzijn voor biologische voeding groeit. "We moeten deze trend benutten", meent Doyle. "Zo zouden geïmporteerde bio-producten zo..... 0 reacties


Nieuwe bio-supermarkt
Spar Natural geopend op Gran Canaria
Je komt er alleen per boot of vliegtuig. Spar heeft op Gran Canaria een nieuw winkelconcept onder de naam Spar Natural geopend. De winkel is gespecialiseerd in biologisch, veganistisch en glutenvrij. Spar Natural beschikt over circa 4.000 producten, waartoe ook verse AGF-producten behoren. Het blijft..... 0 reacties


EkoPlaza Amsterdam-Zuid overvallen
Tholen – Biologische supermarkt EkoPlaza aan de Aalsmeerweg in Amsterdam-Zuid is gistermiddag slachtoffer geworden van een roofoveral. "Je houdt er altijd rekening mee dat zoiets kan gebeuren", zegt Clarie Duin, medewerker bij EkoPlaza. "Maar toch blijft het schrikken..."Een gemaskerde man drong de winkel..... 0 reacties

Grote retailers present op eerste Indiase bio-beurs
Online verswinkel Big Basket en retailers Metro, Reliance Fresh en Spar Hypermarkets en nog andere klinkende namen hebben bevestigd acte de présence te geven op een driedaagse nationale handelsbeurs in India, die op 28 april aanstaande van start gaat in Bengaluru. Volgens landbouwminister Krishna Byregowda..... 0 reacties


Verwenproduct voor trouwe gebruikersgroep volgens Wessanen
"Zonnatura Oplosthee past in verantwoord voedingspatroon"
Tholen - Consumentenorganisatie Radar hield onlangs de Oplosthee Rooibos van Zonnatura tegen het licht. Hierbij viel het Radar op dat de thee hoofzakelijk uit suiker bestaat, terwijl Radar Zonnatura associeert met verantwoorde, natuurlijke producten die gezond voor je zijn. Sjoerd van de Wouw van foodwatch..... 1 reacties


"Schromen samenwerking met andere natuurvoedingswinkel niet"
Biologisch ontbijt als brandstof voor koningsspelen
Tholen - Een biologisch ontbijt als 'brandstof' voor de koningsspelen. Zo'n 500 leerlingen van de Zeister Vrije School kregen afgelopen vrijdag vóór aanvang van de koningsspelen een biologisch ontbijt voorgeschoteld. Dit gebeurde voor het derde jaar op rij, vertelt Ruud Banus van natuurvoedingswinkel De..... 0 reacties


Gangbare consumenten: Beschikbaarheid en prijs bepaalt keuze voor bio-producten
Gangbare consumenten zullen in de toekomst sneller biologisch producten pakken uit het schap indien deze makkelijk beschikbaar of in de aanbieding zijn. Zij gaan ook sneller tot aankoop over als de producten aanwijsbaar gezonder, smakelijker en onbespoten zijn. Dit blijkt onderzoek van het Louis Bolk..... 0 reacties

Bio-Planet krijgt kapitaalinjectie van 30 miljoen euro
Colruyt heeft besloten om vers kapitaal te injecteren in haar twee dochterondernemingen Bio-Planet en Dreambaby. Dat komt omdat beide ketens verlies lijden. Dit meldt de Franse krant Le Vif. Het gaat om een kapitaalinjectie van 42 miljoen euro. Bio-Planet, de keten die gespecialiseerd is in biologische en..... 0 reacties


Roosmarijn Saat: "Verkoop paasproducten opvallend hard gegaan"
Paaseitjes zoeken bij Gimsel
Tholen - Bij natuurvoedingswinkel Gimsel in De Groene Passage is de paasverkoop naar tevredenheid verlopen. "We hebben eigenlijk niet zo veel meer staan, het is allemaal heel hard gegaan. Deze week is het eigenlijk al de hele week erg druk geweest. Daaraan merken we dat het echt leeft. Dit valt op. Mooi..... 0 reacties

Reese Witherspoon 'ambassadrice' voor de bio-sector
Paparazzi staan erom bekend celebrities graag op de gevoelige plaat vast te leggen. Zich verschuilend in de bosjes, de nabijgelegen vuilcontainer; maar dan heb je wel een plaatje om over naar huis te schrijven. Of deze paparazzo ook zo ver ging, is niet bekend, maar wél 'betrapte' hij Hollywood-actrice Reese..... 0 reacties


'Boodschappentas' De Nieuwe Graanschuur in ontwikkeling
"Grote bedrijven zetten sociale aspect bio-handel onder druk"
Tholen - De Nieuwe Graanschuur is een biologische, verpakkingsarme winkel in Amersfoort, die voorrang geeft aan biologische producten van telers uit de streek. De winkel zet in op een persoonlijke benadering en lijkt daar profijt van te hebben. Judith Vos vertelt dat het steeds beter gaat met de winkel...... 0 reacties


Zweedse trend: uien- en knoflookzaden door de yoghurt
Tholen – Het is overduidelijk dat Recomarket in beginsel een onlineshop is. De winkel heeft twee fysieke vestigingen in Lund en Malmö en is gespecialiseerd in veganistisch, raw, glutenvrij, koolhydraatbeperkt en biologisch voedsel. Op een paar uitzonderingen na vind je alle producten in plastic..... 0 reacties


'Lekker met minder suiker'-campagne bij Koffietijd
Nederlanders krijgen anderhalf tot twee keer te veel suiker binnen. Samen met Ekoplaza is het Diabetes Fonds daarom de campagne Lekker Met Minder Suiker gestart om mensen bewust te maken van hun suikerinname. Hanneke Dessing, directeur van het Diabetes Fonds, schoof aan bij Koffietijd om meer over de..... 0 reacties


Van tevreden klanten naar blije klanten
Succesvolle eerste workshop Klantgerichte Verkooptraining bij Natudis
Afgelopen week heeft Natudis de eerste workshop Klantgerichte Verkooptraining exclusief voor Promotie Partners georganiseerd. Dit zijn ondernemers van natuurvoedingswinkels die een dienstenpakket van Natudis afnemen. Ondernemers hebben aangegeven behoefte te hebben aan extra ondersteuning en opleiding op..... 0 reacties


"Zonde om hem na de beurzen in de schuur te laten staan"
Yakso TukTuk ook aandachtstrekker op winkelvloer
Tholen - Een tuktuk op de winkelvloer. Dat moet de nodige aandacht trekken. Dit bleek onlangs bij de Natuurwinkel in Almere. De Yakso TukTuk stond daar twee weken lang op de winkelvloer. Natuurwinkel-ondernemer Casper Kromkamp spreekt zelfs over een verachtvoudiging van de Yakso-verkopen dankzij de actie...... 0 reacties


"Productlijn waarmee natuurvoedingswinkel zich kan onderscheiden"
Wederom awards voor pompoendelicatessen Georg
Tholen - Het lijkt traditie te worden. Ook dit jaar zijn de nieuwe producten van het Duitse merk Georg in de prijzen gevallen tijdens de BIOFACH. Georg produceert allerlei producten waarin biologische pompoen verwerkt is. Dit keer won Georg voor zowel de Pompoen Spritzer als de Pompoen BBQ-Grill saus een..... 0 reacties


Ook dit jaar weer: winactie Ekoland paascampagne
Klanten van maar liefst 80 natuurvoedingswinkels maken in de aanloop naar Pasen kans op vele prijzen. Van een gratis Ekoland-brunchproduct tot een brunchpakket ter waarde van 25 euro of de landelijke hoofdprijs: een uitgebreide biologische brunch voor twee personen ter waarde van 100 euro bij een..... 0 reacties


"Wij zijn eerlijk over suiker, vet en zout"
Actieweken stimuleren suikerbewustzijn bio-supermarktklant
Tholen - 'De Lekker met minder suiker'-weken bij Ekoplaza zijn van start gegaan. Ekoplaza neemt hiermee in samenwerking met het Diabetes Fonds het initiatief om mensen bewust te maken van de hoge suikerinname en te helpen om te minderen. Vijf weken lang krijgen mensen via een speciale nieuwsbrief handige..... 0 reacties


"Jos Willemse helpt vandaag met inschrijven"
Ook Ede nu Odin coöperatiewinkel
Tholen - Maandag 3 april is de biologische supermarkt van Odin in Ede een coöperatiewinkel geworden. Bedrijfsleider Marijn de Groot feliciteerde het eerste lid, mevrouw de Graaf, persoonlijk en overhandigde haar een fles appel-mangosap. Klanten van de winkel aan de Maanderweg 42 in Ede kunnen vanaf nu lid..... 0 reacties


Uitgebreid assortiment biologische noten, zuidvruchten, zaden, pitten en mixen
Natudis introduceert Nice & Nuts
Natudis introduceert een nieuwe biologische lijn met noten, zuidvruchten, zaden, pitten en mixen: Nice & Nuts. Met een uitgebreid assortiment van 22 biologische producten die in grootverpakkingen worden aangeboden. Kenmerkend aan Nice & Nuts is de zorgvuldige selectie en de evenredige samenstelling..... 0 reacties


Stoot Costco Whole Foods van de troon?
Biologische voeding hoeft je niet langer meer je hele budget te kosten, bewijst Costco. Het ziet er naar uit dat Costco hiermee bioretailer Whole Foods van de troon heeft gestoten. Costo versloeg de laatste drie jaar met zijn bio-afzet niet alleen conventionele retailers maar ook bioretailer Whole Foods. In..... 0 reacties


Whole Foods droom wordt nachtmerrie
Het Amerikaanse bedrijf Whole Foods was een pionier op het gebied van biologische voeding en zette in op het idee dat de consument bereid was extra te betalen voor het merk, en niet zonder succes. Tussen 2005 en 2015 verdrievoudigde de afzet van biologische levensmiddelen van 13,1 miljard naar 41,1 miljard..... 0 reacties


Winkelier Bas Sengers: "Klantenaantallen fors hoger dan normaal"
Geslaagd Lentefeest bij Natuurwinkel
Tholen - De afgelopen dagen stonden bij Natuurwinkel in het teken van het Lentefeest. De klanten konden op vrijdag en zaterdag (en in bepaalde winkels ook op zondag) volop genieten van proeverijen en profiteren van verschillende mooie aanbiedingen. Zo ook bij Natuurwinkel Emiclaer in Amersfoort. Winkelier..... 0 reacties

Natuurwinkel viert de lente
Dit weekend wordt het begin van de lente gevierd bij Natuurwinkel. Klanten zijn vrijdag 24 en zaterdag 25 maart van harte welkom in de winkel om dit lentefeest te vieren. Heerlijke proeverijen, leuke lenteactiviteiten en mooie aanbiedingen zorgen ervoor dat bezoekers aan de Natuurwinkels dit weekend in het..... 0 reacties


AH overweegt laseren van bio-AGF
In de supermarkt zijn veel biologische groenten verpakt in plastic. Veel klanten die biologische producten kopen willen juist zo min mogelijk plastic gebruiken. In de laatste vlog van Albert Heijn wordt klanten voorgelegd of de grootgrutter het niet anders aan kan pakken. "Ik zou het mooi vinden als..... 0 reacties


"Geproost op een mooie toekomst voor de boerenlandvogels"
Eerste zuivelpakken met Vogelbescherming-logo overhandigd
Tholen - Op de pakken met halfvolle melk van Weerribben Zuivel en Zuiver Zuivel bij alle bio-speciaalzaken is vanaf nu het logo van Vogelbescherming Nederland te vinden. Hiermee communiceren de zuivelmerken dat hun zuivel voldoet aan de strenge criteria voor boerenlandvogels die opgesteld zijn door de..... 0 reacties

Scheve marktsverhoudingen
"Toenemende inkoopmacht supermarkten treft leveranciers en telers"
Europese supermarkten - waaronder Albert Heijn – versterken hun positie richting toeleveranciers door internationale bundeling van inkoop. Internationale supermarktinkoopgroepen zijn al sinds de jaren '80 actief, maar voor de meeste mensen onbekend. Met het rapport Eyes on the Price, brengt de..... 0 reacties

Lazuur Food community gaat verder onder Coöperatie Odin
Op 3 april draagt Lazuur food community Wageningen haar winkel over aan Coöperatie Odin UA. De winkel gaat vanaf dat moment door onder de nieuwe naam Odin, maar vanuit hetzelfde gedachtegoed. In een brief aan de klanten legt Inno Kock uit dat hij na 33 jaar als ondernemer werkzaam te zijn geweest een nieuwe..... 0 reacties


Omzet Franse bio-supermarkt NaturéO stijgt 42%
De Franse biologische keten NaturéO had in 2016 een omzetstijging van 42% tot 92 miljoen euro. De keten opende 11 nieuwe vestigingen, waarmee het totale netwerk neerkomt op 30 locaties. NaturéO is van plan om in 2017 nog eens zo'n 20 vestigingen te openen. De keten viert dan tevens zijn tienjarig jubileum...... 0 reacties

Alnatura breidt directie uit
Alnatura breidt per 1 april 2017 haar directie uit. Naast Götz Rehn zal voortaan Rüdiger Kasch als tweede directeur verantwoordelijk zijn voor de afdelingen verkoop (Alnatura filialen), inkoop en expansie. De 54-jarige is een erkende retaildeskundige. Voor zijn overstap naar Alnatura was Rüdiger Kasch..... 0 reacties


Britse retailer Tesco ziet bio-afzet met 15% stijgen in 2016
In Groot-Brittannië maakte de vraag naar biologische voedingsmiddelen in 2016 de grootste groei van de laatste tien jaar door. Hoewel AGF een populaire categorie is onder consumenten, heeft de Britse retailketen Tesco vorig jaar ook de afzet van biologische vis, zuivel en kruidenierswaren zien stijgen. Deze..... 0 reacties


"Opnamebereidheid is erg groot"
Loopt ook Nederland warm voor (koude) Spaanse soepen?
Tholen - De Spaanse Soepen behoren tot de blikvangers in de vernieuwde Mediterrane lijn van TerraSana. "We hebben hiermee iets compleet nieuws op de Nederlandse markt geïntroduceerd en de reacties zijn erg positief", vertelt Olle Jacobs van TerraSana. "Het zijn heel bijzondere soepen, omdat ze heel..... 0 reacties


"Gemiddelde besteding hoger dan verwacht"
Tringers bezorgen Organic-boodschappen
Tholen - Amsterdammers kunnen sinds kort boodschappen bij 'Organic food for you' bestellen met de TringTring-app. De 'Tringers' springen vervolgens op hun fiets en bezorgen de boodschappen binnen 60 minuten. En dit 7 dagen in de week. "Momenteel worden er via deze app per week zo'n 25 bestellingen gedaan...... 1 reacties


Nieuw winkelpand per 1 mei
Het Ekohuis in Eelde ziet kansen
Er staat heel wat te gebeuren bij Het Ekohuis in Eelde. Nog niet zo lang geleden kreeg eigenaar Jan-Erik Stuit het bericht dat de huur van het huidige pand wordt opgezegd. De biologische speciaalzaak bestaat nu twee jaar en heeft een trouwe klantenkring om zich heen verzameld. Hier zijn ze heel erg trots op...... 0 reacties


SmartWithFood
Nieuwe app geeft advies voor voeding op maat
Vegetariër of veganist? Op zoek naar gluten- of lactosevrije producten? Of gewoonweg snel en eenvoudig de juiste voedingsproducten vinden die passen bij je smaak- en eetpatroon? Met de SmartWithFood app scan je de barcode van een product en zie je in een oogopslag of het tegemoet komt aan jouw..... 0 reacties

App Hiiper vergelijkt goedkoopste super voor boodschappenlijst
Een nieuwe app en website onder de naam Hiiper moet het consumenten makkelijker maken om in kaart te brengen waar zij hun producten het voordeligst kunnen kopen. Hiiper vergelijkt de prijzen van producten van tien verschillende supermarktketens, waaronder Albert Heijn, Coop, Dekamart en Vomar...... 3 reacties


Proteus Smart Display
Herbruikbare promotionele displays reduceren kartongebruik met 85%
Pure Value lanceert in samenwerking met de markt de Proteus Smart Display, een herbruikbare display met geïntegreerde technologie. In cocreatie sessies in België met grote retailers en internationale merken is naar voren gekomen dat de huidige manier van promotionele displays binnen supermarkten passé is...... 0 reacties

Biovlees bij Hoogvliet gaat undercover
Hoogvliet test momenteel de positionering van haar biologische vlees. Met duidelijke schapkaartjes, maar wel tússen het gangbare vlees. Voorheen was het bij Hoogvliet gebruikelijk om het biologische vlees apart bij elkaar te zetten. Met de nieuwe opzet tracht de retailer de keuze voor biologisch makkelijker..... 0 reacties


"Aurora Gold blijft het merk voor de natuurvoedingswinkels"
Achterhooks Dearntjen: regionaal concept Aurora
Tholen - Achterhooks Dearntjen, dit is de naam van het nieuwe streekgerichte concept van Aurora. Voor de Achterhooks Dearntjen-kazen werkt Aurora samen met 8 Nederlandse biologische melkveehouders uit de Achterhoek (binnen een straal van zo'n 70 kilometer van de kaasmakerij in Ven-Zelderheide). Voor de..... 0 reacties

"We zitten in een groeimarkt, de vlag hangt absoluut niet halfstok"
Verkoopverlies van 30% na schrappen Bio+ door Jumbo
De A-merken hebben een redelijk jaar achter de rug. De omzet van grote merken steeg in de supermarkten met gemiddeld 1,7 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale supermarktomzet: 2,6 procent. Dat betekent dat huismerken in 2016 weer wat terrein hebben gewonnen. Dit blijkt uit de A-merken..... 0 reacties