Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Retail


Klanten Ekoplaza sparen massaal voor Plastic Soup Foundation
Tijdens de LKKRDR campagne konden klanten van Ekoplaza sparen voor korting. Daarnaast waren zij ook in de gelegenheid hun volle spaarkaarten ter waarde van 5 euro te doneren aan de Plastic Soup Foundation. Klanten kozen veelvuldig voor de donatie.Na de acht weken durende campagne, zijn alle spaarkaarten..... 0 reacties


"Het loont om in te zetten op tussendoormoment"
Koelkastje stimuleert impulsaankopen bio-smoothies
Tholen – Tijdens een winkelbezoek een kant-en-klare biologische smoothie als tussendoortje meepakken. Als het aan UniPharma ligt zal dit gemeengoed worden. UniPharma is exclusieve distributeur van Rabenhorst in Nederland. Om de vorig jaar geïntroduceerde kleine flesjes met Rabenhorst smoothies..... 0 reacties


Veel biologische producten
Amerikaanse webshop verkoopt alles voor 3 dollar
Amerikaanse webshop Brandless verkoopt alles voor 3 dollar. De winkel heeft geen fysieke verkoopkanalen en kan daardoor de kosten flink drukken. Ook wordt flink bespaard op verpakkingen en distributie. Het aanbod bestaat uit enkele honderden basisproducten die uitsluitend onder private label worden..... 0 reacties


"Heel krom, kregen alle lof en complimenten"
Qucina's Buurtsuper sluit noodgedwongen de deuren
Tholen - Waar afgelopen zaterdag alles nog normaal leek bij Qucina's Buurtsuper, bleek gisteren dat de winkel in Venlo niet meer open zal gaan. Tom Sprengers en Cyrella Beckers stoppen met alle activiteiten van Qucina. "Aan het besluit om de winkel te sluiten is een lang proces voorafgegaan, waarin we veel..... 0 reacties

Eerste volledige bio-supermarkt in Bulgarije
Op 7 juli opende in de Bulgaarse hoofdstad Sofia de eerste volledig biologische supermarkt haar deuren. De winkel maakt onderdeel uit van MaturaSi, Italië's grootste bioretailketen, laat Marina Bancheva weten, initiatiefneemster van het project.In de Bulgaarse vestiging van NaturaSi zijn ruim 4.000..... 0 reacties

Klik hier om je aan te melden voor de dagelijkse nieuwsbrief


Aldi Nord zet fors in op biologisch
Meer duurzaam gecertificeerde producten in de schappen en winkelpanden met het hoogst haalbare energielabel. Discounter Aldi had duurzaamheid in 2016 hoog in het vaandel staan. Dat blijkt uit de Voortgangsrapportage van Aldi Nord over 2016, waarin het haar stakeholders informeert over de ontwikkelingen..... 0 reacties


PostNL bezorgt online boodschappen Ekoplaza in België
PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt nu ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt. PostNL start in België met het bezorgen van de maaltijdboxen van..... 0 reacties


"Gaan met koe van Boer Bart de straat op"
Natuurinclusieve kaas 'De Tjonger' gepresenteerd
Tholen -De Tjonger, de natuurinclusieve kaas van Bastiaansen, is officieel gepresenteerd in Rotstergaast. Gisteren (12 juli) kon op de bio-boerderij van Bartele Holtrop voor het eerst van deze natuurinclusieve kaas geproefd worden. Alle melk van de ongeveer 100 Jerseykoeien gaat vanaf april 2015 in de kaas...... 0 reacties


"Hiermee voorkomen dat alles vernietigd moest worden"
Grote weggeefactie Ekoplaza Assen na stroomstoring in koeling
Vrijwel de hele zuivelkoeling van Ekoplaza Assen is weer voorzien van nieuwe producten. Door een stroomstoring hield de koeling er gisteren voor een paar uur mee op. De Asser Courant kreeg er lucht van en plaatste een oproep op hun site om te voorkomen dat de producten anders vernietigd zouden moeten worden...... 0 reacties


Volgens millennials en 65+'ers:
"Duurzaam en biologisch over 20 jaar de standaard in supermarkt"
Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en verleden. Zo vond op 5 juli het visionair symposium 'Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen' plaats, waar Albert Heijn Nederland opriep mee te denken over de toekomst van food en retail en de rol van de..... 0 reacties


Odin-winkel Ede vernieuwd
Afgelopen dagen is er hard gewerkt in de Odin-winkel aan de Maanderweg 42 in Ede. Alle koelingen zijn vervangen door meer duurzame varianten, het assortiment is uitgebreid en de groenteafdeling is vergroot. De winkel kan er voorlopig weer even tegen. Teamleider Marijn de Groot is tevreden: "Het ziet er weer..... 0 reacties


Hoogvliet licht bio op in AGF-afdeling nieuwe stijl
Tholen - Supermarktketen Hoogvliet heeft donderdag 29 juni een nieuwe winkel geopend in het stadshart van Zoetermeer. De winkel heeft een geheel nieuwe stijl AGF-afdeling gekregen. "We gaan deze nieuwe aanpak het komende half jaar testen en besluiten dan of we deze aanpak gaan uitrollen naar onze..... 0 reacties




"Zonde om hem na de beurzen in de schuur te laten staan"
Yakso TukTuk ook aandachtstrekker op winkelvloer
Tholen - Een tuktuk op de winkelvloer. Dat moet de nodige aandacht trekken. Dit bleek onlangs bij de Natuurwinkel in Almere. De Yakso TukTuk stond daar twee weken lang op de winkelvloer. Natuurwinkel-ondernemer Casper Kromkamp spreekt zelfs over een verachtvoudiging van de Yakso-verkopen dankzij de actie...... 0 reacties


"Productlijn waarmee natuurvoedingswinkel zich kan onderscheiden"
Wederom awards voor pompoendelicatessen Georg
Tholen - Het lijkt traditie te worden. Ook dit jaar zijn de nieuwe producten van het Duitse merk Georg in de prijzen gevallen tijdens de BIOFACH. Georg produceert allerlei producten waarin biologische pompoen verwerkt is. Dit keer won Georg voor zowel de Pompoen Spritzer als de Pompoen BBQ-Grill saus een..... 0 reacties


Ook dit jaar weer: winactie Ekoland paascampagne
Klanten van maar liefst 80 natuurvoedingswinkels maken in de aanloop naar Pasen kans op vele prijzen. Van een gratis Ekoland-brunchproduct tot een brunchpakket ter waarde van 25 euro of de landelijke hoofdprijs: een uitgebreide biologische brunch voor twee personen ter waarde van 100 euro bij een..... 0 reacties


"Wij zijn eerlijk over suiker, vet en zout"
Actieweken stimuleren suikerbewustzijn bio-supermarktklant
Tholen - 'De Lekker met minder suiker'-weken bij Ekoplaza zijn van start gegaan. Ekoplaza neemt hiermee in samenwerking met het Diabetes Fonds het initiatief om mensen bewust te maken van de hoge suikerinname en te helpen om te minderen. Vijf weken lang krijgen mensen via een speciale nieuwsbrief handige..... 0 reacties


"Jos Willemse helpt vandaag met inschrijven"
Ook Ede nu Odin coöperatiewinkel
Tholen - Maandag 3 april is de biologische supermarkt van Odin in Ede een coöperatiewinkel geworden. Bedrijfsleider Marijn de Groot feliciteerde het eerste lid, mevrouw de Graaf, persoonlijk en overhandigde haar een fles appel-mangosap. Klanten van de winkel aan de Maanderweg 42 in Ede kunnen vanaf nu lid..... 0 reacties


Uitgebreid assortiment biologische noten, zuidvruchten, zaden, pitten en mixen
Natudis introduceert Nice & Nuts
Natudis introduceert een nieuwe biologische lijn met noten, zuidvruchten, zaden, pitten en mixen: Nice & Nuts. Met een uitgebreid assortiment van 22 biologische producten die in grootverpakkingen worden aangeboden. Kenmerkend aan Nice & Nuts is de zorgvuldige selectie en de evenredige samenstelling..... 0 reacties


Stoot Costco Whole Foods van de troon?
Biologische voeding hoeft je niet langer meer je hele budget te kosten, bewijst Costco. Het ziet er naar uit dat Costco hiermee bioretailer Whole Foods van de troon heeft gestoten. Costo versloeg de laatste drie jaar met zijn bio-afzet niet alleen conventionele retailers maar ook bioretailer Whole Foods. In..... 0 reacties


Whole Foods droom wordt nachtmerrie
Het Amerikaanse bedrijf Whole Foods was een pionier op het gebied van biologische voeding en zette in op het idee dat de consument bereid was extra te betalen voor het merk, en niet zonder succes. Tussen 2005 en 2015 verdrievoudigde de afzet van biologische levensmiddelen van 13,1 miljard naar 41,1 miljard..... 0 reacties


Winkelier Bas Sengers: "Klantenaantallen fors hoger dan normaal"
Geslaagd Lentefeest bij Natuurwinkel
Tholen - De afgelopen dagen stonden bij Natuurwinkel in het teken van het Lentefeest. De klanten konden op vrijdag en zaterdag (en in bepaalde winkels ook op zondag) volop genieten van proeverijen en profiteren van verschillende mooie aanbiedingen. Zo ook bij Natuurwinkel Emiclaer in Amersfoort. Winkelier..... 0 reacties

Natuurwinkel viert de lente
Dit weekend wordt het begin van de lente gevierd bij Natuurwinkel. Klanten zijn vrijdag 24 en zaterdag 25 maart van harte welkom in de winkel om dit lentefeest te vieren. Heerlijke proeverijen, leuke lenteactiviteiten en mooie aanbiedingen zorgen ervoor dat bezoekers aan de Natuurwinkels dit weekend in het..... 0 reacties


AH overweegt laseren van bio-AGF
In de supermarkt zijn veel biologische groenten verpakt in plastic. Veel klanten die biologische producten kopen willen juist zo min mogelijk plastic gebruiken. In de laatste vlog van Albert Heijn wordt klanten voorgelegd of de grootgrutter het niet anders aan kan pakken. "Ik zou het mooi vinden als..... 0 reacties


"Geproost op een mooie toekomst voor de boerenlandvogels"
Eerste zuivelpakken met Vogelbescherming-logo overhandigd
Tholen - Op de pakken met halfvolle melk van Weerribben Zuivel en Zuiver Zuivel bij alle bio-speciaalzaken is vanaf nu het logo van Vogelbescherming Nederland te vinden. Hiermee communiceren de zuivelmerken dat hun zuivel voldoet aan de strenge criteria voor boerenlandvogels die opgesteld zijn door de..... 0 reacties

Scheve marktsverhoudingen
"Toenemende inkoopmacht supermarkten treft leveranciers en telers"
Europese supermarkten - waaronder Albert Heijn – versterken hun positie richting toeleveranciers door internationale bundeling van inkoop. Internationale supermarktinkoopgroepen zijn al sinds de jaren '80 actief, maar voor de meeste mensen onbekend. Met het rapport Eyes on the Price, brengt de..... 0 reacties

Lazuur Food community gaat verder onder Coöperatie Odin
Op 3 april draagt Lazuur food community Wageningen haar winkel over aan Coöperatie Odin UA. De winkel gaat vanaf dat moment door onder de nieuwe naam Odin, maar vanuit hetzelfde gedachtegoed. In een brief aan de klanten legt Inno Kock uit dat hij na 33 jaar als ondernemer werkzaam te zijn geweest een nieuwe..... 0 reacties


Omzet Franse bio-supermarkt NaturéO stijgt 42%
De Franse biologische keten NaturéO had in 2016 een omzetstijging van 42% tot 92 miljoen euro. De keten opende 11 nieuwe vestigingen, waarmee het totale netwerk neerkomt op 30 locaties. NaturéO is van plan om in 2017 nog eens zo'n 20 vestigingen te openen. De keten viert dan tevens zijn tienjarig jubileum...... 0 reacties

Alnatura breidt directie uit
Alnatura breidt per 1 april 2017 haar directie uit. Naast Götz Rehn zal voortaan Rüdiger Kasch als tweede directeur verantwoordelijk zijn voor de afdelingen verkoop (Alnatura filialen), inkoop en expansie. De 54-jarige is een erkende retaildeskundige. Voor zijn overstap naar Alnatura was Rüdiger Kasch..... 0 reacties


Britse retailer Tesco ziet bio-afzet met 15% stijgen in 2016
In Groot-Brittannië maakte de vraag naar biologische voedingsmiddelen in 2016 de grootste groei van de laatste tien jaar door. Hoewel AGF een populaire categorie is onder consumenten, heeft de Britse retailketen Tesco vorig jaar ook de afzet van biologische vis, zuivel en kruidenierswaren zien stijgen. Deze..... 0 reacties


"Opnamebereidheid is erg groot"
Loopt ook Nederland warm voor (koude) Spaanse soepen?
Tholen - De Spaanse Soepen behoren tot de blikvangers in de vernieuwde Mediterrane lijn van TerraSana. "We hebben hiermee iets compleet nieuws op de Nederlandse markt geïntroduceerd en de reacties zijn erg positief", vertelt Olle Jacobs van TerraSana. "Het zijn heel bijzondere soepen, omdat ze heel..... 0 reacties


"Gemiddelde besteding hoger dan verwacht"
Tringers bezorgen Organic-boodschappen
Tholen - Amsterdammers kunnen sinds kort boodschappen bij 'Organic food for you' bestellen met de TringTring-app. De 'Tringers' springen vervolgens op hun fiets en bezorgen de boodschappen binnen 60 minuten. En dit 7 dagen in de week. "Momenteel worden er via deze app per week zo'n 25 bestellingen gedaan...... 1 reacties


Nieuw winkelpand per 1 mei
Het Ekohuis in Eelde ziet kansen
Er staat heel wat te gebeuren bij Het Ekohuis in Eelde. Nog niet zo lang geleden kreeg eigenaar Jan-Erik Stuit het bericht dat de huur van het huidige pand wordt opgezegd. De biologische speciaalzaak bestaat nu twee jaar en heeft een trouwe klantenkring om zich heen verzameld. Hier zijn ze heel erg trots op...... 0 reacties


SmartWithFood
Nieuwe app geeft advies voor voeding op maat
Vegetariër of veganist? Op zoek naar gluten- of lactosevrije producten? Of gewoonweg snel en eenvoudig de juiste voedingsproducten vinden die passen bij je smaak- en eetpatroon? Met de SmartWithFood app scan je de barcode van een product en zie je in een oogopslag of het tegemoet komt aan jouw..... 0 reacties

App Hiiper vergelijkt goedkoopste super voor boodschappenlijst
Een nieuwe app en website onder de naam Hiiper moet het consumenten makkelijker maken om in kaart te brengen waar zij hun producten het voordeligst kunnen kopen. Hiiper vergelijkt de prijzen van producten van tien verschillende supermarktketens, waaronder Albert Heijn, Coop, Dekamart en Vomar...... 3 reacties


Proteus Smart Display
Herbruikbare promotionele displays reduceren kartongebruik met 85%
Pure Value lanceert in samenwerking met de markt de Proteus Smart Display, een herbruikbare display met geïntegreerde technologie. In cocreatie sessies in België met grote retailers en internationale merken is naar voren gekomen dat de huidige manier van promotionele displays binnen supermarkten passé is...... 0 reacties

Biovlees bij Hoogvliet gaat undercover
Hoogvliet test momenteel de positionering van haar biologische vlees. Met duidelijke schapkaartjes, maar wel tússen het gangbare vlees. Voorheen was het bij Hoogvliet gebruikelijk om het biologische vlees apart bij elkaar te zetten. Met de nieuwe opzet tracht de retailer de keuze voor biologisch makkelijker..... 0 reacties


"Aurora Gold blijft het merk voor de natuurvoedingswinkels"
Achterhooks Dearntjen: regionaal concept Aurora
Tholen - Achterhooks Dearntjen, dit is de naam van het nieuwe streekgerichte concept van Aurora. Voor de Achterhooks Dearntjen-kazen werkt Aurora samen met 8 Nederlandse biologische melkveehouders uit de Achterhoek (binnen een straal van zo'n 70 kilometer van de kaasmakerij in Ven-Zelderheide). Voor de..... 0 reacties

"We zitten in een groeimarkt, de vlag hangt absoluut niet halfstok"
Verkoopverlies van 30% na schrappen Bio+ door Jumbo
De A-merken hebben een redelijk jaar achter de rug. De omzet van grote merken steeg in de supermarkten met gemiddeld 1,7 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale supermarktomzet: 2,6 procent. Dat betekent dat huismerken in 2016 weer wat terrein hebben gewonnen. Dit blijkt uit de A-merken..... 0 reacties

Jan Overesch over kaalslag bij supermarkten:
"Lage prijs discounters gaat ten koste van de boer"
Het is een discussie die al langere tijd gaande is: welke rol is nog weggelegd voor de groente- en fruitspeciaalzaken, nu supermarkten en discounters hun bio-assortiment in rap tempo uitbreiden? Vaak tegen geringere kosten , soms meer dan 30% voordeliger. Vijfde generatie boer Jan Overesch levert..... 0 reacties


Fotoreportage Nederlanders op BIOFACH 2017
Tholen - Met meer dan 100 Nederlandse exposanten was ons land ook dit jaar weer sterk vertegenwoordigd op de BIOFACH in Neurenberg (15-18 februari). Het aantal Hollandse standhouders was zelfs nog hoger dan in 2015, het jaar waarin Nederland Partnerland was. Volgend jaar is er hopelijk ruimte voor nog meer..... 0 reacties


Drentse Aa nu ook verkrijgbaar bij Udea
De ambachtelijke zuivelproducten van producent Drentse Aa zijn vanaf heden ook bij Udea verkrijgbaar. De recente overname van De Zaai-Ster door Udea betekent dat de distributie voortaan door beide groothandels gedaan zal worden. Partijen waarmee geen samenwerking (meer) mee is, worden vanzelfsprekend niet..... 0 reacties


Nieuwe investeerder voor Yoghurt Barn-keten
Op woensdag 22 februari 2017 heeft MBO & Groei Fonds een belang genomen in Yoghurt Barn, een snelgroeiende food-retailketen. Er zijn tien Yoghurt Barn vestigingen verspreid over het land. Vanwege het succes willen de oprichters de komende periode in meerdere grote en middelgrote steden nieuwe Barns..... 0 reacties


Verkrijgbaar bij Yaviva
Divine Shampoo revitaliseert droog en beschadigd haar
Yaviva, groothandel in huidverzorgingsproducten, presenteert de nieuwe Divine Shampoo van La Fare 1789. Een biologisch gecertificeerde shampoo met krachtige ingrediënten uit de natuur, speciaal ontwikkeld om droog en fijn haar te voeden, te beschermen en weer te laten glanzen.Af en toe kan ons haar wel wat..... 0 reacties


De Smaakspecialist stelt Directeur Commercie en Duurzaamheid aan
Maarten de Leng vervult vanaf heden de nieuwe functie van Directeur Commercie en Duurzaamheid bij de Smaakspecialist. De Smaakspecialist heeft de afgelopen jaren een grote ontwikkeling en professionalisering doorgemaakt. Met een assortiment van zo'n 700 biologische producten onder de merken Smaakt, BioToday..... 0 reacties


Albert Heijn breidt assortiment biologische kip uit
Sinds kort is er in 275 winkels meer keuze in het schap van Albert Heijn met scharrel- en biologische kip. Naast het basisassortiment worden nieuwe 'gemaksproducten' geïntroduceerd zoals gemarineerde scharrelkipfilet, scharrelkip-ovenschotels, schnitzels en burgers.Albert Heijn verkoopt het meeste scharrel-..... 2 reacties


Omzet biovoeding stijgt hard in VK
Britse consument vindt kwaliteit belangrijker dan prijs
Volgens grote retailers in het Verenigd Koninkrijk neemt de vraag naar biologische voeding grote hoogten aan. Door de economische crisis lieten Britse consumenten bioproducten voor even achterwege, maar de gezondheidsbewuste consument zoekt steeds meer zijn heil in biologisch. Dat schrijft The Guardian.Zo..... 0 reacties


Annewiek Duyvendak: "Vertroetel kleine natuurvoedingswinkels"
Tholen - 'Een gezellige natuurvoedingswinkel', zo omschrijft eigenaresse Annewiek Duyvendak haar natuurvoedingswinkel in Krommenie. Omdat het werk fysiek te zwaar wordt voor haar en haar partner Max zoeken ze naar geschikte opvolger(s). Gesprekken met diverse groothandels liepen op niets uit. Annewiek: "Onze..... 1 reacties


"Voor de bioboodschappen en eilander lekkernijen"
Terschellingse biosuper opent haar deuren
Vandaag heeft 'De Bionier' op Terschelling haar deuren geopend. De ochtend was gereserveerd voor familie, leveranciers en genodigden en vanaf het middaguur mocht iedereen een kijkje komen nemen in de nieuwe winkel. "Je kunt hier terecht voor allerlei biologische boodschappen en eilander lekkernijen", aldus..... 0 reacties


Lidl begint fel bio-offensief
Vorige week zette Lidl 60 nieuwe biologische producten in het schap onder het eigen label BioOrganic. "Duurzaam hoeft niet duur te zijn", stelt de discounter. Met het prijsniveau dat Lidl hanteert lijkt een heus offensief te zijn gestart die biologische speciaalzaken de nodige hoofdbrekens zal opleveren. De..... 0 reacties

Beste Biojournaal-lezers,
In verband met het bezoek aan de BIOFACH in Neurenberg (15-18 februari) publiceren we op donderdag 16 en vrijdag 17 februari geen nieuwe editie van Biojournaal. Vanaf maandag 20 februari verschijnt Biojournaal wel weer. In deze nieuwsbrief zal een uitgebreide fotoreportage van de Nederlanders op de BIOFACH te vinden zijn. Lenneke Pors-Schot en Vincent Verboom zijn namens Biojournaal aanwezig op de beurs.

Met vriendelijke groet,

Het team van Biojournaal


Aftrap ‘It’s the food, my friend!’, dinsdagavond 21 februari in de Rode Hoed
Naar een houdbaar wereldvoedselsysteem: de rol van geld
Volgende week vindt de aftrap plaats van een nieuwe debatserie in de Rode Hoed. Bert van Ruitenbeek vertelt over deze nieuwe serie, die het hoofdthema “De transitie van ons voedselsysteem: vernieuwers aan het woord” draagt “We geven ruimte aan inspirerende denkers en doeners die het grotere plaatje zien en..... 0 reacties


Nieuw: ambachtelijk beschuit van Your Organic Nature
Met het nieuwe beschuit van Your Organic Nature voegt Udea twee ambachtelijke beschuitvarianten aan het assortiment toe: spelt beschuit en meergranen beschuit.Your Organic Nature beschuit wordt op ambachtelijke wijze in een Nederlandse bakkerij gebakken. Deze bakkerij combineert de kennis van de inmiddels..... 0 reacties


Hoe retailers de Duitse biologische markt omploegen
De meeste kleine zelfstandigen met een winkel in biologische producten kunnen maar met moeite de eindjes aan elkaar knopen. Deels gaan ze failliet, deels geven ze vrijwillig op, zoals bijvoorbeeld Henry van Calker. Na bijna 22 jaar sloot hij in november zijn 'Bioecke' in Zeven bij Bremen. "Doorslaggevend was..... 0 reacties


SuperBuddy bezorgt boodschappen binnen 2 uur
PPM Oost investeert in Zwolse start-up SuperBuddy, die winkelende buddy's binnen twee uur de boodschappen bij je thuis laat bezorgen. SuperBuddy biedt een oplossing voor iedereen die of krap in tijd zit of zelf moeilijk in staat is de boodschappen te doen. Ook Leapfunder, een Angel Investment platform voor..... 0 reacties


Vragenbus voor vragen over voeding bij Ekoplaza Breda
Na Ekoplaza in Breda (Nieuwe Haagdijk 7) is weer prima bereikbaar nu de werkzaamheden op de Nieuwe Haagdijk afgerond zijn. In de Bredase Bode is een artikel verschenen over de winkel waarin Jacqueline Looijen en Mark Verhoof meer vertellen over de kracht van de winkel. Ze geven onder meer aan trots te zijn..... 0 reacties


Spanje: Spar opent biologische supermarkt
Supermarktketen Spar heeft in Spanje zijn eerste supermarkt geopend volgens een concept dat is gericht op biologische producten. De winkel is in handen van de franchisenemer Mogán Group en is geopend op Gran Canaria. Bron: igd.com 0 reacties


The Foodmaker lanceert biologische kant-en-klare maaltijden
Belgische restaurantketen The Foodmaker brengt binnenkort vijf kant-en-klare salades en vijf maaltijden naar de schappen van Delhaize. Bij de maaltijden staan biologische, verse groenten in de hoofdrol: maar liefst 50% bestaat uit groenten. Zaakvoerder Lieven van Lommel doet dit naar eigen zeggen uit..... 0 reacties


BEO opent binnenkort tweede vestiging in Nevele
"Bio-producten tegen betaalbare prijzen aanbieden"
Tholen - In augustus 2015 ging de biomarkt BEO van start in Gent. "Kort gezegd willen wij dat iedereen biologische producten kan consumeren, tegen een betaalbare prijs", vertelt Henri Vercruysse, één van de oprichters van het concept. Naast de markt in Gent kunnen klanten ook de BEO-versbar bezoeken..... 0 reacties

Tegut: veel omzet bio-producten
De Duitse retailer Tegut behaalde in 2016 met haar 3.000 biologische producten een omzet van circa 247 miljoen euro, meldt de Duitse website bio-markt.info. Het bedrijf maakte onlangs bekend dat dit met 25,3 procent meer dan één vierde van de totale omzet was. De totale omzet van Tegut naderde namelijk de..... 0 reacties

Duitsland: biologische levensmiddelen varen succesvolle koers
Biologische levensmiddelen ontwikkelen zich van ooit een nicheproduct naar mainstream: bij groenten en fruit kiest de meerderheid van de Duitsers naar eigen zeggen voor biologische producten. Bij zuivelproducten, vlees- en worstwaren geeft bijna één op de drie de voorkeur aan biologische producten. Bij alle..... 0 reacties


Migros dochter LeShop behaalt recordomzet
De omzet van Migros dochter LeShop is in 2016 voor het vierde jaar op rij gestegen: in het afgelopen jaar heeft de online-supermarkt een omzet van 182,1 miljoen Zwitserse Frank (170,08 miljoen euro) gemaakt. Dat is 6,1 miljoen Zwitserse Frank (5,70 miljoen euro) of 3,5 procent meer dan in 2015. De uitbreiding..... 0 reacties


Biologische dierenvoeding steeds populairder
Steeds meer mensen nemen huisdieren, waardoor ook de vraag naar dierenvoeding toeneemt. De toename is vooral te merken in Latijns-Amerika en het Midden Oosten. Voor dierenvoeding, net als bij andere producten, is steeds meer interesse in biologische producten.De markt in het Midden-Oosten had in 2013 een..... 0 reacties


Colruyt groeit dankzij biologische formules
De Belgische retailer Colruyt heeft een goed jaar achter de rug. De omzet van de groep steeg met 2,4%. Die groei is vooral te danken aan de hogere omzet in de winkelformules Okay, Bio-Planet en Cru. Die drie formules waren samen goed voor 415 miljoen euro omzet, een groei van 11% ten opzichte van het..... 0 reacties


EuroCommerce:
"Te strikte regels beperken groei bio-sector"
EuroCommerce, de organisatie die de belangen van de Europese retail behartigt, heeft opgeroepen tot de invoering van ‘op risico gebaseerde, proportionele en pragmatische regelgeving’ om de verdere groei van de bio-sector mogelijk maken. De oproep komt in een periode dat de vraag naar biologische producten..... 0 reacties


Bio speerpunt in nieuwe AGF-aanpak Albert Heijn
Als unit manager AGF, bloemen en planten van Albert Heijn vult Said Belhassan dagelijks zo’n 5 miljoen bordjes. Momenteel neemt Nederlands grootste retailer de AGF-afdeling op de schop en worden er wekelijks zo’n 40 winkels omgebouwd tot in week 9 650 AH-vestigingen zijn gerestyled. In die nieuwe aanpak is..... 0 reacties

Natudis lanceert nieuwe webshop met focus op productkennis
Vandaag introduceert Natudis haar compleet nieuwe webshop. Als natuurgids wil Natudis haar klanten toegang geven tot alle relevante informatie over de producten. De consument verwacht van speciaalzaken namelijk veel meer dan alleen een compleet assortiment. Directeur Steven van Wijk: "De markt vraagt om..... 0 reacties


Ekomenu en blogster Sanne de Rooij introduceren Vegan menu
Ekomenu en Sanne van Rooij van Living the Green Life introduceren samen het Vegan menu. Een 100 procent plantaardige maaltijdbox geschikt voor aanhangers van een plantaardige leefstijl. De recepten worden samengestelddoor Sanne zelf. Haar missie is "plantaardig eten voor elke Nederlander superlekker,..... 0 reacties


Zweden: discounter Netto focust op biologisch
De discountketen Netto gaat zich meer richten op biologische producten. De keten heeft in Zweden een nieuw biologisch assortiment geïntroduceerd, terwijl het bedrijf in Denemarken een wedstrijd met biologische producten als thema is begonnen. Netto introduceert dit jaar een nieuw biologisch huismerk onder de..... 0 reacties


Bio krijgt prio bij PLUS: 1500+ artikelen in 2017
Steeds meer consumenten weten de biologische producten in de schappen van de supermarkt te vinden. Zo was 8 procent van de voeding in Nederland in 2015 duurzaam. Een teken dat biologisch eten niet zomaar een trend of keurmerk is. Daarom investeert PLUS het komende jaar extra in haar biologische..... 0 reacties


“Een warme deken rondom koude e-commerce oplossingen”
Start-up Superbuddy bezorgt boodschappen binnen twee uur
Tholen – In een almaar drukker wordend bestaan is het doen van boodschappen een tijdrovende bezigheid. Dat beseft ook start-up Superbuddy, die deze taak uit handen wil nemen. Het bedrijf bezorgt reeds boodschappen van Jumbo, Albert Heijn en Ekoplaza in Zwolle. "Deze service is als een warme deken rondom de..... 0 reacties


Colruyt-groep voorziet twee supermarkten van propeenkoeling
De Belgische retailer Colruyt heeft twee gerenoveerde supermarkten voorzien van koelsystemen op basis van de koolwaterstof propeen - ook bekend onder de naam propyleen. In december 2014 maakte de Belgische supermarktketen bekend volledig over te stappen op de toepassing van natuurlijke..... 0 reacties


Kant-en-klare gemaksproducten
Marktkansen voor Colombiaanse bioproducten in Canada
Uit een marktonderzoek van Pro Colombia is gebleken dat Canadese consumenten behoefte hebben aan gezonde, voedzame bioproducten, zoals Colombiaanse goudbessen, die rijk zijn aan vitamine A en C en volop vezels en anti-oxidanten bevatten.Volgens het onderzoek vergrijst de Canadese bevolking en zijn de..... 0 reacties


Yarrah in handen AAC Capital
Producent bio-honden- en kattenvoer verkocht
Yarrah, producent van biologisch honden- en kattenvoer, is overgenomen door investeringsmaatschappij AAC Capital. Dat lieten beide partijen weten in een persbericht. Yarrah was eigendom van investeringsmaatschappij Vendis Capital.Met een compleet aanbod aan biologisch honden- en kattenvoer is Yarrah..... 0 reacties


Biologisch bananenmeel op Nederlandse markt
Bananenmeel is heel populair om bijvoorbeeld pannenkoeken of brood mee te bakken of als onderdeel van een(power)ontbijt. "We zijn daarom heel blij dat we als allereerste in Nederland biologisch bananenmeel kunnen aanbieden," vertelt Sandra de Jong van De Nieuwe Band. "Het is heerlijk door yoghurt, pap of..... 0 reacties


Rapport bewijst gezondheidsvoordelen biologisch voedsel
In een nieuw rapport dat wordt ondersteund door wetenschappers van het Europees Parlement is aangetoond dat het eten van biologisch voedsel verschillende gezondheidsvoordelen met zich mee brengt. Deze voordelen zijn onder andere een lager risico op ziektes, de opname van meer goede nutriënten, een lager..... 2 reacties


App scant product op verborgen E-nummers en plastics
Om de biologische leefstijl voor iedereen zo bereikbaar mogelijk te maken, ontwikkelde Ekoplaza een app. Hiermee kun je uiteraard boodschappen bestellen, maar het grote nieuws is dat de app de mogelijkheid biedt om producten te scannen op verborgen E-nummers en plastics. Zo wordt een bewuste, gezonde keuze..... 0 reacties