Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Nederlanders op BIOFACH 2017

Tholen - Met meer dan 100 Nederlandse exposanten was ons land ook dit jaar weer sterk vertegenwoordigd op de BIOFACH in Neurenberg (15-18 februari). Het aantal Hollandse standhouders was zelfs nog hoger dan in 2015, het jaar waarin Nederland Partnerland was. Volgend jaar is er hopelijk ruimte voor nog meer Nederlandse exposanten. Het team van Biojournaal bezocht alle Nederlandse stands en maakte een uitgebreide fotoreportage. Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

De Nederlandse bedrijven presenteerden weer veel nieuwe producten, waarbij voor de introductie speciaal toegewerkt werd naar de BIOFACH. Tot de nieuwe producten die in de fotoreportage langskomen, behoren onder meer: Feta, pikante hummus, koffiemeel, vegan chocoladepasta's, composteerbare fruitschaaltjes die vervaardigd zijn uit landbouwafval, barbecuesauzen, gekleurde bio-broodjes en 'black eyed beans'. Bekijk de reportage voor de bijbehorende bedrijven.


Linksboven de nieuwe huisstijl van De Halm, rechtsboven de stand van De Smaakspecialist, linksonder FZ Organic Food en rechtsonder Bio4Pack.

Er vielen niet alleen nieuwe producten te bewonderen. Zo viert Graanpletterij De Halm dit jaar haar 40-jarig bestaan en presenteerde dit bedrijf in het kader daarvan op de BIOFACH een volledig nieuwe huisstijl. Ook Imkerij De Traay bestaat 40 jaar en schonk hier aandacht aan op de beurs door middel van een speciaal bord in de stand. Lovechock gaat in de loop van dit jaar ook de nodige vernieuwingen doorvoeren, met onder meer een nieuwe slogan.

Ook dit jaar maakten verschillende bedrijven hun debuut op de BIOFACH, waaronder Weerribben Zuivel, De Kroes, Farm Brothers, InnoSo, Biobites, Ridiculously Good, MoringaGarden en Seamore.


Linksboven De Traay, daarnaast TerraSana, onderin Udea en Yellow Chips.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Bezoekers

In de gangpaden liepen gedurende de hele beurs veel Nederlandse bezoekers. En op donderdag bracht een delegatie van boeren, bestuurders, verwerkende industrie en handel uit Noord-Nederland een bezoek aan de beurs. In totaal 64 mensen stapten 's morgens vroeg op het vliegtuig en keerden dezelfde avond nog huiswaarts. Sjoerd de Hoop, één van de initiatiefnemers, geeft aan dat dit initiatief zeker voor herhaling vatbaar was. De 64 deelnemers aan de dagexcursie gingen verdeeld in vier groepen (Groningen, Drenthe, Friesland en de 'zuiveljongens') op verkenning door de verschillende hallen. Er ging ook een dagvlucht vanuit Rotterdam, met ongeveer 100 deelnemers.


Rhumveld Winter & Konijn, Weerribben Zuivel, Lovechock en la BIO IDEA (DO-IT).

Veel Nederlandse exposanten gaven in gesprek met de Biojournaal-redacteuren aan dat ze het idee hadden dat het een stuk drukker was dan in 2016. Dat het inderdaad drukker was blijkt uit de bezoekerscijfers die de beursorganisatie het afgelopen weekend bekend hebben gemaakt. Voor het eerst trokken de BIOFACH en VIVANESS meer dan 50.000 bezoekers. Vorig jaar waren dit er nog zo'n 48.000. De volgende editie van de BIOFACH zal plaatsvinden van 14 tot en met 17 februari 2018.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

Voor meer informatie: www.biofach.de