De eerste editie van de Voorjaars Handelsbeurs Foodspecialiteiten vond op 14-15 maart 2022 plaats in Expo Houten.
Ronald Bakker stond namens Organic Flavour Company met de producten van de merken Natural Temptation en iDo! op de beurs. "Deze merken passen heel goed in het delicatessenkanaal. We willen ook deze doelgroep graag kennis laten maken met onze merken. Het voordeel is dat zij deze producten nu ook via onze eigen webshop kunnen bestellen."
In de stand stond een mand met een voorbeeldpakket voor Moederdag en deze voor Pasen.
Ook liet Ronald de iDo! keukenkruiden zien.
Cesar Abma in een goed gevulde kraam met allerlei varianten biologische olijfolie en azijn van Abma's. Sinds kort zijn een aantal producten verkrijgbaar bij Udea.
"We hebben allerlei fruitazijnen en olijfolie-varianten met kruiden. We geven de voorkeur aan ingrediënten van dichtbij. Zo telen we de basilicum bijvoorbeeld zelf en komt de knoflook uit Flevoland."
Bij Mont Blanc Foods presenteerden Hans van der Velde en Leo den Hamer het Belgische merk Razzle. Leo: "Hier zijn we vandaag officieel mee begonnen. We zijn heel trots op deze nieuwe samenwerking."
Razzle bestaat uit een combinatie van biologisch fruitsap, milde kombucha en een kruidige toevoeging.
Het Kroatische bedrijf Agropošta werd vertegenwoordigd door Pavle Svaic en Karin Gefken.
Naast de siropen heeft het Agropošta sinds vorig jaar ook ice popsicles in de smaken aardbei, framboos, citroen en vlierbloesem. "Daar komt binnenkort een nieuwe smaak bij: citroengras-gember", vertelt Karin. Van de sappen zijn de vlierbloesem-variant en het lavendelsap de hardlopers.
Cees Jan de Bruijn en Margo Baving tonen een paar bio-sappen van 's Lands Beste.
Cees Jan: "Onze nieuwste bio-variant is de Appel-Zwarte Bes."
Proeven van Gkazas Olijfolie kon bij Floris Reurts (links) en zijn collega's Jeremy, Noah en Ian. Floris: "We hebben een nieuwe abonnementsvorm."
Frank Tillemans in de marktkraam van DeliSouth. Speciaal voor deze beurs had hij geschenkverpakkingen (rechts) bij.
Deze koudgeperste druivenpitolie van Graduva loopt goed volgens Frank.
Hans van Maurik stond namens de Lukassen Food Group in de stand van Selection Foods. Hij presenteerde het biologische jackfruit in pulled pork textuur onder het merk Rootzz of Nature. "Er zijn 7 varianten, waaronder de smaken naturel, curry en BBQ."
John Dorst en Jaap van Pijkeren met achter hen de (biologische) vruchtensappen van Schulp. De eerste indruk van de nieuwe beurs is goed, vertelde Jaap. "Het is klein en intiem qua opzet."
Schulp Vruchtensappen introduceerde eind vorig jaar de biologische variant van het Red Love sap.
Evert Ammeraal stond met Kaashandel Remijn direct naast de ingang van de hal.
Zij hadden de biologische Eylander kaas meegenomen. "Deze kaas is het resultaat van een kringloop van drie boerderijen. De kaas wordt gemaakt bij De Mèkkerstee."
Sabine Holling vertelt dat Foodelicious Wholesale steeds meer biologische merken in het aanbod hebben.
Bij Foodelicious Wholesale zijn onder meer deze jams en dips van Cortijo de Sarteneja verkrijgbaar.
Ook nieuw zijn de producten van dit Belgische bio-chocolademerk Millésime.
DiGusti Wholesale had biologische kruiden uit Italië meegenomen.
De kruiden van het merk Filippone zijn afkomstig van Sicilië.
Jasper Steenwinkel toont in de stand van GustoNL een biologische pastasaus.
De saus wordt geproduceerd in de Abruzzen.
Denise Schloss verkoopt onder meer biologische alcoholvrije wijnen. Nieuw is het biologische gembersap van Go Now. "Dit mixt heel goed met onder meer onze gin."
Voets Specialiteiten presenteerde haar aanbod aan de achterzijde van de hal.
Bram Voets is benieuwd of deze opzet een goed alternatief is voor de Voorjaarsbeurs die Voets Specialiteiten al vele jaren organiseert.
Een overzicht van de soepen van De KleinsteSoepfabriek die bij Voets verkrijgbaar zijn.
Ze hebben ook de Zeeuwse bio-siropen van Searoop.
En de biologische thee van The English Tea Shop.
Voets presenteerde ook de bio-bieren van Budels.
Carlo Moro bij Mercato Italiano. Hij laat twee varianten van het Italiaanse bio-sap van Tomarchio zien. "Dit sap bevat pure vruchten en Etna water."
Michiel Drijver van Flor Y Sabor steunt met een adoptieproject traditionele Spaanse bio-olijfboeren. "Het personaliseren van de blikjes voor de bedrijven is heel hot."
De biologische confituren van JanBax: abrikozen, aardbeien, frambozen.
Erik van Dam was met De Kaasfabriek van de partij.
Sjaak Tebben en Harry Joosten lieten proeven van de kazen van Tebben. Sjaak: "We bieden biologische kaassnippers aan."
Stephan Rijnaarts van Wijnimport Jos Rijnaarts heeft twee flessen Dandelion bio-wijnen, afkomstig uit Mendoza (Argentinië). "Deze wijn is biologisch en Fairtrade gecertificeerd."
Bij Van der Heiden kaas: Jos Stronkhorst, Lucas Heijboer en Diederik Slieker.
Jeroen Raaphorst van King Nuts & Raaphorst.
Adri den Dekker vertelt dat ze bij Kaasall-in ook diverse biologische kazen snijden en verpakken.
In de ruim opgezette gangpaden was voldoende ruimte om bij te praten.
Het Duitse bedrijf Greenomic had net als eind september de biologische 'Good Hair Day Pasta' bij. Het originele design maakt deze pasta tot ware eyecatchers.
Leo den Hamer en Hans van der Velde kregen bij Mont Blanc Foods 's middags gezelschap van Alain de Bruyn van Razzle. Dit is het nieuwste merk in het aanbod van de groothandel in (biologische) delicatessen. De heren toasten op een succesvolle start van de samenwerking.
De beursplattegrond met alle standhouders op alfabet.