Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Jumbo introduceert laserbranding op biologische groenten

Deze zomer voert Jumbo als eerste landelijke supermarktketen lasertechniek om enkele biologische producten van een natuurlijk etiket te voorzien. Het gaat om gember, flespompoen en courgette. Dankzij deze methode is het mogelijk de aanduiding 'biologisch product' te tonen zonder gebruik te maken van verpakkingsmateriaal. Jumbo bekijkt of er ook andere biologische AGF-producten in aanmerking komen voor deze wijze van natuurlijke etikettering. 



Op weg naar 100 procent duurzame AGF
Voor niet-biologische groenten wil Jumbo voorloper zijn binnen PlanetProof. Ze verwacht dat het aandeel Nederlandse AGF in het schap met een PlanetProof certificering voor het einde van het jaar is gestegen tot bijna 80 procent. Met Greenpeace is afgesproken te streven dat aandeel vůůr eind 2019 te laten uitgroeien tot 100 procent. 
Het PlanetProof logo is nu terug te zien op onder meer bleekselderij, Tommies snoeptomaatjes, komkommer en paprika in emmer. Binnenkort volgen ook de uien. In de toekomst zijn alle telers van Jumbo gecertificeerd en zal het logo op zoveel mogelijk producten zichtbaar zijn.



Jumbo is ook gestart met twee initiatieven om het eten van meer groenten en fruit te stimuleren: de campagne #grillenmetgroenten, in samenwerking met Natuur & Milieu, en de vermelding van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen. 



Met de campagne #grillenmetgroenten, een samenwerking met Natuur & Milieu, maakt Jumbo consumenten enthousiast voor grillen met groenten en fruit op de barbecue. Als het aan Jumbo ligt, wordt #grillenmetgroenten het gezonde en duurzame alternatief en daarmee dť trend van het nieuwe BBQ-seizoen. Meer informatie op www.jumbo.com/grillenmetgroenten.



Jumbo start tevens met het vermelden van het percentage van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten op verpakkingen. Zo wordt er op een verpakking van panklare groenten vermeld wat de portiegroottes zijn en dat een portie van 200 gram 80% is van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten van 250 gram per dag. Daarnaast geeft Jumbo op de verpakking ook tips over hoe je door te variŽren meer groenten kan eten.



De stappen op het gebied van AGF passen in de groeistrategie van Jumbo. Klaas de Boer, Directeur Buying & Merchandise Vers a.i. bij Jumbo: "We zijn trots op de stappen die we zetten in het aanbieden van duurzame AGF-producten. Klanten letten steeds meer op milieu en gezondheid bij de keuze van producten. En bij Jumbo vinden we het belangrijk om zuinig te zijn op de wereld om ons heen. Daarom helpen we onze klanten om op een makkelijke manier een duurzame, lekkere en gezonde keuze te maken. Daar werken we dag in dag uit aan, samen met (keten)partners".



Bron: Jumbo

Publicatiedatum: 6-6-2018

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

22-6-2018 Biogroenteboer werkt samen met buurman die gangbaar melkveehouder is
22-6-2018 Poolse biotelers hebben meer steun nodig
22-6-2018 Rusland focust op biologische tuinbouw
22-6-2018 Cactusvijgen steeds populairder
22-6-2018 De opkomst van bio-groenten in 10 jaar
21-6-2018 WUR zet grootschalig in op strokenteelt
21-6-2018 "We hopen dat het WK voetbal de consumptie een impuls zal geven"
21-6-2018 Zijn biologische groenten gezonder?
20-6-2018 Verontwaardiging bij Zweedse telers na EU-verbod op biologische sla in pot
20-6-2018 Europa moet meer naar KroatiŽ kijken voor import exotische bio-AGF
20-6-2018 Oostenrijk pionier in biologische tuinbouw
20-6-2018 Triodos bank biedt financiŽle steun aan biologische fruitbox leverancier Riverford
19-6-2018 Caithness Potatoes test robuuste aardappelrassen
19-6-2018 Open Dag Waterman Onions trekt massaal bezoek
18-6-2018 "Bio-werkwijze qua vakmanschap en ondernemerschap veel interessanter"
18-6-2018 Tiense Suikerraffinaderij wil bio doen groeien in Vlaanderen
18-6-2018 'Telers voor telers': Samen sterk door het delen van ervaringen en kennis
18-6-2018 Vanavond op NPO 3: Biologische vs niet-biologische groenten
15-6-2018 Jonge Griekse gezinnen zien meerwaarde biogroenten
15-6-2018 Seizoen Siciliaanse biologische tafeldruiven gestart

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *