Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




JetDrinks verlaagt drempel voor bio in horeca
"Ondernemers gooien complete Coca Cola-range er uit"

Tholen – Het biologische aandeel in het JetDrinks-assortiment is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. "Het bio-aandeel ligt nu op 70% en groeit de komende tijd door naar 80%. Biologische producten hebben absoluut onze voorkeur", vertelt Dmitri Peters. Ze merken bij JetDrinks duidelijk dat de vraag naar biologisch in de horeca toeneemt. "Steeds meer horeca-ondernemers kiezen voor biologisch omdat ze zich hiermee kunnen onderscheiden. Sommige ondernemers gooien inmiddels hun complete Coca Cola-range er uit. Dat is zo mooi om te zien. We merken ook dat steeds meer consumenten de grote merken beu raken, ze staan open voor alternatieven."


Dmitri Peters en Jelle Schmidt in de stand van JetDrinks op de Bio-beurs in januari.

Dmitri heeft JetDrinks 15 jaar geleden samen met Jelle Schmidt opgericht. "Dat was best een grote stap, maar inmiddels is biologisch slechts een fractie duurder dan regulier en dit maakt het eenvoudiger." JetDrinks helpt horecabedrijven bij het verbeteren van hun assortiment, benadrukt hij. "Daarom proberen we de prijs van onze producten zo laag mogelijk te houden. En we werken bewust met een minimum bestelbedrag van slechts 150 euro. Hierdoor is de drempel voor het plaatsen van een bestelling laag." JetDrinks werkt volgens Dmitri ook aan bewustwording onder consumenten. "We willen dat zij zich realiseren wat ze precies consumeren."



Hij geeft aan dat JetDrinks in wil spelen op de ontwikkelingen op de biologische markt. "Het is aan ons om onze ogen goed open te houden." De onderneming introduceert dan ook regelmatig nieuwe producten. Dmitri geeft aan dat niet alle producten direct goed aanslaan. "Kombucha is bijvoorbeeld een heel grote hit in het buitenland, maar in Nederland blijft het nog wat achter in populariteit." JetDrinks focust zich niet alleen op de Nederlandse markt, ook de exportactiviteiten nemen toe. "We exporteren een aantal van onze eigen merken. Zo gaan onze Menga Smoothie dranken inmiddels naar 7 of 8 verschillende landen. Ze zijn zelfs verkrijgbaar in Nieuw-Zeeland."


De kikkererwtensnacks van Hippeas.

Nieuwste merken

Eén van de nieuwste merken is het Engelse Luscombe. "Deze biologische frisdranken worden in het zuiden van Engeland geproduceerd. Dit is een mooi 'high end' merk dat bestaat uit onder meer tonics, gingerbeers, fruitsappen en een cider." Relatief nieuw in het aanbod van JetDrinks is Rude Health. "Dit kleurrijke merk sprak ons echt aan. De filosofie achter dit merk klopt gewoon." In september vorig jaar introduceerde JetDrinks de kikkererwtensnacks van Hippeas. "Dit merk begint goed te lopen, zo is het onder andere opgenomen door Natudis en Udea. Ook is er veel interesse voor vanuit de cateraars." Dmitri geeft aan dat JetDrinks zich bewust niet op de reguliere supermarkten richt. "Ons klantenbestand varieert van heel klein tot heel groot, van de horecagelegenheid bij jou om de hoek tot 'grote jongens' zoals Hanos en Sligro."


De Walden Organic ijsthee in twee varianten.

Hardlopers

De hardlopers in het assortiment zijn Clipper Tea, Naturfrisk en Walden Organic, meent Dmitri. "De eerstgenoemde hebben wij acht jaar geleden voor het eerst  geïmporteerd vanuit Engeland. We proberen op de markt vooruit te lopen en dit merk is daar een mooi voorbeeld van. We zagen ruimte voor goede thee en zijn daar op het juiste moment mee aan de slag gegaan. Clipper Tea verkopen we aan de horeca en in het natuurvoedingskanaal. Daar hebben we bewust voor gekozen." Naturfrisk zit inmiddels een jaar of 6 in het assortiment. "Dit is een heel brede range met herkenbare smaken. Deze frisdrank bevat geen rotzooi en heeft een goede smaak."


Clipper Tea.

Voor meer informatie:

Dmitri Peters
JetDrinks
Rijnkade 16
1382 GS Weesp
0294 255853
dmitri@jetdrinks.nl
www.jetdrinks.nl

Publicatiedatum: 10-4-2018
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-7-2018 "Het kan wel puurder, beter, mooier en oprechter"
16-7-2018 Fietscafé serveert bio-drankjes
13-7-2018 Terugroeping Karma-thee van Biofresh Belgium
12-7-2018 NESCAFÉ Dolce Gusto komt met 100% biologische koffie
11-7-2018 'Grotere' oplossingen voor biologische sappen
10-7-2018 Hipsterbaard of bakfiets niet noodzakelijk om bio te consumeren
4-7-2018 Eerste biologische sportdrank op de markt
3-7-2018 Coca-Cola wil met Honest de trend zetten op biologisch gebied
3-7-2018 Simon Lévelt waarborgt kwaliteit met Q-grader Arabica
29-6-2018 Simon Lévelt ontwikkelt biologische theelijn voor Marqt
28-6-2018 Een espresso STOUT tijdens 'World of Coffee'
27-6-2018 "Het aanbod biologisch gecertificeerde koffiesoorten is verdubbeld"
26-6-2018 Kotobuki Matcha-thee in een nieuw jasje
26-6-2018 Hoe Derrick Neleman de biologische wijnmarkt verovert
21-6-2018 Karel Thieme terug van bezoek aan Chinese Thee expositie
18-6-2018 's Werelds eerste natuurlijke sulfietvervanger
14-6-2018 Een blondje met een snor
14-6-2018 Nieuwe zomersmaak bio-frisdrank: Watermelon
6-6-2018 Biologische wijnen uit onbekendere wijnlanden
6-6-2018 Genieten van bio-biertje in haven Monnickendam

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *