Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




JetDrinks verlaagt drempel voor bio in horeca
"Ondernemers gooien complete Coca Cola-range er uit"

Tholen – Het biologische aandeel in het JetDrinks-assortiment is de laatste jaren aanzienlijk toegenomen. "Het bio-aandeel ligt nu op 70% en groeit de komende tijd door naar 80%. Biologische producten hebben absoluut onze voorkeur", vertelt Dmitri Peters. Ze merken bij JetDrinks duidelijk dat de vraag naar biologisch in de horeca toeneemt. "Steeds meer horeca-ondernemers kiezen voor biologisch omdat ze zich hiermee kunnen onderscheiden. Sommige ondernemers gooien inmiddels hun complete Coca Cola-range er uit. Dat is zo mooi om te zien. We merken ook dat steeds meer consumenten de grote merken beu raken, ze staan open voor alternatieven."


Dmitri Peters en Jelle Schmidt in de stand van JetDrinks op de Bio-beurs in januari.

Dmitri heeft JetDrinks 15 jaar geleden samen met Jelle Schmidt opgericht. "Dat was best een grote stap, maar inmiddels is biologisch slechts een fractie duurder dan regulier en dit maakt het eenvoudiger." JetDrinks helpt horecabedrijven bij het verbeteren van hun assortiment, benadrukt hij. "Daarom proberen we de prijs van onze producten zo laag mogelijk te houden. En we werken bewust met een minimum bestelbedrag van slechts 150 euro. Hierdoor is de drempel voor het plaatsen van een bestelling laag." JetDrinks werkt volgens Dmitri ook aan bewustwording onder consumenten. "We willen dat zij zich realiseren wat ze precies consumeren."



Hij geeft aan dat JetDrinks in wil spelen op de ontwikkelingen op de biologische markt. "Het is aan ons om onze ogen goed open te houden." De onderneming introduceert dan ook regelmatig nieuwe producten. Dmitri geeft aan dat niet alle producten direct goed aanslaan. "Kombucha is bijvoorbeeld een heel grote hit in het buitenland, maar in Nederland blijft het nog wat achter in populariteit." JetDrinks focust zich niet alleen op de Nederlandse markt, ook de exportactiviteiten nemen toe. "We exporteren een aantal van onze eigen merken. Zo gaan onze Menga Smoothie dranken inmiddels naar 7 of 8 verschillende landen. Ze zijn zelfs verkrijgbaar in Nieuw-Zeeland."


De kikkererwtensnacks van Hippeas.

Nieuwste merken

Eén van de nieuwste merken is het Engelse Luscombe. "Deze biologische frisdranken worden in het zuiden van Engeland geproduceerd. Dit is een mooi 'high end' merk dat bestaat uit onder meer tonics, gingerbeers, fruitsappen en een cider." Relatief nieuw in het aanbod van JetDrinks is Rude Health. "Dit kleurrijke merk sprak ons echt aan. De filosofie achter dit merk klopt gewoon." In september vorig jaar introduceerde JetDrinks de kikkererwtensnacks van Hippeas. "Dit merk begint goed te lopen, zo is het onder andere opgenomen door Natudis en Udea. Ook is er veel interesse voor vanuit de cateraars." Dmitri geeft aan dat JetDrinks zich bewust niet op de reguliere supermarkten richt. "Ons klantenbestand varieert van heel klein tot heel groot, van de horecagelegenheid bij jou om de hoek tot 'grote jongens' zoals Hanos en Sligro."


De Walden Organic ijsthee in twee varianten.

Hardlopers

De hardlopers in het assortiment zijn Clipper Tea, Naturfrisk en Walden Organic, meent Dmitri. "De eerstgenoemde hebben wij acht jaar geleden voor het eerst  geïmporteerd vanuit Engeland. We proberen op de markt vooruit te lopen en dit merk is daar een mooi voorbeeld van. We zagen ruimte voor goede thee en zijn daar op het juiste moment mee aan de slag gegaan. Clipper Tea verkopen we aan de horeca en in het natuurvoedingskanaal. Daar hebben we bewust voor gekozen." Naturfrisk zit inmiddels een jaar of 6 in het assortiment. "Dit is een heel brede range met herkenbare smaken. Deze frisdrank bevat geen rotzooi en heeft een goede smaak."


Clipper Tea.

Voor meer informatie:

Dmitri Peters
JetDrinks
Rijnkade 16
1382 GS Weesp
0294 255853
dmitri@jetdrinks.nl
www.jetdrinks.nl

Publicatiedatum: 10-4-2018
Auteur: Lenneke Pors-Schot
Copyright: www.biojournaal.nl

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

23-4-2018 Nederlandse bio-dranken in de prijzen tijdens London Spirits Competition
23-4-2018 Nieuw van Piramide: Borstvoedingsthee
11-4-2018 Nieuw product met kurkuma: Chikko Golden Milk
9-4-2018 Biologische 'oerspelt' vormt basis van winnaar zilveren medaille
6-4-2018 Vernieuwde receptuur biologische ice tea range
5-4-2018 Nieuw: 'Crushes', 'bubblies' en 'traditionals' uit Devon
5-4-2018 Gouden plak voor Pilsener De Leckere
5-4-2018 Je eigen biologische 'selfieccino'
3-4-2018 Trend 2018: biologische wijnen gaan het beter doen
30-3-2018 Zelfgemaakte limoncello van biologische citroenen
28-3-2018 Red Bull lanceert biologische lijn
19-3-2018 Prestigieus wijnhuis Château Angélus nu volledig biologisch
16-3-2018 Biologische wijnen hadden de voorkeur tijdens test
14-3-2018 Tea Forté Hanami zorgt voor lente in een beker
9-3-2018 Onderzoeksrapport over biologische wijn gepubliceerd
7-3-2018 Sportdranken gaan biologisch
28-2-2018 Café Intención voorziet in het hele koffiespectrum
27-2-2018 Jonge koffiehandelaar vlucht met exclusieve koffie uit Jemen
27-2-2018 Ex-hardcore MC ronselt stemmen met bio-drankjes
20-2-2018 MiniMarie Tea kleurt kinderthee

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *