Biologisch groenten- en fruitdistributeur Eosta lanceert de campagne 'Het gezicht van de SDGs' om de 17 werelddoelen van de Verenigde Naties meer onder de aandacht te brengen binnen de AGF-sector. De campagne geeft een podium aan gepassioneerde individuen uit de sector met hun persoonlijke favoriete SDG.
Michaël Wilde, Sustainability & Communications Manager bij Eosta: "We willen de SDG uit de theoretische discussie trekken en meer naar een commerciële omgeving bewegen, waar economie en ecologie elkaar vinden." Hij voegt toe "Wij hopen met deze campagne meer bewustwording rondom de doelen te creëren, zowel binnen als buiten de AGF sector. Tijdens de Fruit Logistica & Biofach beurzen hebben wij onze bezoekers met hun persoonlijke SDG op de foto gezet. Door de mensen de mogelijkheid te bieden één van de 17 SDG’s uit te kiezen die voor hun persoonlijk het meest belangrijk is, worden zij uit hun rol van inkoper, teler of handelaar gehaald. Hierdoor is er een opening om een ander gesprek te voeren over de toekomst van onze planeet en de persoonlijke verantwoording van iedereen om tot een schonere en eerlijkere wereld te komen", legt Michaël uit.
Duurzaamheid binnen Eosta
Eosta is een van de eerste bedrijven in de AGF-sector die proactief de VN doelen in het huidige beleid en de bedrijfsstrategie heeft verwerkt. De doelen zijn intern bestudeerd en gelinkt aan de indicatoren van Eosta's duurzaamheidsbloem, het transparantie en duurzaamheidsmodel dat door het bedrijf is ontwikkeld en al langer wordt gebruikt. SDG 12: duurzame consumptie en productie is voor Eosta de meest belangrijkste SDG. Dit doel gaat over het promoten van milieu vriendelijke (voedsel) productie en het creëren van eerlijke handel. Dit doel is nauw gelinkt met de activiteiten van biologische boeren.Voor meer informatie:
Michaël Wilde
Sustainability & Communications Manager Eosta
M: 06- 20 53 50 63
T: 0180- 63 55 63
michael.wilde@eosta.com
www.eosta.com
www.natureandmore.com