"NVWA: "Ging ons alleen om omschrijving op de website"

De Vegetarische Slager mag productnamen toch blijven voeren

De Vegetarische Slager hoeven de etiketten van haar vleesvervangers uiteindelijk toch niet aanpassen, heeft de NVWA in een statement bekend gemaakt. 

"De klacht ging niet over de producten van De Vegetarische Slager die in de schappen van de supermarkten liggen, maar over de aanduidingen op de website van dit bedrijf. Bij inspectie bleek dat er op de website producten zoals boterhamworst, filet americain, kipspiesjes, beefreepjes, en kip-shoarma werden aangeboden zonder dat hierbij vermeld wordt dat het gaat om vegetarische producten terwijl ze wel erg leken op de echte vleesproducten", is op te maken uit het document.

"Consumenten die niet bekend zijn met het concept van dit bedrijf (bijvoorbeeld omdat ze via een zoekmachine bij de website van het bedrijf terecht komen) kunnen daarom ten onrechte het idee krijgen dat dit bedrijf ook niet-vegetarische producten verkoopt en op die manier worden misleid. De NVWA heeft het bedrijf daarom een schriftelijke waarschuwing gegeven. Inmiddels heeft het bedrijf de omschrijvingen op de website aangepast."

En tot slot: "De NVWA betreurt het dat er in de berichtgeving in deze zaak de indruk is gewekt dat de schriftelijke waarschuwing gegeven is voor de etikettering van producten van het bedrijf en niet om de presentatie op de website."

Bron: NVWA

Publicatiedatum :



Ook onze agf-nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018