Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Delhaize: vegetarisch bio-assortiment met kwart uitgebreid

Belgische supermarktketen Delhaize stelt dat de liefhebbers van haar assortiment vegetarische producten - dat qua productaantal en ook omzet een flinke groei kende, steeds vaker voor de biologische varianten kiezen. De groei van dit specifieke segment bedraagt 24 procent.

VegetariŽrs

VegetariŽrs zijn niet meer de enigen die voor vegetarische producten kiezen. Vandaag de dag zijn hun producten ook in trek bij de zogenaamde 'flexitariŽrs'. Deze laatste groep kiest ervoor om meerdere keren per week geen vlees of vis te eten. Samen vormen ze 20 procent van de Belgische bevolking.

De consumptiegewoonten van flexitariŽrs en vegetariŽrs zijn redelijk verschillend. De meeste flexitariŽrs vervangen vlees of vis door plantaardige eiwitten (granenburger, balletjes, veggie charcuterie). Ze zijn ook heel gevoelig voor innovatie en lokale producten en vertegenwoordigen ongeveer 80 procent van de kopers in de afdeling vegetarische producten.

Ontwikkeling

VegetariŽrs (20 procent van de kopers van de afdeling) zijn liefhebbers van gezonde, lokale en seizoensgebonden producten. Ze koken vaak met basisproducten zoals tofu, tempeh, seitan, granen, groenten en peulvruchten. Over het algemeen neigen zij sterk naar veganisme. De verkoop van 100 procent veganistische producten (zonder ingrediŽnten van dierlijke afkomst) is dan ook met 20 procent gestegen. Deze tendens vraagt dan ook dat Delhaize nieuwe producten ontwikkelt.

Naar aanleiding van een grote uitbreiding van haar gamma vegetarische producten in 2012 spant Delhaize zich elk jaar opnieuw in om dit assortiment uit te breiden en aan vegetariŽrs; veganisten en flexitariŽrs een steeds gevarieerdere keuze aan te bieden. Het vegetarische assortiment bestaat uit een honderdtal producten waaronder een dertigtal 100 procent veganistische producten en een dertigtal bio-producten.

Bron: Delhaize

Publicatiedatum: 4-10-2017

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

17-7-2018 Nieuw: Spicy Trio
14-6-2018 "Waardering voor de ambachtelijke kant van het bedrijf"
11-6-2018 Slechts 2% van de Duitsers is echt vegetariŽr
30-5-2018 DaniŽl Saat, Spirit: "Onze seitansteak staat op zichzelf"
25-4-2018 Vegetafel en Vegenement verhuizen terug naar Rotterdam
24-4-2018 Franse regering verbiedt vleesbenaming op vleesvervangers
16-4-2018 Markt voor vleesvervangers wint snel terrein
12-4-2018 "Mini Falafel veelzijdiger dan grote variant"
15-3-2018 "Hennepzaad is de nieuwe plantaardige proteÔnebron"
14-3-2018 Vanaf heden ook Farm Vegetables Smooth beschikbaar
12-3-2018 "Waardering voor positieve insteek Nationale Week Zonder Vlees"
8-3-2018 VegetariŽrsbond en Ekomenu slaan handen ineen
8-3-2018 Ook vegetariŽrs naar de biologische slager
8-3-2018 KidsProef: Speciale gastdocent in de Week Zonder Vlees
7-3-2018 'Nationale Week Zonder Vlees' om bewustwording te creŽren
5-3-2018 "Consumenten kopen graag voeding waar zeewier in zit"
5-3-2018 Nationale Week Zonder Vlees van start met meer dan 25.000 deelnemers
1-3-2018 "Veel variatie mogelijk met seitan"
30-1-2018 ĎKaasí van amandelen en cashewnoten
26-1-2018 "Zeewier maakt samenleving duurzamer"

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *