Vraag naar fieldsales- en marketingdiensten bio-sector groeit
De vraag naar persoonlijk contact vanuit de biologische merken naar de winkels groeit. De biologische markt groeit hard, maar daar profiteren de meeste biologische speciaalzaken niet van. Merken zijn daarom bereid extra te investeren in communicatie en zoeken nu actief naar direct contact met hun afzetkanalen. "Wij merken dat steeds meer merken, maar ook winkels de meerwaarde inzien van het direct communiceren met elkaar, aldus Ton Severrien. Het inzetten van een flexibele buitendienst creëert betrokkenheid en veel inzicht. Het merk informeert en adviseert de winkel en de winkel deelt op hun beurt de ervaringen met het merk. Een dergelijk dialoog tussen producent en winkelier is waar het ons om gaat."
Op dit moment werkt GreenSprout samen met FZ Organic Food (Yakso & Trafo), Bio Planète, Ecofinia (Vivani & iChoc) en Simon Lévelt. Binnenkort starten zij een samenwerking met Tons Mosterd. De groothandels worden bij alle activiteiten ook actief betrokken. Het succesvol verkopen van producten vereist immers inspanningen van alle schakels in de keten.
Tijdens een winkelbezoek worden er verschillende onderwerpen besproken van de merken waar GreenSprout op dat moment voor op pad is. Dit kunnen nieuwe producten zijn, maar ook bestaande producten die aandacht nodig hebben. Ook wordt er gekeken naar hoe en waar producten gepresenteerd staan en wordt er advies gegeven over het verbeteren van hiervan. In enkele gevallen worden er hele schappresentaties opnieuw opgebouwd. Zo is er onlangs voor Yakso in een aantal winkels de gehele Oosterse maaltijdcategorie onder handen genomen. Dit leverde een significante verbetering op, waarvan zowel het merk, als de winkel, maar ook de groothandel van profiteert.
De toekomst ziet GreenSprout met veel vertrouwen tegemoet. De markt is dynamisch, sterk in beweging en het ondersteunen van merken en producten zal daarom altijd nodig zijn, verwacht GreenSprout.
Kijk voor informatie op: www.greensprout.eu