Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Veel toekomstperspectief voor biologische speciaalzaak

Retailspecialist Cor Molenaar ziet veel kansen voor biologische winkels. Voor een bomvolle zaal met ruim 150 biologische winkeliers en leveranciers zette hij zijn visie uiteen. Molenaar was keynotespeaker tijdens een seminar op 8 november georganiseerd door de Biowinkelvereniging, Bionext en de Triodos Bank in Zeist.


 
Retailland ondergaat grote veranderingen: gangbare supermarkten hebben het biologische product nu ťcht ontdekt en zien hun omzet al twee jaar tussen de 15 en 20 procent groeien. Online verkoop, thuisbezorging en nieuwe digitale en logistieke systemen eisen steeds meer slachtoffers onder biologische winkels. Bieden deze ontwikkelingen ook kansen voor de biologische speciaalzaak?

Speel in op maatschappelijke trends

Retailspecialist en professor Cor Molenaar deelde zijn visie op de snelle veranderingen in retailland en de betekenis daarvan voor de biologische speciaalzaak. Hij benadrukte  het belang van samenwerking. "Zet samen een mooi digitaal platform op waar de klanten makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn". Ontzorgen is het toverwoord en techniek speelt daarin een grote rol. Molenaars advies: "Zet een bezorgservice op. Zorg dat mensen ook online producten kunnen bestellen. Het succes van hybride modellen van online verkoop en fysieke winkel zit hem in uniformiteit: zorg voor een zelfde uitstraling en boodschap. "Molenaar ziet veel kansen in maatschappelijke trends. "Speel in op de groeiende belangstelling voor duurzaamheid en  de toename aan voedselallergieŽn". Ook online verkoop vormt volgens hem geen bedreiging. In food neemt online verkoop maar 2 procent in van de omzet, naar verwachting verdubbelt dat hooguit de komende jaren. Dus er liggen veel kansen voor winkels.

Hoge opkomst

Paul Soeterbroek van de Biologische Winkelvereniging: "Fantastisch dat de opkomst zo enorm hoog is. Voor de aanwezige ondernemers is het duidelijk dat zij in beweging moeten komen om een antwoord de geven op de toekomstige ontwikkelingen".
Daarnaast presenteerden de Biowinkelvereniging en Bionext een nieuwe campagne voor de versterking van de gezamenlijke profilering en positionering van de biologische speciaalzaken. Het motto van die campagne is 'stappen vooruit'.

Voor meer informatie: www.bionext.nl

Publicatiedatum: 10-11-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

24-5-2018 Bio-winkel De Dobbelhoeve gaat sluiten
22-5-2018 Landgoed Bleijendijk opent 24/7 zelfservice boerderijwinkel
7-5-2018 "Onze leden betalen minder dan voor bio-producten in supermarkt"
30-4-2018 Opening BE O Versmarkt in Brugge uitgesteld
16-4-2018 Foodshed: online zakelijke markt voor lokaal en bijzonder eten
4-4-2018 "Biologisch hier weer logisch na metamorfose"
26-3-2018 "Boeren verdienen meer in korte keten"
22-3-2018 "Kwaliteitsproducten met een goed verhaal"
21-3-2018 Metamorfose voor Overesch Ecologische Landbouw
15-3-2018 "Bio-producten kunnen tij op de warenmarkt keren"
13-3-2018 "Wij verkopen alleen A-merken op biologisch gebied"
12-3-2018 "Willen de gezonde bol.com van Nederland worden"
26-2-2018 Boeren steeds creatiever met nevenactiviteiten
14-2-2018 "Bio is en blijft de basis van alles"
12-2-2018 Wie gunt Natuurvoedingswinkel Spruit een doorstart?
9-2-2018 Rwanda inspiratiebron voor nieuwe verpakkingsvrije winkel in Sint-Niklaas
8-2-2018 Rio de Bio wil aansluiten bij Odin
25-1-2018 "We zijn niet zo van de geijkte momenten"
24-1-2018 "Met onze groentewinkel altijd tegen de stroom in gevaren"
24-1-2018 Nieuw: biologische boerenmarkt in New Jersey

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *