Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Veel toekomstperspectief voor biologische speciaalzaak

Retailspecialist Cor Molenaar ziet veel kansen voor biologische winkels. Voor een bomvolle zaal met ruim 150 biologische winkeliers en leveranciers zette hij zijn visie uiteen. Molenaar was keynotespeaker tijdens een seminar op 8 november georganiseerd door de Biowinkelvereniging, Bionext en de Triodos Bank in Zeist.


 
Retailland ondergaat grote veranderingen: gangbare supermarkten hebben het biologische product nu ťcht ontdekt en zien hun omzet al twee jaar tussen de 15 en 20 procent groeien. Online verkoop, thuisbezorging en nieuwe digitale en logistieke systemen eisen steeds meer slachtoffers onder biologische winkels. Bieden deze ontwikkelingen ook kansen voor de biologische speciaalzaak?

Speel in op maatschappelijke trends

Retailspecialist en professor Cor Molenaar deelde zijn visie op de snelle veranderingen in retailland en de betekenis daarvan voor de biologische speciaalzaak. Hij benadrukte  het belang van samenwerking. "Zet samen een mooi digitaal platform op waar de klanten makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn". Ontzorgen is het toverwoord en techniek speelt daarin een grote rol. Molenaars advies: "Zet een bezorgservice op. Zorg dat mensen ook online producten kunnen bestellen. Het succes van hybride modellen van online verkoop en fysieke winkel zit hem in uniformiteit: zorg voor een zelfde uitstraling en boodschap. "Molenaar ziet veel kansen in maatschappelijke trends. "Speel in op de groeiende belangstelling voor duurzaamheid en  de toename aan voedselallergieŽn". Ook online verkoop vormt volgens hem geen bedreiging. In food neemt online verkoop maar 2 procent in van de omzet, naar verwachting verdubbelt dat hooguit de komende jaren. Dus er liggen veel kansen voor winkels.

Hoge opkomst

Paul Soeterbroek van de Biologische Winkelvereniging: "Fantastisch dat de opkomst zo enorm hoog is. Voor de aanwezige ondernemers is het duidelijk dat zij in beweging moeten komen om een antwoord de geven op de toekomstige ontwikkelingen".
Daarnaast presenteerden de Biowinkelvereniging en Bionext een nieuwe campagne voor de versterking van de gezamenlijke profilering en positionering van de biologische speciaalzaken. Het motto van die campagne is 'stappen vooruit'.

Voor meer informatie: www.bionext.nl

Publicatiedatum: 10-11-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-11-2017 Grootse bio-winkel Midden-Europa geopend in Polen
15-11-2017 Biologische boerderijwinkel Hoeve Doelwyck opent haar deuren
15-11-2017 Bio-groenten per fietskoerier in het land van Eddy Merckx
14-11-2017 Odin-winkels in drie finales Beste Biowinkel-verkiezing
10-11-2017 "Geen gouden bergen, maar wel een hoop voldoening"
8-11-2017 Bio-ondernemers floreren in nieuwe Fairtrade Gemeente Hilversum
2-11-2017 Campagne in bio-speciaalzaken voor 0% btw op biologisch voedsel
30-10-2017 Publieksverkiezing Beste Biowinkel 2018 van start
26-10-2017 Ambacht verdwijnt langzaam uit straatbeeld
24-10-2017 Biologische vegan winkel lonkt voor Goudse binnenstad
18-10-2017 "Interactie tussen boeren en buren legt stevig fundament"
17-10-2017 Rio de Bio wint Duurzame Week Award 2017
16-10-2017 Marc Haan: "Geeft enorme kick om succesvolle klantactie op te zetten"
13-10-2017 Ineke Schrama: "Met zero waste-principes onze tijd ver vooruit"
9-10-2017 Demeter draagt bij aan het onderscheidend vermogen van speciaalzaken
5-10-2017 Drukte bij zomerspaaractie Natuurwinkel en Biologisch Specialist
2-10-2017 "Eerste jaar konden we net staan, nu beginnen we te lopen"
22-9-2017 "Groentehandel net een jachtveld, er zitten altijd een paar stropers tussen"
20-9-2017 "Op je lauweren rusten niet aan ons uitbesteed"
15-9-2017 Gratis bloembollen bij Belgische bio-winkels tijdens Weekend van de Klant

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *