Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Veel toekomstperspectief voor biologische speciaalzaak

Retailspecialist Cor Molenaar ziet veel kansen voor biologische winkels. Voor een bomvolle zaal met ruim 150 biologische winkeliers en leveranciers zette hij zijn visie uiteen. Molenaar was keynotespeaker tijdens een seminar op 8 november georganiseerd door de Biowinkelvereniging, Bionext en de Triodos Bank in Zeist.


 
Retailland ondergaat grote veranderingen: gangbare supermarkten hebben het biologische product nu écht ontdekt en zien hun omzet al twee jaar tussen de 15 en 20 procent groeien. Online verkoop, thuisbezorging en nieuwe digitale en logistieke systemen eisen steeds meer slachtoffers onder biologische winkels. Bieden deze ontwikkelingen ook kansen voor de biologische speciaalzaak?

Speel in op maatschappelijke trends

Retailspecialist en professor Cor Molenaar deelde zijn visie op de snelle veranderingen in retailland en de betekenis daarvan voor de biologische speciaalzaak. Hij benadrukte  het belang van samenwerking. "Zet samen een mooi digitaal platform op waar de klanten makkelijk kunnen vinden waar ze naar op zoek zijn". Ontzorgen is het toverwoord en techniek speelt daarin een grote rol. Molenaars advies: "Zet een bezorgservice op. Zorg dat mensen ook online producten kunnen bestellen. Het succes van hybride modellen van online verkoop en fysieke winkel zit hem in uniformiteit: zorg voor een zelfde uitstraling en boodschap. "Molenaar ziet veel kansen in maatschappelijke trends. "Speel in op de groeiende belangstelling voor duurzaamheid en  de toename aan voedselallergieën". Ook online verkoop vormt volgens hem geen bedreiging. In food neemt online verkoop maar 2 procent in van de omzet, naar verwachting verdubbelt dat hooguit de komende jaren. Dus er liggen veel kansen voor winkels.

Hoge opkomst

Paul Soeterbroek van de Biologische Winkelvereniging: "Fantastisch dat de opkomst zo enorm hoog is. Voor de aanwezige ondernemers is het duidelijk dat zij in beweging moeten komen om een antwoord de geven op de toekomstige ontwikkelingen".
Daarnaast presenteerden de Biowinkelvereniging en Bionext een nieuwe campagne voor de versterking van de gezamenlijke profilering en positionering van de biologische speciaalzaken. Het motto van die campagne is 'stappen vooruit'.

Voor meer informatie: www.bionext.nl

Publicatiedatum: 10-11-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

20-9-2017 "Op je lauweren rusten niet aan ons uitbesteed"
15-9-2017 Gratis bloembollen bij Belgische bio-winkels tijdens Weekend van de Klant
13-9-2017 Typisch Twents groentepakket ziet daglicht
12-9-2017 Odin Bezorgdienst verloot skelter bij nieuwe winactie
5-9-2017 Natuurwinkel Drachten viert 40-jarig jubileum
28-8-2017 Belgische natuurvoedingswinkel Rozebotteltje wordt Biohuisje
24-8-2017 Verkiezing Beste biologische winkel van Nederland gestart
21-8-2017 Bio-speciaalzaken goed telefonisch bereikbaar
16-8-2017 "Breed, divers en biologisch verassortiment"
14-8-2017 Verkoopstal mikpunt van vandalisme en diefstal
20-7-2017 Roosendaal zoekt AGF-marktkoopman voor wekelijkse bio-markt
29-6-2017 Natuurwinkel Amersfoort neemt klanten mee naar streekleveranciers
28-6-2017 Online groenten bestellen bij 'Buurderij' in Assen
28-6-2017 Zomerse sferen bij Natuurwinkel
27-6-2017 Spaaractie voor boodschappenpakket bij Natuurwinkel en Biologisch Specialist
23-6-2017 Natuurwinkel viert vandaag en morgen zomerfeest
19-6-2017 "Ook meteen bijkletsen met collega-ondernemers"
15-6-2017 Pimp je boerderijwinkel
14-6-2017 "Veel milieuwinst te behalen in opzet supply chain"
29-5-2017 Denemarken hoogste marktaandeel bio ter wereld

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *