Mededelingen

Vacaturesmeer »

Laatste reactiesmeer »

Top-5 gisteren

  • Er is gisteren geen nieuws gepubliceerd.

Top-5 afgelopen week

Top-5 afgelopen maand

Overig nieuwsmeer »

Koerslijstmeer »




Ageeth Visser (Landzicht): "We willen ons richten op nieuwe groepen klanten"
Masterclass Stad en Platteland is gestart

Op vrijdag 9 september was de eerste bijeenkomst van de Masterclass Stad en Platteland bij Boerderij op Aarde in Brielle. De masterclass wordt georganiseerd door de Gemeente Rotterdam en de Universiteit Wageningen en heeft als doel om kansen te creŽren voor boeren, tuinders en telers in de regio.

Tijdens zeven bijeenkomsten, verspreid over een half jaar, leren deelnemers uit dertien gemeenten binnen de regio Rotterdam hun producten of diensten beter af te stemmen op de wensen van consumenten in de stad. Amelia Oei van de Gemeente Rotterdam zegt daarover: "Innovatie is nodig om te kunnen overleven in een wereld die steeds in beweging is. We proberen met dit platform partijen bij elkaar te brengen en business-ideeŽn aan te jagen."



Met behulp van coaching en het doen van veldonderzoek, leren deelnemers op een nieuwe manier na te denken over hoe ze hun producten en diensten het beste kunnen afzetten. Melkveehouder Ad van der Berk van Nescio is enthousiast: "Er is een enorme kloof tussen de stad en het platteland. Ik wil mensen die geen idee meer hebben hoe melk gemaakt wordt bij ons in de stal zien te krijgen." Ageeth Visser van Landzicht Biologisch Groenteabonnement heeft al jaren een succesvol concept en een trouwe groep klanten. Toch wil zij haar groenteabonnement graag doorontwikkelen: "We willen ons richten op nieuwe groepen klanten, zoals jonge gezinnen in de stad. Hoe kunnen we ons product en onze communicatie zo vormgeven dat we in hun behoeften voorzien?" Ook Matthijs Tak van Bioaanhuis.nl is op zoek naar nieuwe manieren om aansluiting te vinden: "We hebben prachtige biologische producten, een bezorgdienst en een goed verhaal, maar zijn op zoek naar de juiste manier om ons te onderscheiden in een markt waarin er zoveel te kiezen valt."

De komende weken doen de deelnemers veldonderzoek, waarbij ze worden ondersteund door Greenjunior-studenten van de Hogeschool InHolland. Op vrijdag 21 oktober vindt de volgende bijeenkomst plaats, die in het teken staat van alternatieve businessmodellen en mogelijke kansen in de markt.

Klik hier
voor meer informatie over het programma van de masterclass en de volgende bijeenkomsten.
Facebook: Masterclass Stad & Platteland
Twitter: #mcstadplatteland

Publicatiedatum: 13-9-2016

 



 

Ander nieuws uit deze sector:

16-11-2017 Grootse bio-winkel Midden-Europa geopend in Polen
15-11-2017 Biologische boerderijwinkel Hoeve Doelwyck opent haar deuren
15-11-2017 Bio-groenten per fietskoerier in het land van Eddy Merckx
14-11-2017 Odin-winkels in drie finales Beste Biowinkel-verkiezing
10-11-2017 "Geen gouden bergen, maar wel een hoop voldoening"
8-11-2017 Bio-ondernemers floreren in nieuwe Fairtrade Gemeente Hilversum
2-11-2017 Campagne in bio-speciaalzaken voor 0% btw op biologisch voedsel
30-10-2017 Publieksverkiezing Beste Biowinkel 2018 van start
26-10-2017 Ambacht verdwijnt langzaam uit straatbeeld
24-10-2017 Biologische vegan winkel lonkt voor Goudse binnenstad
18-10-2017 "Interactie tussen boeren en buren legt stevig fundament"
17-10-2017 Rio de Bio wint Duurzame Week Award 2017
16-10-2017 Marc Haan: "Geeft enorme kick om succesvolle klantactie op te zetten"
13-10-2017 Ineke Schrama: "Met zero waste-principes onze tijd ver vooruit"
9-10-2017 Demeter draagt bij aan het onderscheidend vermogen van speciaalzaken
5-10-2017 Drukte bij zomerspaaractie Natuurwinkel en Biologisch Specialist
2-10-2017 "Eerste jaar konden we net staan, nu beginnen we te lopen"
22-9-2017 "Groentehandel net een jachtveld, er zitten altijd een paar stropers tussen"
20-9-2017 "Op je lauweren rusten niet aan ons uitbesteed"
15-9-2017 Gratis bloembollen bij Belgische bio-winkels tijdens Weekend van de Klant

 

Plaats een reactie:

Naam: *
Woonplaats: *
Email: *
  E-mail weergeven
Bericht: *
code
Voer bovenstaande code in *