Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Onze sector moet het voortouw nemen"

Alle producten van La BIO IDEA en Amaizin vrij van BPA

Naar aanleiding van de TV-uitzendingen van Zembla (vorig jaar) en van Radar jongstleden maandagavond (8 februari 2016) krijgt DO-IT op haar website veel consumentenvragen over Bisphenol-A (BPA).

Steeds meer consumenten zoeken naar voedingsmiddelen die vrij van BPA verpakt zijn. Uiteraard gaan de meest bewuste consumenten voorop en dat zijn juist de mensen die je in natuurvoedingswinkels aantreft.

DO-IT bv, het bedrijf achter de merken La BIO IDEA en Amaizin, heeft reeds vorig jaar de beslissing genomen om het totale La BIO IDEA assortiment biologische tomatenproducten en peulvruchten in glas en blik, vrij van BPA te laten produceren. Ook de kokosmelk, ananas, de nieuwe peulvruchten en de salsadipsauzen van Amaizin worden in BPA-vrije verpakkingen geproduceerd.



Willem van Wijk, verantwoordelijke voor de consumentenmerken van DO-IT, licht toe: "Wij vinden dat onze sector het voortouw moet nemen in de productie van biologische voeding in BPA-vrije verpakkingen, blikken en deksels, en hebben ondanks de hogere productiekosten zonder aarzeling hiertoe besloten voor onze consumentenproducten die verkrijgbaar zijn in vele natuurvoedingswinkels verspreid over Europa. Er zijn genoeg serieuze aanwijzingen dat BPA schadelijk is voor de gezondheid, in het bijzonder voor het ongeboren kind maar ook voor kleine kinderen en adolescenten. DO-IT vertrouwt er op hiermee een wezenlijke bijdrage te leveren aan de goede en betrouwbare reputatie van natuurvoedingswinkels."

Voor meer informatie staat het team van la Bio Idea en Amaizin graag tot uw beschikking.
Publicatiedatum: