Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Onze 4 kinderen zijn prachtige meerwaarde voor het team"

'La vie est belle' - zelfs voor doorgewinterde vleesliefhebbers

Tholen – La vie est belle wil meer variatie in het vegetarische aanbod brengen. De Belgische producent van biologische vegetarische burgers en spreads groeit na jaren van pionieren inmiddels jaarlijks met zo’n 30 tot 35 procent. En nu is het tijd om de stap naar de Nederlandse markt te maken. Diverse producten zijn inmiddels verkrijgbaar bij Udea, De Zaai-Ster en De Grote Verleiding. "Vegetarisch eten moet lekker van smaak zijn. Dat is essentieel. Daarom gebruiken wij groenten, zaden, granen, peulvruchten en noten als basis voor onze producten", vertelt Stefaan Deraeve, oprichter van La vie est belle.



"Het mooiste is voor mij wanneer een vleesliefhebber tijdens het eten van één van onze burgers niet eens beseft dat het om een vegetarisch product gaat, dat hij zodanig onder de indruk is van de smaak."

Hij staat 100 procent achter het bedrijfsconcept. "Voeding aanbieden brengt je in een intieme relatie met je eindklant, de consument. Wanneer we onze producten aan het verpakken zijn besef ik dat heel veel gezinnen dit binnen een paar dagen gaan eten. Dat pleziert mij het meest. Dat is echt het mooiste."


Links een poster van de film waarop de bedrijfsnaam van La vie est belle gebaseerd is.

Familiebedrijf

Opvallend is dat inmiddels alle vier de kinderen van Stefaan en zijn vrouw Katrien werkzaam zijn bij La vie est belle. Dit tot verbazing van hun ouders. "We hadden dit echt niet verwacht, maar dit de laatste twee/drie jaar is dit uiteindelijk helemaal vanzelf gegaan. Het is een prachtige meerwaarde voor het team, ze kennen het bedrijf immers door en door, zijn samen met La vie est belle opgegroeid. Ze zijn hier nu met hart en ziel aan het werk. We willen nu vanuit de oude waarden met de nieuwe generatie verder gaan. Zij zien wat er op professioneel vlak nodig is richting de toekomst."

Creatief koken zit ook Lieven, de zoon van Katrien en Stefaan, in de genen. De professionele kok is sinds enkele jaren actief in de proefkeuken van het bedrijf. "Lieven heeft de creativiteit van zijn moeder. Hij heeft in zijn opvoeding natuurlijk ook zo'n 20 jaar lang de 'vegakeuken' van dichtbij meegemaakt."


Lieven, de zoon van Stefaan en Katrien, in de keuken van La vie est belle.

Stefaan is er van overtuigd dat biologisch echt de trend voorbij is. "De sector wordt nu echt serieus genomen. Ik heb hier altijd in geloofd, maar het is fijn dat dit nu dagelijks merkbaar is." In de beginjaren stonden Stefaan en Katrien in hun eigen keuken te werken. Hij had nooit verwacht dat het bedrijf zo groot zou worden. “Dit had ik nooit kunnen denken, maar La vie est belle heeft in de loop van de jaren zo'n organische groei doorgemaakt. Dit is echt vergelijkbaar met de groei van een boom, met wat dikke jaarringen staat er nu een eik van bijna 25 jaar. Net zoals het beeld in ons logo weergeeft."

La vie est belle staat 20 en 21 januari op de Bio-beurs in Zwolle (stand E 191).

Voor meer informatie:

Stefaan Deraeve
La vie est belle
Legeweg 135-137
B-8020 Oostkamp
+32 (0)50395207
Stefaan@lavieestbelle.be
www.lavieestbelle.be

Klik hier
voor het eerdere Biojournaal-artikel over La vie est belle.