Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Zo'n 100 niet-Franse exposanten

Natexpo 2015 in Parijs: Regionale en internationale focus

De Natexpo 2015 zal van 18 tot en met 20 oktober in Parijs plaatsvinden. Zo'n 600 exposanten uit allerlei landen tonen tijdens deze beurs de laatste trends op de biologische markt. De beurs heeft deze editie zowel een lokale als een internationale focus. Zo presenteren diverse nieuwe Franse regio's hun bio-producten, zoals Corsica, Poitou-Charentes en Limousin. Hiermee komt het aantal regionale paviljoenen op meer dan tien.

Tegelijkertijd is de beurs ook steeds internationaler aan het worden. Zo zijn er steeds meer internationale exposanten. Er staan zo'n honderd niet-Franse exposanten, uit zo'n twintig verschillende landen. Voor het eerst zullen deze internationale exposanten bij elkaar staan. Dit moet de zichtbaarheid vergroten. De beurs mag daarnaast een groot aantal buitenlandse bezoekers verwelkomen. Tijdens de Natexpo 2014 kwam 12 procent van de bezoekers uit het buitenland, er waren in totaal 64 landen vertegenwoordigd. Voor handelaren biedt de Natexpo een prima platform om de Franse markt te betreden. En aan de andere kant krijgen Franse professionals de kans om hun export uit te breiden.

Er zijn ook wat nieuwe onderdelen op de Natexpo. De 'Cosmetics innovation area' is daar een voorbeeld van. Dit organiseert de Natexpo in samenwerking met Cosmebio en bestaat uit drie componenten:
  • 'Welness': massages en make-up
  • 'Advice': ruimte voor workshops, aangeboden door specialisten
  • 'Innovations': hier presenteren exposanten hun nieuwe producten

Op 'The Organic Cheesemonger's' (gesponsord door CNIEL), georganiseerd door 'Meilleurs Ouvriers de France', staan kaasmakers en sommeliers. Zij presenteren 'cheese and drink'-combinaties.

Een ander nieuw onderdeel is de 'Food Supplements zone'. Dit beursonderdeel draait rond advisering en de ontdekking van producten. Bezoekers krijgen de kans om de hele sector te ontdekken, van 'raw produce' tot het eindproduct. Bij de organisatie van de Food Supplements zone is de organisatie Synadiet nauw betrokken. Dit is een nationale organisatie voor voedingssupplementen.

Voor meer informatie: www.natexpo.com
Publicatiedatum: