Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Frozen food-markt krabbelt overeind dankzij bio-varianten

Na een aantal jaren van dalende verkopen, is er eindelijk beter nieuws in het segment diepvriesproducten. Naar verwachting stijgt het van 22 miljard dollar in 2014 naar 23 miljard dollar in dit jaar. Dit volgens Packaged Facts, een marktonderzoeksbureau in het Amerikaanse Rockville.

De frozen food sector heeft de afgelopen jaren te maken gehad met negatieve publiciteit en twijfels rond de voedingswaarde van de aangeboden waar. Daarnaast kreeg het de nodige concurrentie van kant-en-klare maaltijden. "De voorbije jaren lag de nadruk op vers", zegt David Sprinkle van Packaged Facts. "Maar sinds diepvriesmaaltijden ook biologische en gezonde varianten hebben is er weer meer aandacht voor. Amerikaanse merken als Luvo, Amy’s Kitchen, Annie's en EVOL hebben een marktaandeel weten te heroveren met premiumproducten en natuurlijke ingrediënten."



De producten van Luvo bevatten maaltijden als boerenkool ricotta ravioli, rundvlees en polenta gestoofd in rode wijn, en een frittata met zoete mango. De maaltijden bevatten ongeveer 220-500 calorieën en minder dan 500 mg natrium. EVOL werd overgenomen door Boulder Brands in 2013, en produceert nu een verscheidenheid aan bevroren voedingsmiddelen, met inbegrip van burrito's, quesadilla's, voorgerechten en complete maaltijden.

Amy's ingevroren producten bevatten geen gehydrogeneerde vetten, vlees, vis, schaaldieren, gevogelte, eieren of pinda's. Amy's Kitchen maakt gebruik van gecertificeerde biologische ingrediënten afkomstig van lokale biologische boerderijen. Dat geldt ook voor de keten Annie's. David Sprinkle: "Met deze noviteiten weet de sector zich opnieuw in de kijker te spelen. Het is dus afwachten waar het dit jaar naartoe gaat."
Publicatiedatum: