Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage van bezoek aan Ostheim

2Food neemt relaties mee op Bionade Experience

Tholen - Diverse relaties en vertegenwoordigers van Bionade hebben 16 en 17 april deelgenomen aan de Bionade Experience. Dit op uitnodiging van 2Food, de Nederlandse distributeur van Bionade. Ook Biojournaal ging mee op ontdekkingstour. In twee dagen werd het hele verhaal achter de verwezenlijking van de droom van bierbrouwer Dieter Leipold toegelicht. Hij wilde in zijn brouwerij gezonde limonade voor kinderen gaan produceren. Na ongeveer tien jaar ontwikkelen bracht hij Bionade op de markt, een biologische limonade met een zeer bijzonder productieproces als basis.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.


Julia en Tony-Wim.

De deelnemers woonden in het Duitse Ostheim eerst presentaties bij van Julia Sahm (Bionade) en Tony-Wim van Eijden (oprichter van 2Food). Julia vertelde onder meer wat over de historie van Bionade en over het bijzondere productieproces wat het drankje zo uniek maakt. De biologische limonade wordt gebrouwen, de Duitse bierbrouwer Dieter Leipold is ongeveer tien jaar bezig geweest met de ontwikkeling van dit speciale proces. Vervolgens ging ze nog in op de verschillende Bionade-varianten, waaronder de nieuwste smaken Cola en 'Boomgaard' (Streuobst).

Tony-Wim ging in zijn presentatie onder meer in op de vraag hoe 2Food Bionade in Nederland op de kaart heeft gezet. Hierbij bedankte hij één van de deelnemers specifiek: "Jaap Sloof van De Kweker durfde het aan om Bionade meteen in het assortiment op te nemen. Ik ben blij dat je er bij bent." Na afloop van de presentatie liet Tony-Wim de deelnemers proeven van de nieuwste Bionade-variant Boomgaard, vanaf nu verkrijgbaar bij 2Food.

Binnenkort volgt in Biojournaal een uitgebreid verslag van deze presentaties.
 
Klik hier om de fotoreportage te bekijken.


De Bionade-fabriek.

Vóór het diner kwam de groep na een zonovergoten wandeling uit bij de Bionade-fabriek om deze alvast van de buitenkant te bekijken. Het diner vond vervolgens op een zeer gepaste locatie plaats, namelijk op de Naturland-boerderij van Martin Ritter. Daar kon men meteen met eigen ogen zien hoe de biologische vlierbessen voor Bionade geteeld worden.
 

De vlierbessenteelt voor Bionade op 'Naturlandbetrieb Martin Ritter'.

De volgende ochtend (donderdag 17 april) gaf de zeer enthousiaste Roger Omert een presentatie over Bionade, om vervolgens de groep rond te leiden door de Bionade-fabriek. Hij vertelde tijdens de rondleiding meer over het speciale proces waardoor tijdens het brouwen de moutsuiker wordt omgezet in gluconzuur in plaats van alcohol. Dit gluconzuur is de basis van alle Bionade-varianten. Het echte geheim achter het bijzondere productieproces werd uiteraard niet onthuld, hierop heeft Bionade niet voor niks patent.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.


Roger Omert van Bionade gaf een rondleiding door de fabriek.

Voor meer informatie:

2Food
Textielweg 18B
3812 RV Amersfoort
033 4659555
info@2food.nl
www.2food.nl