Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Wij willen onze beker bij natuurwinkels gaan verkopen"

Steelt Albert Heijn het idee van studenten?

Albert Heijn heeft deze week het “eetmaatje” geïntroduceerd. Een beker die het gemakkelijk maakt om rijst en pasta af te meten. Het eetmaatje lijkt op de “Bio Beaker” die studenten Small Business & Retail Management van Avans bedacht hebben.

In samenwerking met het Voedingscentrum heeft Albert Heijn het eetmaatje ontwikkeld. Deze week gaan ze er één miljoen gratis uitdelen. Het doel van de actie is om voedselverspilling in huishoudens terug te dringen.

Rijst afmeten

Het eetmaatje lijkt op de Bio Beaker die Bredase studenten bedacht hebben. De Bio Beaker is bedoeld om rijst beter af te meten en zo minder weg te gooien.

Een paar maanden geleden hebben de studenten contact gezocht met Albert Heijn. In een e-mail legden zij hun idee uit en vroegen of er interesse was voor een samenwerking. Daar is nooit een reactie op gekomen.


Geen concurrentie

"We hebben besloten geen contact met Albert Heijn te zoeken. Het kan ook toeval zijn. Bovendien hebben wij een hele andere doelgroep", vertelt Laura van Otterloo. De Bio Beaker is gemaakt van bioplastic en is dus composteerbaar. "Het gaat meer om het verhaal er achter. Wij willen onze beker bij natuur- en reformwinkels gaan verkopen. We zien Albert Heijn dus niet direct als concurrent. We denken niet dat onze doelgroep bij die supermarkt komt."

Dat Albert Heijn nu met het eetmaatje komt, is inderdaad toeval. Het Voedingscentrum was al maanden bezig om de beker te ontwikkelen. "Het is goed dat meerdere bedrijven met dit probleem bezig zijn en bewustzijn creëren bij de mensen. Wellicht helpt dat ons juist", aldus Laura.

Naar verwachting wordt de Bio Beaker van de Avansstudenten binnen een maand op de markt gebracht.

Klik hier voor meer informatie.
Publicatiedatum: