Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Koos Bakker, Odin Estafette:

"Klanten staan bij ons juist helemaal aan het begin van de voedselketen"

De consument moet het begin van de voedselketen zijn, en niet het einde. Dat zegt Koos Bakker, directeur van Odin-Estafette. Hij erkent dat er nog geen beproefde verdien- en businessmodellen in de sector zijn waarbij de klant vooraan staat.

Volgens Koos worden klanten nu te veel gezien als de laatste schakel in de voedselketen. "Zij zijn het afvalbakje. Zo worden zij althans door handel en industrie behandeld. Die luistert wel naar de klanten, maar dat is vooral bedoeld om te weten te komen waarmee en hoe zij consumenten het beste kunnen verleiden. De industrie innoveert veel, maar de meeste innovaties zijn geen blijvertjes, omdat achteraf blijkt dat de klant er helemaal niet op zit te wachten."

"Volgens ons staan klanten juist helemaal aan het begin van de voedselketen. Zij bepalen wat zij willen eten, hoe zij willen dat dat voedsel wordt geproduceerd. Vervolgens ga je daarvoor zorgen, als het ware met een opdracht. Zo zijn klanten medecreator van de voedselketen", aldus Koos.

Bron: Distrifood via AgriHolland

Publicatiedatum: