Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Fotoreportage biologische standhouders

Horecabeurs Goes viert 60e jubileum

Tholen – Dit jaar viert de Horecabeurs Goes haar 60e jubileum. Er is door Beursorganisator LMG Strategie en Creatie samen met Horecagroothandel VHC Kreko weer een groots evenement opgezet met een uitgebreid inspiratieprogramma en interessante kookdemonstraties in de Zeeuwse Zeelandhallen in Goes. De beursvloer van 10.000 m² stond dit jaar weer vol met meer dan 300 standhouders die gezamenlijk weer 9.000 bezoekers en ondernemers naar Goes trokken.

Biojournaal was ook weer van de partij deze editie en nam een kijkje naar de representativiteit van het bio aandeel op de beurs. Zo was Odenwald Bakery aanwezig met, naast haar conventionele aanbod, ook een breed assortiment aan biologisch. Er stonden in verhouding veel koffiebedrijven op de beurs. Zo was o.a. J.J. Darboven, Koffiebranderij Mocca D'or en koffie Rombouts van de partij.

Voor de mensen die geen koffie, bier of wijn wilden drinken was bij Searoop een mooi alternatief te vinden. Ze hadden namelijk zelfs een menukaart uitgestald, waar je bij je gerecht een siroop kon uitkiezen.

Ook stonden er met o.a. Cono Kaasmakers, Vergeer Holland, Zijerveld en Maas Cheese weer verschillende kaasmakers op de beurs. Wel zien zij dat het aandeel biologisch heel klein blijft in de horeca. Mensen kiezen liever voor vegetarische producten. Ook stond Bio Futura er met hun duurzame verpakkingen voor de agf- en horeca sector.

Al met al heerste er onder veel bedrijven het gevoel dat biologisch eigenlijk meer aan krimpen is dan aan het groeien binnen de horeca. Wel zien ze een verschuiving richting onder andere vegetarisch. Binnen de retail en speciaalzaken zien ze overigens veelal wel een groei van bio producten.

Klik hier voor de fotoreportage van de Horecabeurs Goes

Voor meer informatie: www.horecabeursgoes.nl