Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Jamael Food Group gaat voor nog hoger bio-aandeel

"We zijn bezig om markt voor biologische producten te creëren"

In 'De top van Nederland' werd op 21 februari een uitgebreid gesprek gevoerd met Ruben Bringsken, oprichter van Jamael Food Group. Jamael Food Group uit Driel heeft verschillende bedrijven gespecialiseerd in voedsel onder zich. Van conservenfabrieken tot bonenspecialist: als het maar plantaardig is. Onderwerp van gesprek: conserven. vroeger werden er elke week wel bietjes, boontjes of doperwten uit blik gegeten. Tegenwoordig ontbreekt het op veel boodschappenlijstjes. Presentator Thomas van Zijl ging hierover uitgebreid met Ruben in gesprek en vroeg hem:

  • Hoe het imago van conserven in het slop is geraakt;
  • Welke voordelen groente in blik hebben ten opzichte van verse groente;
  • Op welke manier Jamael met hun telers omgaat;
  • Hoe het bedrijf bijdraagt aan verduurzaming van de voedselketen;
  • Welke effecten de klimaatverandering op het verbouwen van groenten in Nederland heeft.

Meer dan de helft van de producten die voor Jamael Food Group geteeld worden, is biologisch. Ruben vertelt onder meer dat het klimaat echt bovenaan staat bij het inrichten van de teelten. "We moeten naar die voedseltransitie, we moeten anders gaan consumeren en produceren." Hij wil samen met alle spelers in de keten een oplossing zoeken. "We doen al wat we kunnen. Al bijna een kwart eeuw zijn we bezig met duurzame teelten. Voor ons is biologisch de basis waarin wij duurzaamheid willen uiten. Zestig procent van de teelt is biologisch. Daar is nog wat te winnen. Dat heeft ook te maken met het feit dat we ook bezig zijn om markt voor bio-producten te creëren. We kunnen met de boeren veel meer doen, alleen moeten we zorgen dat het ook door de keten heen uiteindelijk bij de consument terechtkomt."

Klik hier om de aflevering te beluisteren.

Voor meer informatie:
Jamael Food Group
Honingveldsestraat 7
6665 CA Driel
026 474 2114
info@jamael.nl
www.jamael.nl

Foto index: © Marko Plevnjak | Dreamstime.com

Publicatiedatum: