Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Fotoreportage Nederlandse inbreng Biofach 2024

Tholen - De Biofach, 's Werelds grootste vakbeurs voor biologische voeding, trok afgelopen week 35.000 vakbezoekers uit 128 landen. Van de 2.550 exposanten op de Biofach en Vivaness waren er weer iets meer dan 100 afkomstig uit Nederland. Biojournaal bracht een bezoek aan alle Nederlandse exposanten en maakte daarvan een uitgebreide fotoreportage.

Klik hier om de fotoreportage te bekijken.

De meeste Nederlandse standhouders gaven aan tevreden te zijn over de kwaliteit van de bezoekers. Wel merkten velen van hen op dat het wat minder druk leek dan ze gewend zijn op de Biofach. Er waren dit keer zo'n 1000 bezoekers minder dan in 2023, toen de conclusie ook al luidde dat het 'minder druk, wel goed' was. Wat dat betreft vallen we een beetje in herhaling dus. Ze hebben wel degelijk recht van spreken, kijkend naar de bezoekersaantallen uit het verleden (in 2022 ongeveer 24.000 en in 2019 zelfs 51.488).

In tegenstelling tot andere jaren was dit keer zelfs meer dan de helft van de Nederlandse bedrijven terug te vinden in de 'Holland Hal', hal 5. Dit keer was er in hal 8 en 9 geen enkele Nederlandse exposant vertegenwoordigd. Er waren opvallend veel debutanten bij dit jaar, zo'n twintig in totaal. Nieuw waren onder meer Anne&Max, BeeFair Organic, Biosfeer Groede, BeeFair Organic, Soof drinks, Chocoweb ClearChox, Korf Vis, Mondessa, Ruitenberg Ingredients, Symfonio, Van der Pol, Berlin Packaging Netherlands en Energy Food Ingredients.

De stands van Tradin Organic, Bio4Pack (en andere partners in composteerbare verpakkingen), Hooidammer en DO-IT Organic.

Diverse bedrijven/merken presenteerden hun nieuwe look op de Biofach: Tradin Organic, Amaizin en Leev. Udea liet het publiek kennismaken met een gloednieuw schoonmaakmerk, The Good Witch. Op productniveau werden de volgende nieuwtjes genoteerd: zeewier- en cassavekroepoek, 'teething biscuits', fijngemalen poeders (in de varianten rode biet, golden milk en Chai latte) om producten mee op smaak te maken, biologische gembersiroop (met pepper, lemon & apple), Griekse yoghurt, duo nut spreads, geitenkaas met bloemen, Coco Crispy Rolls, Cappucino Chocolate Almonds, evenals zwarte gembersap. En wat te denken van fonioproducten voor een vegan ontbijt, pannenkoeken, of maaltijd?

Op de Vivaness hoorden we dat er nieuwe biologische supplementen geïntroduceerd gaan worden, plus een nieuwe deo met de geur Fabulous Fig en er werd een scheermes met herbruikbaar, FSC-gecertificeerd bamboe handvat en verwisselbare biocomposieten cartridges gepresenteerd. Van wie deze nieuwe producten precies zijn, is terug te vinden in de fotoreportage.

De volgende editie van de Biofach in het Exhibition Centre Nuremberg staat voor 11 tot en met 14 februari 2025 op de planning.

Klik hier voor de fotoreportage van Biojournaal.

Voor meer informatie: www.biofach.de