Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Daan Zeelt nieuwe algemeen directeur Weleda Benelux

Daan Zeelt wordt per 1 februari 2024 aangesteld als Algemeen Directeur van Weleda Benelux en Weleda Services. Hij wordt hiermee binnen de Benelux verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding van Weleda, producent van natuurcosmetica, geneesmiddelen en zelfzorgproducten. Daan startte in 2017 bij WELEDA als Marketing Directeur en vervulde de afgelopen jaren de rol van Commercieel Directeur.

Duurzame doelen
Daan kijkt ernaar uit om te starten in zijn nieuwe rol. “Weleda heeft grote ambities. Met onze 100% natuurlijke producten zijn we relevanter dan ooit. Zo merken we dat consumenten steeds bewuster kopen. 100 jaar geleden waren we één van de eerste groene merken. Maar vandaag de dag is de concurrentie groot. En daar zit de uitdaging.

Hoe bereiken we de consument met ons bijzondere verhaal? De authenticiteit van ons merk en onze effectieve en eerlijke producten spelen hierin een belangrijke rol. Samen met alle gedreven collega’s wil ik hieraan verder bouwen. Ons verhaal vertellen en Weleda verder duurzaam laten groeien. Zo komen er ook dit jaar veel nieuwe producten op de markt en is eind vorig jaar in Nederland onze webshop live gegaan. Naast marketing en sales, ga ik verder met de doorontwikkeling van operations en finance.“

Gevoel van verbondenheid

Ruim zes jaar werkt Daan bij Weleda. Hij maakte in 2017 de overstap van de Hartstichting naar het Zwitserse cosmeticamerk. En in 2021 werd hij Commercieel Directeur. In die periode werden ook de Weleda City Spa’s in Nederland en België geopend. “De Weleda City Spa’s openden we voor, tijdens en na de coronacrisis, maar zijn een waardevolle toevoeging. Consumenten voelen zich verbonden met ons merk en daar zijn de Weleda City Spa’s een verlengde van. Dit gevoel van verbondenheid, samen met de unieke Weleda ervaring, wil ik verder uitbreiden.”

Het succes van Skin Food
Maar ook het succes van Skin Food geeft Daan energie. Zo wordt er wereldwijd elke 4 seconden een Skin Food product verkocht. “De voedende alles-in-één crème, in de bekende groene tube, is het meest verkochte product van Weleda. Visagisten, schoonheidsspecialisten, maar ook bekend en onbekend Nederland zijn fan. Ik kan niet wachten om dit Skin Food succes samen met mijn team nóg groter te maken.”

Daan pakt hiermee tevens de taken van Richard van der Hoek op. Richard was 10 jaar Operations & Finance Director bij Weleda. Hij vertrekt in de zomer van 2024.

Voor meer informatie:
Weleda
info@weleda.nl
www.weleda.nl

Publicatiedatum: