Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Grote binnenlandse vraag overtreft aanbod bio-AGF in Brazilië

Recent onderzoek in Braziliƫ wijst op een groeiende vraag naar biologische producten. Tussen 2003 en 2017 is de verkoop van biologische producten verviervoudigd, en tussen 2021 en 2023 is er een groei van 16% in de consumptie van dit type voedsel in het land waargenomen. Ondanks deze groei kunnen de in Braziliƫ geproduceerde biologische producten niet voldoen aan de binnenlandse vraag en vertegenwoordigen ze slechts 1,28% van de land- en tuinbouwgewassen.

Gecertificeerde biologische landbouw is met name geconcentreerd in het zuiden en zuidoosten van Braziliƫ, hoewel het in het hele land voorkomt. De voornaamste producten in deze sector zijn groenten en fruit, maar er is ook een segment met een hoge toegevoegde waarde, zoals biologische koffie, dat de langeafstandshandel ondersteunt.

Het lijkt erop dat voor biologische producenten het niet veel uitmaakt of ze zich op de binnenlandse of buitenlandse markt richten. Ze zullen de kansen analyseren op basis van hun nabijheid tot consumptiegebieden. Met andere woorden, als de producent dicht bij het consumptiecentrum is gelegen, is het voordelig om de productie af te stemmen op wat er in de regio wordt geconsumeerd. Aan de andere kant is het, als de producent verder van het consumptiecentrum is gevestigd, gunstiger om de productiviteit te richten op de buitenlandse markt.

Bron: indiaeducationdiary.in

Publicatiedatum: