Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nordic Organic Food Fair 2015

Op 1 en 2 november 2015 vond de Nordic Organic Food Fair plaats in Malmö.
Op 1 en 2 november 2015 vond de Nordic Organic Food Fair plaats in Malmö.
De Nordic Organic Food Fair werd tegelijkertijd met de Natural Products Scandinavia gehouden.
De Nordic Organic Food Fair werd tegelijkertijd met de Natural Products Scandinavia gehouden.
Event manager Anne Seeberg vertelt dat dit de derde editie was van de Nordic Organic Food Fair en dat de Natural Products Scandinavia al een jaar langer bestaat.
Event manager Anne Seeberg vertelt dat dit de derde editie was van de Nordic Organic Food Fair en dat de Natural Products Scandinavia al een jaar langer bestaat.
"Er stonden diverse Nederlanders op de Nordic Organic Food Fair. Nautilus Organic stond er voor het eerst. Links Nautilus-teler Tim Moerman. Naast hem Femke Meijer, Barry Raadschelders en directeur Hein Wolff. Hein: "We zijn onder de indruk hoe strak alles op en rond deze beurs gepland is. Uiteraard merken we bij Nautilus Organic ook dat de bio-sector in Scandinavië groeit, daarom wilden we met deze beursdeelname hier verder rondkijken."
"Er stonden diverse Nederlanders op de Nordic Organic Food Fair. Nautilus Organic stond er voor het eerst. Links Nautilus-teler Tim Moerman. Naast hem Femke Meijer, Barry Raadschelders en directeur Hein Wolff. Hein: "We zijn onder de indruk hoe strak alles op en rond deze beurs gepland is. Uiteraard merken we bij Nautilus Organic ook dat de bio-sector in Scandinavië groeit, daarom wilden we met deze beursdeelname hier verder rondkijken."
DO-IT stond voor de vierde keer op de beurs (sinds drie jaar op de Nordic Organic Food Fair). Links Martha Jeuken in gesprek met Jurgen Meijer en helemaal rechts Ruben de Wit en Koen Bouwman.
DO-IT stond voor de vierde keer op de beurs (sinds drie jaar op de Nordic Organic Food Fair). Links Martha Jeuken in gesprek met Jurgen Meijer en helemaal rechts Ruben de Wit en Koen Bouwman.
Martha Jeuken en Ruben de Wit konden bezoekers alles vertellen over de nieuwe producten van la BIO IDEA en Amaizin.
Martha Jeuken en Ruben de Wit konden bezoekers alles vertellen over de nieuwe producten van la BIO IDEA en Amaizin.
Nieuw van Amaizin: de Soya bean noodles, in drie varianten.
Nieuw van Amaizin: de Soya bean noodles, in drie varianten.
En hier de vier nieuwe Indiase en Thaise curry-pasta's van Amaizin.
En hier de vier nieuwe Indiase en Thaise curry-pasta's van Amaizin.
"Madeleine van Woerden en Oeble Kempenaar van Organic Flavour Company lieten bezoekers proeven van de Natural Temptation-theeën. Dit is een serie feestelijke biologische theeën. Oeble: "Dit is de eerste keer dat we hier staan. We hebben al een distributeur in Denemarken en Zweden. De reacties zijn heel positief, ze vinden de doosjes en de theezakjes erg mooi."
"Madeleine van Woerden en Oeble Kempenaar van Organic Flavour Company lieten bezoekers proeven van de Natural Temptation-theeën. Dit is een serie feestelijke biologische theeën. Oeble: "Dit is de eerste keer dat we hier staan. We hebben al een distributeur in Denemarken en Zweden. De reacties zijn heel positief, ze vinden de doosjes en de theezakjes erg mooi."
Er zijn er twaalf, geschikt voor allerlei verschillende gelegenheden.
Er zijn er twaalf, geschikt voor allerlei verschillende gelegenheden.
"Ronald Vianen van BioTropic in gesprek met een geïnteresseerde bezoeker. Julia de Raat (BioTropic): "We voeren leuke gesprekken hier en krijgen op deze manier ene goede indruk van de mentaliteit die hier heerst rond de bio-producten."
"Ronald Vianen van BioTropic in gesprek met een geïnteresseerde bezoeker. Julia de Raat (BioTropic): "We voeren leuke gesprekken hier en krijgen op deze manier ene goede indruk van de mentaliteit die hier heerst rond de bio-producten."
Bastiaan Roozendaal presenteerde namens World Wide Cheese het Nederlandse biologische kaasmerk Holland Bio Organic op de Nordic Oganic Food Fair.
Bastiaan Roozendaal presenteerde namens World Wide Cheese het Nederlandse biologische kaasmerk Holland Bio Organic op de Nordic Oganic Food Fair.
"Patrick Voordijk, Mariee Klijn-van Roon en Marcel Spaargaren van Spack BV. "Vorig jaar hebben we hier een heel goede beurs gedraaid, daarom staan we hier nu voor de tweede keer", aldus Marcel."
"Patrick Voordijk, Mariee Klijn-van Roon en Marcel Spaargaren van Spack BV. "Vorig jaar hebben we hier een heel goede beurs gedraaid, daarom staan we hier nu voor de tweede keer", aldus Marcel."
Geoffrey Harreman en Ingrid Rog van Bio Center Zann.
Geoffrey Harreman en Ingrid Rog van Bio Center Zann.
"Alise en Jeroen Kramer van Horizon Natuurvoeding. Zij stonden voor de derde keer op de Nordic Organic Food Fair. "We leveren aan groothandel Biofood. Er komen niet alleen veel bezoekers uit Zweden naar deze beurs, maar ook heel veel Denen. Vorig jaar kregen we zelfs bezoek uit IJsland aan onze stand", aldus Jeroen."
"Alise en Jeroen Kramer van Horizon Natuurvoeding. Zij stonden voor de derde keer op de Nordic Organic Food Fair. "We leveren aan groothandel Biofood. Er komen niet alleen veel bezoekers uit Zweden naar deze beurs, maar ook heel veel Denen. Vorig jaar kregen we zelfs bezoek uit IJsland aan onze stand", aldus Jeroen."
Stephan Blommendaal (Udea) en Tom Wiegmans (Tradin Organic Agriculture) brachten een bezoek aan de beurs.
Stephan Blommendaal (Udea) en Tom Wiegmans (Tradin Organic Agriculture) brachten een bezoek aan de beurs.
"Joost Boone stond namens Nutland op de Nordic Organic Food Fair. "Dit is onze tweede deelname op rij. Drie jaar geleden heb ik deze beurs eerst als bezoeker verkend." Volgens hem verliep alleen de eerste beursdag al beter dan vorig jaar. Het gaat goed met Nutland: "Het lijkt wel of iedereen inmiddels noten en zaden eet. Consumenten volgen hierin duidelijk de voedingstrends. Zo waren de gojibessen op een gegeven moment even echt niet aan te slepen."
"Joost Boone stond namens Nutland op de Nordic Organic Food Fair. "Dit is onze tweede deelname op rij. Drie jaar geleden heb ik deze beurs eerst als bezoeker verkend." Volgens hem verliep alleen de eerste beursdag al beter dan vorig jaar. Het gaat goed met Nutland: "Het lijkt wel of iedereen inmiddels noten en zaden eet. Consumenten volgen hierin duidelijk de voedingstrends. Zo waren de gojibessen op een gegeven moment even echt niet aan te slepen."
"Luuk Wessels vertelde de bezoekers alles over de etiketteringsmogelijkheden bij Max Aarts BV. "We staan hier omdat de Zweedse markt toch wel heel interessant is voor ons. Het is onze tweede deelname op rij."
"Luuk Wessels vertelde de bezoekers alles over de etiketteringsmogelijkheden bij Max Aarts BV. "We staan hier omdat de Zweedse markt toch wel heel interessant is voor ons. Het is onze tweede deelname op rij."
Hans Ruijs vertelt meer over de crackers van Lifefood.
Hans Ruijs vertelt meer over de crackers van Lifefood.
"Johan Allertz van Alpha Packaging/BATICO Europe. "Wij raden duurzame bedrijven aan om te gaan voor zakken gemaakt van één materiaal, zoals PE, zodat dit beter te verwerken is in het recycle-systeem."
"Johan Allertz van Alpha Packaging/BATICO Europe. "Wij raden duurzame bedrijven aan om te gaan voor zakken gemaakt van één materiaal, zoals PE, zodat dit beter te verwerken is in het recycle-systeem."
"Het bedrijf presenteerde onder meer deze nieuwe serie maatschepjes. "Het ideale is dat ze stapelbaar zijn. De kleinste maat is 0,5 ml, de grootste 90 ml. Vanaf 10 ml zijn de maatschepjes voorzien van een maatverdeling die zowel leesbaar is voor links- als rechtshandigen", aldus Johan."
"Het bedrijf presenteerde onder meer deze nieuwe serie maatschepjes. "Het ideale is dat ze stapelbaar zijn. De kleinste maat is 0,5 ml, de grootste 90 ml. Vanaf 10 ml zijn de maatschepjes voorzien van een maatverdeling die zowel leesbaar is voor links- als rechtshandigen", aldus Johan."
Pieter Dirven van de Smaakspecialist in gesprek met Jimme Slippens van Abbot Kinney's.
Pieter Dirven van de Smaakspecialist in gesprek met Jimme Slippens van Abbot Kinney's.
Er viel veel te proeven bij de Smaakspecialist, daar maakten de bezoekers regelmatig dankbaar gebruik van.
Er viel veel te proeven bij de Smaakspecialist, daar maakten de bezoekers regelmatig dankbaar gebruik van.
"Michael Kuech en Kristel de Groot van Your Superfoods. Het assortiment bestaat uit 7 verschillende Superfood-mixen, allemaal voorzien van een bijzondere naam. Kristel: "Je kunt zoveel met onze mixen, dat laten we de bezoekers hier proeven. Het gaat om toegankelijke mixen, die erg gemakkelijk te gebruiken zijn."
"Michael Kuech en Kristel de Groot van Your Superfoods. Het assortiment bestaat uit 7 verschillende Superfood-mixen, allemaal voorzien van een bijzondere naam. Kristel: "Je kunt zoveel met onze mixen, dat laten we de bezoekers hier proeven. Het gaat om toegankelijke mixen, die erg gemakkelijk te gebruiken zijn."
"Zo ziet de onlangs vernieuwde verpakking er uit. De mixen heten: Super green, Forever beautiful, Energy bomb, Power Matcha, Chocolate lover, Muscle power en Skinny protein. Kristel: "We krijgen heel goede reacties op de verpakking en de namen van de producten."
"Zo ziet de onlangs vernieuwde verpakking er uit. De mixen heten: Super green, Forever beautiful, Energy bomb, Power Matcha, Chocolate lover, Muscle power en Skinny protein. Kristel: "We krijgen heel goede reacties op de verpakking en de namen van de producten."
"De BioBandits, Pieter Bas Alferink en Hans de Boer, waren ook van de partij. Zij stonden bij hun groothandel V-Sell in de stand. "Dit werkt ideaal, we kunnen geïnteresseerden immers meteen naar V-Sell doorverwijzen", aldus Hans."
"De BioBandits, Pieter Bas Alferink en Hans de Boer, waren ook van de partij. Zij stonden bij hun groothandel V-Sell in de stand. "Dit werkt ideaal, we kunnen geïnteresseerden immers meteen naar V-Sell doorverwijzen", aldus Hans."
"Andy van Ham van Riverside International stond met het merk Made Good op de Nordic Organic Food Fair. De vruchten- en notenrepen vallen goed in de smaak, zo geeft Andy aan. "Ze liggen al door heel Europa heen, van Noorwegen tot Griekenland, in het schap. En daar waar het staat, loopt het goed."
"Andy van Ham van Riverside International stond met het merk Made Good op de Nordic Organic Food Fair. De vruchten- en notenrepen vallen goed in de smaak, zo geeft Andy aan. "Ze liggen al door heel Europa heen, van Noorwegen tot Griekenland, in het schap. En daar waar het staat, loopt het goed."
De Cherry Pecan-reep.
De Cherry Pecan-reep.
Nederlandse beursbezoekers Frank Janssen en Rob van Dijck van De Eng BV in gesprek met Richie Coutts van Loving Earth.
Nederlandse beursbezoekers Frank Janssen en Rob van Dijck van De Eng BV in gesprek met Richie Coutts van Loving Earth.
Geen stand, maar toch aanwezig in de stand van de distributeur: de Heart Chips en handcooked chips chips van Trafo (FZ Organic Food).
Geen stand, maar toch aanwezig in de stand van de distributeur: de Heart Chips en handcooked chips chips van Trafo (FZ Organic Food).
Ook lagen deze biologische ananassen onder het Nature & More-label van het Nederlandse bedrijf Eosta in één van de stands.
Ook lagen deze biologische ananassen onder het Nature & More-label van het Nederlandse bedrijf Eosta in één van de stands.
De Malmömässan van bovenaf gezien.
De Malmömässan van bovenaf gezien.