Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Alle 69 partners van de Nationale Week Zonder Vlees bekend

Begin deze maand werd bekend gemaakt dat van 11-17 maart de tweede editie van de Nationale Week Zonder Vlees plaats zal vinden in Nederland. Vandaag zijn officieel alle 69 partners van de campagne bekend, waaronder alle grote retailers, Triodos Bank, Odin en Ekoplaza.

16 partners meer dan in 2018
Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85% van hen doet dit jaar weer mee. Dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot. Daar zijn we enorm blij mee!”

Een breed maatschappelijk draagvlak
De partners van de Nationale Week Zonder Vlees zijn veelal food producenten met vegetarische productinnovaties en groentenhandelaren zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Daarnaast doen er ook dit jaar maar liefst 12 grote retailers mee die de Nationale Week Zonder Vlees in hun winkels en met acties zichtbaar maken. Zo hebben Albert Heijn, Aldi, COOP, DEEN, Ekoplaza, JUMBO, Lidl, Marqt, Natuurwinkel, Odin, PLUS en SPAR zich aan de campagne verbonden, evenals de groothandels Bidfood en Sligro.

Naast de vele foodbedrijven en retailers betrok de Nationale Week Zonder Vlees dit jaar ook door een aantal bijzondere partijen. Waaronder de Green Protein Alliance als founding partner, maar ook de Triodos Bank die vanuit de campagne ‘Tijd voor echte keuzes’ de week ondersteunt. Daarnaast Provincie Overijssel die met haar Agro&Foodprogramma bedrijven in de keten van eten stimuleert tot duurzame innovaties, Sodexo die met de meeste cateringlocaties deelneemt, Deli by Shell & Deli to Go die de week een plek geven langs de snelweg, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis en tot slot HelloFresh die het de deelnemers makkelijk maakt met hun Veggie Box.

69 partners steunen de Nationale Week Zonder Vlees 2019
De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, Bidfood, Bijenkorf, BioToday, Bolletje, Bonduelle & Bonduelle Food Service, Buitenhuis, CelaVita, Chef Thor, COOP, De Paddenstoel, DEEN, Deli by Shell & Deli to Go, Eat Natural, Ekoplaza, Eosta, Fair Trade Original, Garden Gourmet, Goodbite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, Greenery, HAK, HelloFresh, Henri, Iglo, Intersnack, Joannusmolen, JUMBO, Kips, Kipster, Knorr, Lidl, Looye, Maggi, Marqt, Maza, Natures Pride, Natuurwinkel, Next Foods, Odin, Philips, PLUS, Professor Grunschnabel, ProLaterre, The Protein Ball Co, Provincie Overijssel, Quorn, Royal ZON, Santa Maria, Sligro, Smaakt, Smeding, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Subway, Triodos Bank, Unilever Food Solutions, Unox, Mora, Vegafit, Verstegen, Vezet en Vivera.

Publicatiedatum: