Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
"Ook sommige innovaties zijn daar al wat verder"

Duits Paviljoen nieuw op Bio-beurs

Tholen - Op de Bio-beurs in Zwolle is volgende week voor het eerst een Duitsland Paviljoen te vinden. "We willen de beursvloer wat internationaler maken. Daar hebben we op deze manier invulling aan gegeven. We zijn gericht op zoek gegaan naar geïnteresseerde Duitse bedrijven en stuk voor stuk zijn dit bedrijven die zich graag willen presenteren voor de Nederlandse markt", vertelt Miriam van Bree namens de beursorganisatie.

Miriam hoopt dat de Nederlandse bezoekers geïnspireerd zullen worden door de Duitse bedrijven. "De Duitse biologische markt is al veel verder ontwikkeld dan de Nederlandse. Interessant is dan ook dat sommige innovaties daar al wat verder zijn. Het lijkt ons dan ook interessant voor de Nederlandse bezoekers om daar op deze manier mee in aanraking te komen."

Het paviljoen is in samenwerking met Petra van Egmond van LIBERA tot stand gekomen. "Dit bureau geeft onder meer export- en marketingadvies voor Duitsland en is specialist op het gebied van agri(food)sector." De volgende acht bedrijven staan op het paviljoen: Foodloose, Raab Vitalfood, Huober Brezel, Byodo Naturkost, Demeter-Weingut im Zwölberich, Food-Connection Weimar, The Nu Company en Littlelunch.

De Duitse bedrijven nemen overigens niet alleen deel aan de beurs. Komende dinsdag krijgt een aantal van de bedrijven namelijk ook uitleg over de culturele verschillen tussen Nederland en Duitsland, gericht op handelsactiviteiten. "Ook nemen de deelnemers een kijkje in drie winkels: een Ekoplaza, GooodyFoods Zwolle en een Albert Heijn. Zo krijgen ze een goed beeld van hoe de Nederlandse winkels er uit zien."

Voor meer informatie: van.bree@bionext.nl, www.bio-beurs.nl