Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Kipnuggets Arcadian Organics 'Biologisch Product van het Jaar'

Het uitstapje van Arcadian Organic en de Natural Meat Company naar het segment van de klant-en-klare voedingsmiddelen heeft hen de prijs voor Gecertificeerd Biologisch Product van het Jaar opgeleverd voor hun kipnuggets van hun merk Cleavers.

De prijs, die werd uitgereikt tijdens de vijfde jaarlijkse Australian Organic Awards for Excellence in het Pialligo Estate Glasshouse in Canberra, werd voor de tweede keer gewonnen door het in Toowoomba gelegen bedrijf.

Vorig jaar wonnen ze de prijs al met hun Cleaver’s biologische hot dogs, die worden omgeschreven als een "hot dog die Australiërs kunnen vertrouwen".

De vertegenwoordiger en marketingdirecteur van Arcadian Organics, Paul da Silva, zei dat de prijs commercieel heel waardevol is voor het bedrijf, en dat ze laten zien dat de producten echt zo goed zijn als Arcadian Organics claimt. 

“Het is ook goed voor de moraal – we besloten dat het een goed idee was om hier in te investeren en we hebben er veel werk in gestoken om dit product in de supermarkt te krijgen," vertelt hij. "Deze prijs laat zien dat we op de juiste weg zijn."

De kipnuggets zijn gemaakt van het borst- en dijvlees van de kippen van een familiebedrijf in Inglewood, en van biologische broodkruimel. De kipnuggets kunnen in de oven bereid worden.

Volgens Paul willen mensen graag voedingsmiddelen kopen die gemakkelijk te bereiden zijn en goed smaken, maar dat sommige mensen deze producten niet aan hun kinderen willen geven, omdat ze de ingrediënten van de producten niet vertrouwen.

“We vroegen onszelf, wat als we mensen dit vertrouwen kunnen geven, zodat ze weten dat ze niet in hun te leveren om goede, gezonde voeding.

“Dat is waar onze hot dog strategie vandaan kwam." 

“Dit zijn mainstream producten, maar door ze biologische te maken, creëren we een heel nieuw segment voor deze producten." 

De kipnuggets zijn in september op de markt gebracht en zijn te koop in de supermarkten van Coles. Paul liet weten dat de verkoopprognose tot nu toe steeds gehaald wordt.

Bron: Queensland Country Life (Sally Cripps)

Publicatiedatum: