Zestiende winkel opent haar deuren

Marqt gaat naar Brazilië

Winkelcentrum Brazilië in Amsterdam Oost is binnenkort een Marqt-vestiging rijker. Aan de Oostelijke Handelskade opent de retailer op 6 december de deuren van haar zestiende winkel, waarin verschillende nieuwe concepten getest worden die de consument helpen om snel en gemakkelijk een keuze te maken. Wat opvalt, is een aparte winkelroute die inspeelt op het eetmoment van de dag, een ruim assortiment groenten- en eetgemak en een extra focus op groene proteïnen. Alle onbewerkte groenten en fruit is onverpakt. "De nieuwe vestiging functioneert als buurtwinkel met eerlijk eten en drinken dat dichtbij de natuurlijke oorsprong staat en met respect voor mens, natuur, milieu en dier is geproduceerd."

Hoofdrol voor gemak
In de nieuwe vestiging worden diverse onderdelen uitgetest. “We weten dat klanten met name vlak vóór het eetmoment bij Marqt winkelen en ons eerder als lokale buurtwinkel beschouwen in plaats van one-stop-shop winkel,” vertelt Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt. “In de nieuwe winkel kunnen klanten via een aparte route een snelle keuze maken op basis van het eetmoment. In een relatief klein oppervlak vind je alles wat je nodig hebt voor in de ochtend, middag of avond. Met speciale wisselmeubels stemmen we in de loop van de dag het productaanbod af. We hebben een gedeelte waar we verse thee en koffie zetten, yoghurt met granola voor ontbijt aanbieden of salade en warme soep voor de lunch. Je kunt verse groenten en fruit laten blenden, gratis kraanwater afnemen bij een tappunt van Waternet en we warmen de verse maaltijden uit het assortiment voor je op. Die klantgerichtheid past bij Marqt.”

Daarnaast is er een apart schap plantaardige proteïnen geïntroduceerd met alle paddenstoelen, peulvruchten, noten en vleesvervangers. “De noodzaak om te minderen met dierlijke eiwitten in ons dieet is groot. Alleen vinden veel mensen het lastig om een plantaardig alternatief voor vlees te vinden. Wij willen hier graag inspiratie bieden en groene proteïnen toegankelijker maken,” aldus Leeflang.

Product in de schijnwerpers
Snel een gezonde keuze maken, is met ‘1-2-3 Aan Tafel’ toegankelijk gemaakt. In dit meubel staat iedere maand een specifiek product in de schijnwerpers, bijvoorbeeld een bepaalde seizoensgroente. Aan de hand van de tijd die de klant te besteden heeft, worden er drie soorten oplossingen geboden. “De winkel is dus anders dan anders. Marqt wil de voedselketen veranderen en dit doen we enerzijds door boeren en producenten de (financiële) ruimte te geven om hun product met aandacht te maken. En anderzijds doen we dit door klanten te inspireren om anders, bewuster, te consumeren. En dat hebben we gemakkelijker gemaakt,” zegt Leeflang.

De winkel van de toekomst
De retailer bevindt zich momenteel in een transitiefase op weg naar groei. Als onderdeel van deze fase voerde Marqt onlangs al een grote assortimentsvernieuwing door en lanceerde een geheel vernieuwde website. “Al deze ontwikkelingen helpen ons om beslissingen voor de toekomst te maken. Op basis van de feedback van onze klanten trekken we conclusies en passen daar onze expansiestrategie op aan. We zijn heel benieuwd wat klanten ervan vinden en kijken ernaar uit de buurt te ontvangen in Marqt Brazilië,” besluit Leeflang. Vanaf 6 december wordt de nieuwe vestiging gevierd met een openingsprogramma, waarin klanten nieuwe producten kunnen proeven en in gesprek kunnen gaan met boeren en telers.

Voor meer informatie:

info@marqt.nl  
www.marqt.nl  


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018