Marqt breidt uit met meer dan 360 nieuwe producten

Ideologische foodretailer Marqt heeft haar assortiment uitgebreid met meer dan 360 nieuwe producten met een eerlijk verhaal. Met de toevoegingen wordt antwoord gegeven op een groeiende gemaksbehoefte van de klant en het bieden van oplossingen om een gezonde keuze te maken. Voorbeelden hiervan? Een carpaccio van Nederlandse biologische Chioggia-bieten, kleurrijke groentenrijst van een mix van rode en gele biet, bloemkool en broccoli en groenten-ontbijtjes voor onderweg met de helft van de dagelijks aanbevolen hoeveelheid groenten erin verwerkt. Aansluitend bij de missie het huidige voedselsysteem te veranderen, zijn alle producten met zo min mogelijk toevoegingen of bewerkingen gemaakt en met respect voor mens, natuur, milieu en dier geproduceerd.

Gezond eten gemakkelijk maken
De nadruk bij de assortimentsvernieuwing ligt met name op de verscategorieën die voor Marqt belangrijk zijn, waaronder groenten, vegetarisch, verse maaltijden, brood en plantaardige zuivel. “Leidend was dat we de gezonde keuze gemakkelijk maken. Ons aanbod in groentegemak is flink uitgebreid, van currygroentenpakketten tot verrassende stamppotmixen, zoals bijvoorbeeld de mix met paksoi, cavolo nero en pastinaak. In ons kaasschap ligt buffelmozzarella die gemaakt wordt in Twente en een mooie lijn veganistische kazen. En aan ons broodassortiment voegden we een complete volkoren-lijn toe. Met bijvoorbeeld het mais volkoren tarwe brood stimuleren we klanten om meer vezels te eten,” legt Harald Lek, hoofd assortiment bij Marqt, uit. “En natuurlijk hebben we ook aan de guilty pleasures gedacht. Zo moet je echt de duurzame chocozeiltjes van Chocolatemakers en de karamel-pecannoten tartelettes proeven.”

Productselectie
Bij Marqt worden producten toegevoegd aan de hand van een groot aantal criteria op het gebied van mens, natuur, milieu en dier. “Op deze manier helpen we niet alleen de klant om betere keuzes te maken, we streven tegelijk naar een verandering van de voedselketen,” zegt Joost Leeflang, directievoorzitter bij Marqt. “Smaak is voor onze categoriemanagers een randvoorwaarde, net zoals eerlijke partnerschappen dat zijn. Als dat goed zit, kijken we of het product voldoet aan selectiecriteria variërend van voedingswaarden tot gebruik van additieven en van werkomstandigheden tot verpakkingsmateriaal. Zo zit er achter elk product een verhaal waar we trots op zijn.” Om het nieuwe assortiment te vieren, heeft de retailer een campagne in het leven geroepen waarin deze verhalen een podium krijgen. De campagne is vanaf deze week te zien op abri’s in de winkelregio’s en krijgt zichtbaarheid online en in de winkels. Voor meer informatie kunt u kijken op https://www.marqt.nl/verhalen/nieuw-bij-marqt/.

Voor meer informatie:

info@marqt.nl 
www.marqt.nl 


Publicatiedatum :


print   

Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


© BioJournaal.nl 2018