L’Oréal staat op het punt om het eerste biologische gamma van Garnier, een van de belangrijkste merken, te commercialiseren. Garnier is met L’Oréal Paris en Maybelline het belangrijkste merk van L’Oréal. De markt voor gewone hygiëne- en verzorgingsproducten zit in de knel, maar de markt voor bio-producten wordt steeds groter. Daar wil L'Oréal nu op inspelen.
L’Oreál was tot voorheen niet aanwezig in de bio-markt, maar dat willen ze nu inhalen. In augustus hebben ze het Duitse Logocos Naurkosmetik gekocht, waarvan alle producten veganistisch en biologisch zijn. Daarnaast hebben ze in Frankrijk het merk La Provençale overgekocht. In begin van 2019 gaat het bedrijf dus van start met de biologische reeks van Garnier in Frankrijk en West-Europa.
Het nieuwe gamma van Garnier omvat 11 producten die gericht zijn op gezichtsverzorging. Het bevat bijvoorbeeld een reinigingsmiddel met citroengras uit Sri Lanka of een lavendelverouderingscrème van de Vercours. L’Oréal zegt vooral gelet te hebben op de texturen van de crèmes en parfums.
Bron: Reuters