Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Floramedia presenteert rapport over duurzame materialen voor plantenlabels

Communicatie- en printmediabedrijf Floramedia lanceerde haar eerste whitepaper: OUR GREEN WHITE PAPER - Duurzame materialen voor plantenlabels. Met het delen van de kennis in dit document wil het bedrijf de groene sector beter inzicht geven in de duurzame mogelijkheden en alternatieve materialen voor plantenlabels. Het whitepaper wordt uitgegeven in vijf verschillende talen en is vanaf vandaag verkrijgbaar in een gedrukte en digitale versie.

Zo’n 15 jaar geleden startte Floramedia met het onderzoeken en testen van duurzame materialen die het traditionele plastic plantenlabel kunnen vervangen. Toch merkte de dienstverlener dat er in de markt nog bijna altijd wordt gekozen voor de conventionele kunststoffen, terwijl duurzamere alternatieven al beschikbaar zijn. Ook zien bedrijven met alle duurzame opties vaak door de bomen het bos niet meer.

Is recyclen of degraderen een betere oplossing? Wat is het verschil tussen bioplastics en biobased plastics? Op welke manier is afvalverwerking medebepalend? En zijn alle duurzame materialen wel geschikt voor plantenlabels? Het whitepaper geeft antwoord op deze vragen en gaat dieper in op de verschillende opties en termen rond het thema duurzaamheid.

#CHANGE: Maak groen groener
Het is de eerste keer dat Floramedia haar beleid, doelstellingen en kennis ten aanzien van duurzame materialen in één document heeft gezet. Met het uitgeven van het whitepaper wil de dienstverlener de groene markt op weg helpen naar meer duurzaamheid en een groter milieubewustzijn. CEO Joris Verweij: “Ik vind dat we als marktleider de morele plicht hebben om het gebruik van plastic aan te pakken. Eén van de doelstellingen is dat Floramedia voor 2030 geen materiaal meer aanbiedt op basis van nieuw gedolven fossiele grondstoffen. We hebben de kennis én de wil in huis.”

Vier duurzame materialen
Met de kennis van nu kiest Floramedia in de eerste plaats voor recyclen en niet voor composteren of degraderen. Om voor elk type etiket een passende duurzame oplossing te kunnen bieden, heeft Floramedia vanaf nu vier duurzame materialen in haar assortiment:

  • B500, een op cellulose gebaseerd materiaal
  • ECO35, een biobased plastic op basis van suikerriet
  • RPP, van 100% gerecyclede polypropyleen
  • RPS, van 100% gerecyclede polystyreen

Alle materialen zijn getest voor de verschillende etikettoepassingen, waarvan de resultaten worden beschreven in het rapport.

Het whitepaper is kosteloos verkrijgbaar in zowel een geprinte als digitale versie en beschikbaar in de talen Nederlands, Engels, Duits, Frans en Spaans. Meer informatie over de vier duurzame materialen en het whitepaper is beschikbaar op floramedia.nl/duurzaam.

Voor meer informatie:
Floramedia Groep
Rezja Blaas, Strategisch Marketing Manager
Kleine Steng 1
1551 NC Westzaan
T: +31 (0)75 64 76 777
www.floramedia.com

Publicatiedatum: