Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Onderzoek B2C Europe

Meeste online shoppers bereid om meer te betalen voor duurzame opties

B2C Europe heeft een onderzoek uitgevoerd naar het effect van online winkelen op het milieu. Ze onderzoeken onder andere of consumenten zich bewust zijn van de milieu impact die online winkelen heeft. 

Hieronder staan de belangrijkste resultaten van het onderzoek samengevat:
58% van online shoppers is zich niet bewust van het feit dat express bezorgingen een negatievere impact hebben op het milieu dan standaard bezorgingen
60% van de online shoppers is bereid om extra te betalen voor duurzame bezorgmethoden 
43% van de online shoppers is bereid om meer te betalen voor groene bezorgmethoden nadat ze zich bewust zijn geworden van de milieu impact van express bezorgingen
75% van de Nederlandse online shoppers is bereid om statiegeld te betalen voor verpakkingen 
69% van de online shoppers zou van een webshop kopen als deze zich houdt aan duurzame bezorgmethoden en verpakkingen 

Klik hier om het hele onderzoeksrapport te downloaden.

Bron: B2C Europe 

Publicatiedatum: