Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Diepvriesmaaltijden per post

Tholen - Ingevroren maaltijden via de post verkopen. Bij Culidelight zien ze het als een gat in de markt en zijn ze dan ook overtuigd van de slagingskans van hun nieuwe webshop- en winkelconcept. "Het unieke is dat we als eerste diepvriesmaaltijden via de post gaan verkopen. Dit doen we met behulp van een zogenaamde koudijs-verpakking. Hiermee blijven de maaltijden gegarandeerd 48 uur onder de -24 graden. We versturen per pakketpost en na aankomst kan het wederom in de diepvries. We bieden diepvriesmaaltijden aan van hoogwaardige restaurantkwaliteit. Dit in porties voor 1, 2 of 4 personen. Een fantastisch alternatief dus voor zelf koken, zo uit de diepvries", vertelt Clarine Claushuis.
 

De drie initiatiefnemers van Culidelight.

Het concept is al meer dan tien jaar een succes in Engeland, daarom is er nu voor gekozen om het concept ook in Nederland te introduceren. Clarine geeft aan dat er duidelijk behoefte is aan een nieuwe vorm van duurzaam eten. "Door de vergrijzing, het bewust gezonder willen eten, de individualisering en het tegen willen gaan van voedselverspilling, is er een overduidelijke behoefte aan een nieuwe vorm van duurzaam eten. Wij bieden daarom een alternatief van het huidige voedselaanbod. We willen consumenten laten beseffen dat diepvriesmaaltijden ook gezond en voedzaam kunnen zijn. Diepvries is gewoon het uitgestelde vers, maar veel mensen weten dit niet."



Ruime keuze

Tot het assortiment behoren onder meer borrelgarnituur, diepvriesvoorgerechten, diepvrieshoofdgerechten en wijnen. "Als de crowdfundingacite slaagt krijgt de klant een ruime keuze uit 45 verschillende maaltijden, uit verschillende landen, streken en culturen." Clarine vertelt dat ze dit binnen een jaar op willen schroeven naar 80. "Alle Aziatische maaltijden worden gemaakt van authentieke Aziatische ingrediënten die worden geïmporteerd. De rest komt van, zoveel mogelijk, biologische en verantwoorde toeleveranciers. We verwerken alleen echte ingrediënten in onze maaltijden, dat is heel essentieel. Via crowdfunding willen we nu echt een start gaan maken. Zo gaan we voor een eigen winkel in 't Gooi. Dit zal de eerste diepvrieswinkel van Nederland worden."

De maaltijden kunnen binnen 5 minuten in een pannetje verwarmd worden, in de magnetron duurt dit 10 minuten en in de oven 45 minuten. "De maaltijden kosten gemiddeld 4,25 euro per persoon. Men koopt hiermee kwaliteit en tijd. We hebben bijvoorbeeld een mooie Indiase curry en een Mexicaanse bonenschotel. Een deel van het assortiment van Culidelight is biologisch. "Dit aandeel ligt op zo'n 10 tot 15 procent van de maaltijden. In de toekomst hopen we meer biologische maaltijden toe te gaan voegen aan ons assortiment."



Ouders ontzorgen

Er zijn ook tien kindermaaltijden en volgens Clarine zijn de maaltijden ook ideaal voor ouderen. "Kinderen kunnen maaltijden bij hun ouders af laten leveren en zelf de rekening beheren." Vijf procent van de omzet van Culidelight gaat naar een stichting voor kinderen met kanker. "We bieden ouders van ex-kankerpatiëntjes een half jaar gratis eten aan. Wij zorgen dat ze niet hoeven te koken en leveren hierbij zelfs een diepvries die ze kunnen gebruiken."
 
De verwachting is dat de webshop van Culidelight binnen een maand online zal zijn.
 
Klik hier voor de projectpagina op Doorgaan.nl.

Voor meer informatie: info@culidelight.nl en www.culidelight.nl