"Vooruit met die bio banaan!", schrijft Merle Koomans van den Dries, CEO en voorzitter van de raad van bestuur bij Odin Foodcoop, op LinkedIn.
Nog een weekje en dan zijn de verkiezingen voor de Tweede Kamer. "Met plezier hebben we meegewerkt aan "Het Geluid van Vooruit", een campagne die The Green Times in samenwerking met diverse partners lanceert om een positiever en hoopvoller geluid te laten horen in het maatschappelijke debat. Het zijn verhalen van oneindig veel mensen die zich (vaak onzichtbaar) inzetten voor een betere wereld. Mooi om die juist nu met elkaar op een podium te zetten. Want wat aandacht krijgt, groeit."
"Wat is ons geluid van vooruit? Bij Odin foodcoop en heel veel andere biologische speciaalzaken in Nederland werken we elke dag aan biologische boodschappen die goed zijn voor de aarde, voor boeren, voor jou. Gewoon omdat het kan. Maar het huidige systeem beloont de mensen die bewust met hun vork stemmen nog niet. Dat moet en kan omdraaien vinden wij."
"Michel Scholte van True Price legt uit hoe: gewoon door transparantie over de échte prijs - inclusief sociale en milieukosten. En een slimme balans waarbij minder duurzame producten duurder worden en goede producten goedkoper, zonder dat het voor consumenten duurder wordt."
"Als onderdeel van de denktank De Groene Afslag schreef Michel samen met Babette Porcelijn, Derk Loorbach, Joyeeta Gupta, Kees Klomp, Marleen Stikker, Paul Schenderling en Winne van Woerden 10 doelen en 30 concrete politieke instrumenten voor een economie die werkt voor mens én planeet"