Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Wat zijn de obstakels bij het kopen van biologische groenten en fruit?

De hoge prijs en het gebrek aan promoties blijven belangrijke obstakels voor de verkoop van biologische groenten en fruit, zo blijkt uit onderzoek van SGMarketing onder 1200 consumenten. Volgens analist Roberto Rainò moet communicatie de kern vormen van marketingstrategieën, om zowel bewustzijn als vertrouwen rond biologisch te versterken. Ondanks een omzetgroei van 5,7 procent in 2024 blijft er verwarring bestaan over de betekenis van biologisch. "De hefboom van promotiecommunicatie moet de achtergrond vormen van alle marketingkeuzes. Deze laatste moet echter ook de hoofdrol spelen en duidelijke boodschappen overbrengen aan een consument die waarschijnlijk beter moet weten wat er nu werkelijk achter het woord 'biologisch' schuilgaat en die daarom geruststelling en bewustmaking nodig heeft", aldus Rainò, bij GreenPlanet.

Lees het volledige artikel hier.