Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Nieuw assortiment plantaardige drinks

Een strategische aanvulling op het bestaande assortiment plantaardige drinks. Met deze introductie speelt Noomi in op de groeiende vraag naar plantaardige alternatieven en biedt zij een concurrerend geprijsd product, zonder concessies te doen aan kwaliteit.

Strategische marktpositie
De recente prijsstijgingen in het plantaardige segment, veroorzaakt door gestegen productiekosten en de toegenomen verbruiksbelasting, hebben een gat gecreëerd in het entry-level segment. "Noomi springt hierop in met scherp geprijsde producten, zónder in te leveren op kwaliteit. Dit stelt retailers in staat om competitief te blijven tegenover reguliere supermarkten, die hun plantaardige assortiment steeds verder uitbreiden", meldt Udea.

Goede kwaliteit, scherp geprijsd
Het nieuwe assortiment bestaat uit zes ongezoete varianten: haver, haver barista, soja, amandel, rijst en rijst-kokos. Later dit jaar komt daar nog een zevende bij: de Haverdrink suikervrij. Deze suikervrije haverdrink bevat werkelijk geen enkele suiker, zelfs geen van nature aanwezige suikers uit haver. De producten worden gemaakt in Italië, waar men al decennialang ervaring heeft met het produceren van plantaardige drinks en bestaan grotendeels uit ingrediënten van Europese herkomst. "Dat vakmanschap proef je terug in de kwaliteit: zo bevat de baristavariant maar liefst 16% haver en heeft hij uitstekende opschuimeigenschappen."

Trends in het plantaardige drankenschap
Plantaardige dranken ontwikkelen zich snel: wat ooit begon als nicheproduct voor mensen met allergieën of veganistische levensstijl, is nu uitgegroeid tot een volwaardige mainstream categorie. Steeds meer mensen wisselen bewust af tussen dierlijke producten en plantaardige alternatieven. Haver voert op dit moment de markt aan, met een marktaandeel van 47% in Nederlandse supermarkten en een groei van 19%. Vooral baristavarianten zijn populair, met een stijging van 21%. "Daarnaast zien we voor het biospeciaalzakenkanaal amandel-, rijst- en sojadranken als belangrijkste hardlopers. Voor de komende jaren zien wij vooral veel groeipotentie in kokosdranken", aldus Udea.

Ondersteuning voor retailers
Om de introductie te ondersteunen, biedt Udea introductiekortingen en POS materiaal aan voor Promotiepartners.

Voor meer informatie:
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl

Publicatiedatum: