Na de succesvolle eerste EKO-NL-influencers campagne in najaar 2024, zet EKO-NL deze campagnelijn voort in 2025 met een aantal verbeteringen. Op 19 mei gaat de eerste van vier campagnerondes starten met de influencers Leroy van Voedingsweetjes en Saskia van Green-List. Samen hebben ze meer dan 600.000 volgers en een miljoenenbereik. Het thema is zuivel en eieren. In september, november en januari zijn de volgende drie campagnerondes gepland.
Weerribben Zuivel kwark in Voedingsweetjes
Afgelopen maandag hebben de opnames plaats gevonden van Leroy in de Odin winkel te Breda. Hij vestigt de aandacht op de bijzondere kwaliteiten van de kwark van Weerribben Zuivel en het EKO-zuivelbedrijf. En hij verwijst naar de acties met de Weerribben Zuivel kwark, die van 19 tot en met 1 juni in de actie zijn bij alle Odin vestigingen en zelfstandige biologische winkels. Alle soorten kwark zijn in de actie. Op de landingspagina van Leroy wordt de samenwerking met Leroy en Voedingsweetjes toegelicht, alle acties getoond, en extra informatie gegeven over de Weerribben Zuivel.
't Paradijs eieren in de Green-List
Op 26 Mei bezoekt Saskia van de Green-List EKO-boerderij 't Paradijs. Ze gaat een impressie geven van deze gemengde boerderij met zorgfunctie en boerderijwinkel. "Met aandacht voor de samenwerking tussen 't Paradijs, Bleieren ei en Odin, waar de eieren van 't Paradijs sinds kort verkrijgbaar zijn." Eicom, pakstation voor veel biologische eieren, heeft zich recent bij EKO-NL aangesloten. Over circa 10 weken zullen de verpakkingen van Bleieren ei met de eieren van 't Paradijs het EKO-NL 3 sterren keurmerk dragen.
EKO-NL campagnes in September, November en Januari
In het najaar gaat de EKO-NL campagne verder met Oogstproducten (vanaf 22 september), waarbij wordt aangehaakt bij de Organic Day (23 september). In november gaat de campagne verder met kippenvlees, kaas en soep. Voor januari is het thema nog niet vastgesteld. Voedingsweetjes en de Green-List zijn bij alle campagnerondes actief betrokken met bezoeken aan locaties en social media berichten.
EKO-certificering primaire sector neemt snel toe
Na de collectieve aansluiting van de Natuurweide met circa 380 biologische melkveehouders, wordt momenteel druk gewerkt aan de collectieve aansluiting van de leden van Bioplant. Vanuit Bioplant zijn de leden geïnformeerd en kan de verzending van de certificaten snel uitgevoerd worden, zodra de ledenopgave aan Stichting EKO-keurmerk gedaan. Hiermee neemt de beschikbaarheid van EKO-NL basisproducten snel toe en kan de aanduiding van EKO-NL producten op de schappen weer gaan groeien.
De algemene landingspagina van de nieuwe campagne is te bezoeken via: eko-keurmerk.nl/biologische-aanbiedingen
Voor meer informatie:Stichting EKO-keurmerk
HNK Ede Horapark
Bennekomseweg 43
6717 LL Ede
030 2320493
[email protected]
www.eko-keurmerk.nl