"More-ganic"

Ierland pakt uit met grootse campagne voor bio-producten

De "grootste" nationale campagne ooit voor bio-producten in Ierland gaat volgende maand van start. De campagne wordt onder de naam 'More-ganic' geleid door Bord Bia.

"Uit onderzoek van Bord Bia naar de biologische markt is gebleken dat er onder Ierse consumenten al een sterke goodwill en positiviteit ten opzichte van biologische producten bestaat", vertelt Emmet Doyle van Bord Bia. "Het doel van de campagne is om die goodwill om te zetten in aankopen. We gebruiken de tagline 'more-ganic' om consumenten aan te moedigen meer biologische producten in hun boodschappenmandje te leggen. De campagne is rigoureus getest en verfijnd met behulp van focusgroepen van consumenten en we hopen dat het een sterke impact zal hebben onder de doelgroep."

De eerste uitbarsting van de 'more-ganic'-campagne begint op 6 november en loopt tot 17 december. Een tweede deel zal volgend voorjaar plaatsvinden als onderdeel van een driejarenplan om de biologische sector te ondersteunen.

Cijfers
De Ierse markt consumeert momenteel 50% van al het biologische lamsvlees dat in Ierland wordt geproduceerd. De rest wordt geëxporteerd, voornamelijk naar Duitsland en België. Meer dan een derde van al het biologische Ierse rundvlees wordt verkocht in Ierland, de overige twee derde gaat naar Duitsland (25%), het Verenigd Koninkrijk (22%) en Nederland (5%). Evenzo wordt 30% van de biologische haver geconsumeerd in Ierland, terwijl de helft van alle export van biologische haver naar het Verenigd Koninkrijk gaat. 95% van de biologische eieren en 90% van de biologische zuivel wordt verkocht op de binnenlandse markt. Biologische Ierse groenten en fruit hebben een aandeel van 7% in de markt voor biologische verse producten in Ierland.

Bron: Bord Bia


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven