Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven
Nu ook verkrijgbaar bij de Etos

Petit&Jolie bestaat 10 jaar en ontwikkelt zich verder

Petit&Jolie bestaat dit jaar 10 jaar. Esther Keddeman: "In 2013 lanceerde ik Petit&Jolie, de natuurlijke verzorgingslijn voor baby's en kinderen. Ik vond en vind dat de cosmeticamarkt zich moest verduurzamen en dan in het bijzonder in de markt van baby’s en kinderen. Want 'wat puur is, wil je puur houden'."



"Dit hield in dat alle producten alleen mochten bestaan uit natuurlijk ingrediënten, dus 100%, geen 98% of 99%, gewoon 100%. Bij voorkeur ingrediënten die afkomstig zijn van biologisch geteelde ingrediënten. Daarbij moesten alle producten voldoen aan de strengste eisen van de natuurcosmetica certificering van BDIH. Zodat de consument niet op mijn blauwe ogen hoefde te vertrouwen dat het product natuurlijk is."

Esther geeft aan dat alle producten daarnaast huidvriendelijk zijn. "Want tegenwoordig en ook 10 jaar geleden hebben veel kindjes last van huidirritaties. En dat is juist niet wat je wil. Je wil dat het verzorgingsmoment juist ontspanning brengt. Even een moment van rust creëert. Dat is namelijk zo goed voor je baby als ouder."

Naast de inhoud van het product is het productieproces ook enorm belangrijk voor de onderneemster. "Zowel de productie als het afbrekingsproces moet goed voor mens en natuur zijn. Dit betekent bijvoorbeeld dat het afvalwater van de productie gezuiverd en gefilterd wordt, dat er goed omgegaan wordt met energie. Dit is een van de redenen dat ik alleen verpakking kocht en koop die in Europa geproduceerd zijn. Daarnaast is de afvalstroom na gebruik van belang. Om die reden zijn de verpakkingen altijd recyclebaar geweest en micro plastics was ook in 2013 al een no go."

Veel punten klinken anno 2023 wellicht logisch, maar destijds was dit niet het geval, geeft Esther aan. "Ik was zo'n donkergroen geval, volgens menig Negen Maanden Beurs-bezoeker. Het was een wonder dat ik geen geitenwollen sokken aanhad. In de 10 jaar is de filosofie en mijn passie niet veranderd. Verduurzaming is nog steeds nodig. Gelukkig zijn er in de markt wel verandering geweest, waardoor Petit&Jolie zich verder heeft kunnen ontwikkelen. De flacons zijn tegenwoordig van 100% gerecycled plastic en de nieuwste tube is van 50% gerecycled plastic. Natuurlijk zijn ook deze verpakkingen 100% recyclebaar. De laatste introducties, zoals de shampoo & body bar, gaan een stap verder en hebben helemaal geen plastic verpakking meer. Op die manier kunnen we de plastic productie verder verminderen."

Na 10 jaar heeft Petit&Jolie zich verder ontwikkeld en daar hoort een nieuwe uitstraling bij met dezelfde basis. "Ik ben dan ook trots om te kunnen mededelen dat de nieuwe uitstraling als eerste geïntroduceerd worden bij meer dan 200 Etos winkels."

Vanaf maandag 9 oktober zijn Petit&Jolie billencreme 0% parfum, Petit&Jolie haar & body shampoo, Petit&Jolie bad olie en Petit&Jolie shampoo & body bar verkrijgbaar in de Etos.

Voor meer informatie:
Esther Keddeman
Petit&Jolie
06 57191239
[email protected]
www.petitetjolie.nl

Publicatiedatum: