Op 3 oktober jl., de eerste dag van de Fruit Attraction-beurs in Madrid heeft veredelaar Earth Market aangekondigd te zijn gaan samenwerken met Berrynest voor de lancering van Pink Star®, het nieuwe premium frambozenmerk dat niet alleen conventioneel, maar ook biologisch verkrijgbaar is. Leunend op de agronomische en smaakkwaliteiten van de frambozen wil Pink Star de eerste zijn die premium frambozen op de markt brengt die jaarrond verkrijgbaar zijn. De afzet van de producten start volgende maand.
Willian Muñoz (Earth Market), Juan Soltero (Berrynest) en Mathilde Paignat (Earth Market)
Pink Star : 1 merk, 2 rassenPink Star wil meer dan een merk zijn en doet dit door zich te positioneren als een echt kweekprogramma. Pink Star vertegenwoordigt in feite twee rassen: de Pandora (COV MAR 506) en de Gaïa (COV MAR 502). Deze twee rassen zijn ontwikkeld in samenwerking met de Franse veredelaar en kwekerij Marionnet, nu bekend onder de naam Marionnet Label. "De nieuwe frambozenrassen zijn het resultaat van meer dan 100 jaar ervaring, doorgegeven aan het huidige team van veredelaars van Marionnet Label in het C.R.I.V. in Soings-en-Sologne, Frankrijk," legt een vertegenwoordiger van Earth Market uit. In de regio Huelva in Zuid-Spanje zijn de twee rassen bijna 6 jaar lang door telers van Berrynest in samenwerking met gespecialiseerde medewerkers van Marionnet Label geëvalueerd.
Rechts: Laurent Chausset van Marionnet Label
Om telers op weg te helpen in de richting van een optimaal teeltproces, hebben medewerkers van Earth Market in juli 2023 de eerste editie van de Pink Star teeltgids ontwikkeld. Om het potentieel van Pink Star-planten te kunnen maximaliseren en innovatieve oplossingen te kunnen introduceren lopen er daarnaast al verschillende onderzoeks- en ontwikkelingsprojecten.
Pink Star belooft meer
Met het garanderen van een consistente kwaliteit, een lange houdbaarheid en beschikbaarheid het hele jaar door voldoet Pink Star niet alleen aan de verwachtingen van consumenten, maar doet het merk ook nog eens een belofte op het gebied van de smaak. Dit alles is zeker niet voor niet geweest, want de nieuwe frambozen hebben afgelopen mei in Brussel al een prijs van het International Taste Institute gewonnen.
Door uitstekende resultaten op het gebied van fruitgrootte en opbrengsten per plant te genereren, waardoor de productiviteit en winstgevendheid worden geoptimaliseerd wil Pink Star, behalve consumenten, ook telers aanspreken.Steve MacVickers (Agrovision Corp), Mathilde Paignat (Earth Market) en Laurent Chausset (Marionnet Label - veredelaar van Pink Star rassen) tijdens de lancering van Pink Star op de Fruit Attraction-beurs in Madrid op 3 oktober jl.
De beschikbaarheid van Pink Star-frambozen het hele jaar door is mogelijk dankzij de afwisseling van de twee rassen binnen het teeltproces en dankzij een samenwerking met Agrovision Corp voor de teelt in Marokko, bestemd voor de Europese markt.
Inspelen op de gezonde, natuurlijke snacktrend
Met de slogan "Pink your day naturally" speelt Earth Market in op de gezonde, natuurlijke snacktrend, waarbij de nadruk ligt op het eten van fruit voor het plezier en het consumeren van frambozen deel uitmaakt van het dagelijks leven. In een tijd waarin de vraag naar zachtfruit gestaag toeneemt, voldoet Pink Star aan de verwachtingen van consumenten en klanten, met de belofte van een consistente smaak en beschikbaarheid het hele jaar door.
Earth Market wil op de lange termijn blijven inspelen op de gezonde, natuurlijke snacktrend en sluit toekomstige ontwikkelingen in Noord-Amerika mede daarom niet uit.
Voor meer informatie:
Mathilde Paignat
Earth Market
Mob. : +41 79 403 16 57
mathilde.paignat@earth-market.com