Dole start nieuwe biologische divisie en consumentenmerk

Dole zal tijdens Fruit Attraction in Madrid zowel Dole Organics, een nieuwe gespecialiseerde divisie presenteren, als het nieuwe consumentenmerk 'GO Organic!'.

Dole Organics zal zich richten op het geven van een nieuwe impuls aan de categorie biologische AGF-producten door het bevorderen van samenwerking, het consolideren van de aanvoer, het waarborgen van continuïteit en consistentie van het product en het toepassen van best-in-class categoriemanagementpraktijken in de winkel.

Het nieuwe GO Organic! merk van Dole, dat zich richt op zijn 'gediversifieerde' assortiment biologische verse producten, vormt een aanvulling op het succesvolle Dole® Organic bananen- en ananasassortiment dat al in heel Europa verkrijgbaar is.

In oktober van dit jaar viert Dole het 25-jarig bestaan van haar biologische bananenprogramma en het bedrijf is de grootste teler en leverancier van zowel eersteklas biologische bananen als ananassen in de Verenigde Staten. In Europa werkt Dole nauw samen met een breed netwerk van ervaren lokale biologische telers in veel van de lokale markten waar het bedrijf actief is.

Dankzij deze ervaring, haar lokale infrastructuur en relaties, haar wereldwijde bereik en middelen, en haar interne expertise in het laten groeien van biologische producten, is Dole ervan overtuigd dat zij uniek gepositioneerd is om een belangrijke bijdrage te leveren aan het gangbaar maken van deze categorie. Dole Organics zal zich inzetten voor het vervullen van een geïdentificeerde behoefte bij retailers aan betrouwbare partners voor biologische producten gedurende het hele jaar, in alle categorieën.

Dole® GO Organic! wordt in dit opzicht een cruciaal instrument. GO Organic! is een geïntegreerd categorieconcept dat het middelpunt zal vormen van best practices op het gebied van productie, inkoop, verpakking en promotie. Het concept heeft een eigentijdse, natuurlijke uitstraling, die waar mogelijk wordt ondersteund door de toepassing van de beste duurzame verpakking in zijn klasse.

Bengt Nilsson, president van Dole Noord-Europa, erkent dat het herpositioneren van de biologische categorie in het winkelschap tijd en samenwerking tussen verschillende belanghebbenden zal vergen: "Met de oprichting van Dole Organics en de lancering van ons merk Dole® GO Organic! leggen we de basis en nodigen we zowel onafhankelijke biologische telers als Europese retailers uit om samen met Dole biologische groenten en fruit naar een hoger niveau te tillen."

Bezoek Dole op Fruit Attraction in hal 10, stand C-01.

Voor meer informatie:
Vincent Dolan
Dole plc
+353 86 820 4936
vincent.dolan@doleireland.com


Publicatiedatum:



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven