Udea organiseerde afgelopen woensdag 13 september de jaarlijkse leveranciersdag. Samen met de leveranciers werd teruggeblikt op afgelopen jaar, maar vooral vooruitgekeken. Het was een geslaagde middag met een enorm positieve sfeer.
Hans van Mierlo heet alle aanwezigen welkom.
Erik Does, algemeen directeur, presenteerde samen met Luc Dossche, directeur België, de ontwikkelingen in de Benelux. Een mooi samenspel waarin verteld werd hoe de samenvoeging van bedrijven leidt tot meer schaalvoordelen die ingezet worden om de concurrentiepositie van de biologisch specialist in Nederland en België te versterken.
"Samen met onze leveranciers de consument in verbinding brengen met hun voedsel. Dat doen we niet alleen in Nederland, maar ook in België via onze groothandel Biofresh wat Luc Dossche in zijn presentatie heeft toegelicht. Dat stond centraal tijdens onze leveranciersdag. We zijn klein, maar groot genoeg om een verschil te maken! Het blijven uitdagende tijden door krapte op de arbeidsmarkt en meer langetermijnproblemen als klimaat, biodiversiteit, bodem- en watervervuiling, maar biologische landbouw is een deel van de oplossing en een toenemende groep consumenten is daarvan overtuigd", aldus Erik.
Hans van Mierlo, marketing manager bij Udea, vertelde over de plannen op korte en langere termijn die ervoor moeten zorgen dat we de consument aan ons weten te binden. We zijn in de huidige tijdsgeest enorm relevant. Hans: "We zijn steeds meer in staat om keuzes te maken op basis van consumenten- en retaildata. We blijven knokken voor de klant die het vertrouwen heeft in onze gezonde en duurzame voedselketen. En dat kunnen we alleen door intensief samen te werken met de leverancier." Rik Engel, marketing coördinator Retail, vulde aan door te presenteren hoe leveranciers samen met Udea kunnen optrekken door het presenteren van een mediakaart.
Steven IJzerman
De kwaliteitsmanager van Udea, Steven IJzerman, gaf een inspirerende presentatie hoe ze de samenwerking met leveranciers kunnen en willen intensiveren. Udea werkt aan de beste voedselketen en dat gaat verder dan een leverancier – klantrelatie. Steeds vaker wordt gekeken naar een bedrijfssamenwerking.
Stephan Blommendaal, Vivian Bakker en Frank van Mourik (foto hierboven), allen van de afdeling inkoop en category management, presenteerden hun plannen over assortiments- en prijsontwikkelingen die ze met de leveranciers willen gaan uitvoeren. Om ook aankomende jaren relevant en bereikbaar te zijn voor de klant in het retaillandschap.
Na afloop werd er nagepraat onder het genot van een hapje en een drankje.
Voor meer informatie:
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl