Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven

U maakt gebruik van software die onze advertenties blokkeert (adblocker).

Omdat wij het nieuws gratis aanbieden zijn wij afhankelijk van banner-inkomsten. Schakel dus uw adblocker uit en herlaad de pagina om deze site te blijven gebruiken.
Bedankt!

Klik hier voor een uitleg over het uitzetten van uw adblocker.

Meld je nu aan voor onze dagelijkse nieuwsbrief en blijf up-to-date met al het laatste nieuws!

Abonneren Ik ben al ingeschreven

Campagne voor bio-producten in Parijse metro

De bio-broccoli van de Franse coöperatie Prince de Bretagne begint te groeien, precies op het moment dat de coöperatie op het punt staat ze te promoten bij het grote publiek.

"De weersomstandigheden zijn sinds vorige week heel gunstig voor het telen van broccoli. Deze timing is perfect, aangezien we van 22 tot 28 augustus een postercampagne zullen voeren in de Parijse metro, om biologische producten in het algemeen te promoten, met de broccoli als onze ambassadeur," legt biologisch productmanager bij Prince de Bretagne Marie-Amélie Lacroix uit. "We hopen dat deze campagne een grote impact zal hebben. Tussen Parijse consumenten en reizigers die tijdens het laatste weekend van augustus op doorreis zijn, verwachten we 80 mln mensen te bereiken."

Tegelijkertijd is de coöperatie van plan om via social mediakanalen met consumenten te communiceren over zomerrecepten op basis van broccoli. Denk dan bijvoorbeeld aan recepten voor "brocamole", een brocolliversie van de traditionele guacamole.

Gunstige weersomstandigheden
De opbrengstaantallen zien er dit jaar heel anders uit dan vorig jaar. "De afgelopen weken hebben we regelmatige regenval gehad, waardoor de gewassen zich goed hebben kunnen ontwikkelen. Vorig jaar liepen we juist achter op schema. De regenval zorgt er nu voor dat de opbrengstaantallen snel toenemen en dat het seizoen rond half november zal eindigen."

Prince de Bretagne verwacht in 2023 8.000 tot 9.000 ton broccoli te zullen oogsten, waarvan ongeveer 20% biologisch. "De telers hebben dezelfde arealen beplant als vorig jaar. Broccoli is een product dat heel goed standhoudt zonder al te veel uit te breiden. Het bijzonder milde klimaat zorgt ervoor dat Bretagne de enige Franse regio is waar 's zomers broccoli kan worden geteeld. Broccoli is een kwetsbare groente die veel water en veel aandacht nodig heeft en niet goed tegen extreme hitte kan.

Daarnaast is broccoli een interessant gewas als het gaat om de ecologische voetafdruk, omdat broccolibladeren na de oogst op het veld blijven liggen, worden versnipperd en zo bijdragen aan de bemesting van de diverse percelen en de opslag van CO2 in de bodem." De coöperatie biedt broccoli aan in bulk, plastic flowverpakkingen en diepvriesverpakkingen.

12% biologische arealen in totaal
Meer dan 25 jaar geleden is Prince de Bretagne begonnen met het telen van biologische groenten en op dit moment wordt op 12% van het totaal aantal arealen op biologische wijze geteeld. "We hebben dit percentage de afgelopen twee of drie jaar gestabiliseerd om te voorkomen dat er in deze voor de biologische sector moeilijke periode omschakelingen zouden plaatsvinden. We zien de toekomst met vertrouwen tegemoet en zijn voortdurend bezig met communiceren om nieuwe afzetmarkten voor de biologische groenten van onze leden te kunnen vinden."

Om de biologische sector te kunnen steunen, staat Prince de Bretagne volledig achter de communicatiecampagne #BioReflexe van Agence Bio. "We hebben ook een tv-reclame gemaakt om de consumenten uit te leggen waarom biologische producten soms duurder zijn dan conventionele producten en om hen meer te vertellen over de specifieke teeltmethoden die telers binnen de biologische sector hanteren. Na een eerste uitzending in juli op TF1, zal een tweede en derde volgen op France 2 op 30 augustus en 2 september."

Voor meer informatie:
Prince de Bretagne
[email protected]
www.princedebretagne.com

Publicatiedatum: