Tholen - Botanique heeft twee nieuwe lijnen gelanceerd, het gaat om de geurlijn roos & vijg en een sensitive lijn. Tegelijkertijd zijn ook de verpakkingen vernieuwd. En van de amandel & granaatappel-lijn zijn nu ook een conditioner en face bar verkrijgbaar. "Het is heel fijn dat we nu een mooi compleet assortiment op te plank hebben staan", vertelt Ellen Nicolaes, Brand Manager Private Label bij Udea.
Passend bij de upgrade van het assortiment is ook meteen kritisch naar de verpakkingen gekeken. "Deze nieuwe verpakkingen zullen geleidelijk aan instromen. We hebben enerzijds een hoop bars toegevoegd, die enkel in een doosje verpakt zijn. Verder hebben we de verpakkingen die eigenlijk overbodig waren laten vervallen. Rond de tubes met gezichtscrème zat bijvoorbeeld ook nog een doosje. Dat is nu vervallen. Ook zijn de nieuwe tubes van een ander materiaal gemaakt. Deze zijn gemaakt van 55% gerecycled plastic en de hele tube is van 1 soort plastic gemaakt, wat de tubes na gebruik eenvoudiger te recyclen maakt."
Ook het uiterlijk van de verpakkingen is aangepakt, geeft Ellen aan. "In plaats van een kleurlijn per soort product, dus elke shampoos dezelfde kleur, hebben we gekozen voor een kleurlijn per geur. Je kunt dan heel eenvoudig naar je favoriete geur zoeken in het schap."
De nieuwe sensitive lijn bestaat uit vier producten: bodylotion, shampoo, conditioner en bad & douchegel. "Deze hypoallergene sensitive lijn is bedoeld voor de gevoelige huid. We merkten dat er binnen de natuurlijke verzorgingsproducten ook behoefte is naar een sensitive variant. Er zijn altijd mensen die naar natuurlijke producten op zoek gaan omdat ze een gevoelige huid hebben en daar wilden wij een mooie optie voor bieden."
Voor meer informatie:
Ellen Nicolaes
Udea
Kempkens 1000
5465 PR Veghel
0413 256700
[email protected]
www.udea.nl