Fotoreportage - Organic Food Iberia 2023 in Madrid trekt 4.825 bezoekers

Tholen - De Organic Food & Eco Living Iberia vond vorige week plaats in hal 7 van Ifema Madrid. Meer dan 350 nationale en internationale bedrijven en exposanten namen deel aan de vierde editie van de Organic Food & Eco Living Iberia. De exposanten waren afkomstig uit in totaal 29 landen. En de beurs is bezocht door in totaal 4.825 professionals.

Biojournaal bracht een bezoek aan de beurs waar ook een vijftal Nederlandse exposanten stonden (Berrico Foodcompany, Ghee Easy, Horizon Natuurvoeding, Nutland en ZeroWater). Daarover verscheen afgelopen vrijdag al een artikel in Biojournaal, waarin de Nederlandse inbreng op de beurs getoond is. Deze fotoreportage geeft een wat uitgebreider beeld van hoe de beurs er uitziet. Ook de Nederlanders komen er in aan bod.

Er waren internationale paviljoens, zoals België, Italië, Griekenland, Polen, Portugal, Argentinië, Paraguay en Ecuador. En een heel aantal regionale paviljoens (zie ook de fotoreportage).Bij binnenkomst sprongen de grote kartonnen letters in het oog. OFI in het rood staat natuurlijk voor Organic Food Iberia en de blauwe letters ELI staan voor Eco Living Iberia. Tijdens de eerste beursdag (woensdag 7 juni) vond in de middag ook een Press Ceremony plaats. Daarbij werd ingegaan op de situatie van de biologische sector in Spanje, Portugal en Europa. Ook was er kort aandacht voor de Semana Bio, oftewel de Bio week, van 2023.

De Press Ceremony.

In het afsluitende persbericht meldt de beursorganisatie (Diversified Communications en Ifema Madrid) verder:

Het internationale succes van de beurs werd ook versterkt door het ambitieuze programma International Hosted Buyer & Hosted VIP-programma, gesponsord door ICEX, waardoor meer dan 390 individuele ontmoetingen plaatsvonden met Spaanse bedrijven. Naast de ontmoetingen die vooraf gepland waren via het LIVE Connect platform, werden er bijna 800 bijeenkomsten georganiseerd. Het programma stelde exposanten, bezoekers en internationale kopers in staat om nieuwe zakelijke kansen te verkennen, strategische contacten te leggen en de nieuwste innovaties in de biologische sector te ontdekken.

Eén van de sleutels tot het succes van de beurs was de kwaliteit en relevantie van de seminars en conferenties die werden aangeboden aan de bezoekers, met kopers uit wel 80 landen, een echt ontmoetingspunt voor de uitwisseling van ideeën en het creëren van synergieën tussen professionals en bewuste consumenten.

De meest nieuwe, innovatieve en interessante producten van het jaar stonden centraal in de Innovatiezone. Ook dit jaar werden de Eco & Organic Awards Iberia uitgereikt, met als winnaars:

  • Galletas Cáñamo y Dátil - Onesimum;
  • Trottinette - Drink Drink;
  • Vino Resurrección - Bodega Palomillo;
  • Salicornia of zeeasperges - Marsh Foods;
  • Probiótica Leche Fermentada Eco.Aspace - Quesería Roncesvalles Aspace Navarra;
  • Caldo de Huesos Santapaciencia - Caldo de Huesos Santapaciencia;
  • Miel en crema - Miel de León S.L;
  • Wetkare Multi-Surface - Wetkare;
  • Cannagyn Crema Íntima BIO 30 ml - Webotanix.

Tijdens het evenement werden ook de Eco & Organic Retail Awards uitgereikt, ter erkenning van de bedrijven en persoonlijkheden die zich inzetten voor de detailhandel in Spanje en Portugal. De winnaars waren: Linverd (Beste gespecialiseerde biologische winkel), Herbolario Navarro (Beste biologische supermarkt), Naturitas (Beste biologische online winkel), CAECV (Beste marketingcampagne voor de promotie van biologische producten), Veritas Mandri (Beste initiatief om de winkelervaring te verbeteren) en Pol Picazos (Biologische persoonlijkheid van het jaar).

Klik hier om de fotoreportage van Organic Food Iberia te bekijken.

Voor meer informatie: www.organicfoodiberia.com


Publicatiedatum:
Auteur:
©



Ook onze nieuwsbrief ontvangen? | Klik hier


Ander nieuws uit deze sector:


Schrijf je in voor onze dagelijkse nieuwsbrief om al het laatste nieuws direct per e-mail te ontvangen!

Inschrijven Ik ben al ingeschreven