In de maand juni zet BioForum biologisch op verschillende manieren in de kijker bij de consument met haar campagne 'De mooiste boodschap is bio'. De Vlaamse bio-ondernemer kan daar aan deelnemen.
"Een paar keer per jaar zetten we binnen de campagne 'De mooiste boodschap is bio' een bepaalde productgroep in de kijker. Van 30 mei tot en met 24 juni 2023 zal dat een eerste keer gebeuren en besteden we heel wat aandacht aan biologische groenten en fruit. We willen in die periode de consument overtuigen van de meerwaarde van bio en hen aanmoedigen om meer bio in het winkelkarretje te leggen", zo omschrijft BioForum het initiatief.
Ze zetten hierbij in op 2 fronten:
- Aandacht op sociale media: op de sociale mediakanalen Instagram en Facebook posten ze de hele periode lang content over de voordelen van biologische voeding. Ze schakelen influencers in die over bio communiceren en delen recepten van deelnemende bedrijf.
- Actie in supermarkt: In 20 winkels van Carrefour laten ze bio-komkommer en bio-snoeptomaatjes proeven. Met kleine ingrepen in de winkel willen ze de consument verleiden om meer bio-producten te kopen.
Doe mee met #demooisteboodschapisbio
Van al die aandacht voor bio, zowel on- als offline kan men mee profiteren. "In de loop van volgende weken zal men van ons nog een communicatiepakket ontvangen, dat kan worden gebruikt. Deelt men zelf iets in die periode? Gebruik de hashtag #demooisteboodschapisbio om de campagne tot een groot succes te maken."
Winkels die lid zijn van BioForum ontvangen van posters en een flyer die ze in hun winkel kunnen ophangen of uitdelen.
Voor meer informatie:
BioForum Vlaanderen
Regine Beerplein 1, bus E305
2018 Antwerpen, Belgiƫ
+32 (0)3286 9278
[email protected]
www.bioforum.be