De winnaars van de Best New Product Awards op de Biofach en Vivaness 2023 zijn bekend. De beursorganisator (NürnbergMesse) meldt dat het gaat om innovatieve bedrijven die door de internationale gemeenschap van biologische levensmiddelen en natuurlijke en biologische cosmetica worden erkend. Tot de winnaars behoort ook een Nederlands bedrijf, namelijk The Bamboovement.
De Novelty Stand van de Biofach 2023 in hal 3C.
Dit jaar hadden bijna 36.000 vakbezoekers op de gecombineerde beurs gedurende alle beursdagen (vier) de tijd om te stemmen op hun favoriete producten die op de twee Novelty Stands gepresenteerd werden. De stemmen zijn nu geteld en de winnaars van de in totaal 14 prijzen in 7 categorieën zijn gekozen. Hiertoe behoren innovaties die ook de trends van de beurs van dit jaar weerspiegelen, zoals 'Vegan meets Tradition' (Biofach) en 'Self Empowerment' (Vivaness).
Sommige van de door Biofach en Vivaness 2023 vertegenwoordigde trends worden ook weerspiegeld in de winnaars van de Best New Product Awards van dit jaar. In het geval van 'Vegan meets Tradition', bijvoorbeeld, behoren tot de winnaars op BIOFACH een 'kaasalternatief' op basis van amandelen (Mandorino) uit Italië. Een andere begeerde prijs gaat naar het door Michelin-sterrenkok Frank Lantz opgerichte veganistische merk Uhhmami, dat traditionele gerechten omzet in heerlijke plantaardige alternatieven. In de eigen woorden van het bedrijf gaat het bij Uhhmami "niet om het imiteren van de elementen van op vlees gebaseerde smaken, maar om het opnieuw uitvinden ervan om gloednieuwe smaken te creëren met behulp van verse, biologische en wreedheidvrije ingrediënten." Deze in Denemarken ontwikkelde producten zijn biologische, plantaardige smaken en bouillons.
Hier zijn alle winnaars van de Best New Product Awards op BIOFACH (per categorie):
Fresh food:
Quasani Societa Agricola a.r.l. (Italië): Manrodino Pistachio, Mandorino Turmeric & Pepper, Mandorino Walnut.
Frozen food:
followfood GmbH (Duitsland): Bio Pizza Bianca vegan
Grocery products, cooking & baking:
Sonnentor Kräuterhandels GmbH (Oostenrijk): Chakalaka , Harissa, 5-Spice-Powder, Greek Salad Seasoning, Umami Spice Preparation organic package.
Grocery products, snacks & sweets:
Nungesser AG (Zwitserland): Kenari nuts
Other grocery products:
Uhhmami Aps (Denemarken): Uhhmami – Bacon'ish, Beef'ish, Blue Cheese’ish, Cheese'ish, Chicken'ish, Ocean'ish, Truffle'ish, Vegetables
Drinks:
primoza GmbH (Duitsland): The Growable Tea
Non-Food:
Koriolis GmbH (Duitsland): Akinod cutlery set 12H34
Tot de winnaars van de Best New Product Awards op Vivaness behoren vertegenwoordigers van de trends 'Natural Skinification' (holistische haarcosmetica) en 'Self Empowerment'. De winnaars zijn:
Face care:
Marianne GmbH (Duitsland): Faltenbügler (Anti-wrinkle serum).
Body care:
Charlotte Meentzen Kräutervital Kosmetik GmbH (Duitsland): Tuju - the new skincare series for families (Stretch Mark Oil, Feel-Good Body Lotion, Relaxing Shower Cream, Cleansing Face Gel, Nipple Balm, Dermaroller, Tummy Massage Oil, Emollient Bath Oil, Nappy Barrier Cream, cold and windy Weather Cream, Sensitiv Body Butter).
Hair care:
N&B srl Società benefit (Italië): Magic Mask – Super Hair Food
Decorative cosmetics:
Stoffschmiede GmbH (Duitsland): Color Pen • The Multi-Stick for cheeks, lips, eyes
Special cosmetics/care:
N&B srl Società benefit (Italië): Magic Butter – Instant Rescue
Skin & Lips - spf15
Drugstore articles:
The Bamboovement B.V. (Nederland): 'The world's most natural disposable Razor'
Wellness products:
Lamoji Sarl (Goliate) (Frankrijk): Silky-Smooth Initmate Gel, Hot & Cold Female Orgasm Gel, Vulva Care
De winnende scheermesjes van The Bamboovement.
En hier zijn de laatste trends van Biofach en Vivaness 2023: 'New Glocal', 'Vegan meets Tradition', 'Less is more' en 'New Sweeteners' (Biofach), en 'Natural Skinification', 'Self-Empowerment', 'Less is more' en 'Baby & Kids' (Vivaness).